Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    7 april 2016
    Locatie
    Macon, Georgia
    Berichten
    30

    Standaard versterker opgeblazen

    Ik heb dus mn versterker gesloopt :'( (hij produceert nu bijna geen geluid meer, maar wat er uit komt klinkt wel zoals het hoort)

    Maar wat zou daar de reden voor kunnen zijn, ik speelde de laatste tijd altijd op de clean channel en dan het volume en de gain max. Hij deed het ook opeens niet meer, de zaterdag klonk gewoon alles goed maar toen ik de zondag weer wilde spelen deed ie t dus bijna niet meer. Kan het dus de reden zijn dat ik m t hard heb gezet voor n te lange tijd? Of zou temperatuur er ook wat mee te maken kunnen hebben, want het heeft de laatste paar nachten best hard gevroren en het hok waar hij stond is niet echt goed geïsoleerd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    misschien ook even melden welke amp het betreft....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Eerste wat mij te binnen schiet is dat je een uitgangstrafo gesloopt hebt.
    Na laten kijken door een amp tech dus, niet zelf prutsen.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    7 april 2016
    Locatie
    Macon, Georgia
    Berichten
    30

    Standaard

    mijn versterker is n Vox Night Train
    Eat a peach for peace

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Eerste wat mij te binnen schiet is dat je een uitgangstrafo gesloopt hebt.
    Mag ik je vragen hoe je deze helderziende conclusie kunt trekken uit de informatie "Hij deed het ook opeens niet meer"?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Meten = weten
    Ik zou em ff naar je favoriete tech brengen. Kan echt van alles zijn (buizen, trafo's zowel in de voor als eind trap). Daarna pas conclusies trekken. Tot dan zijn alle (goed bedoelde) conclusies tamelijk nutteloos...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mag ik je vragen hoe je deze helderziende conclusie kunt trekken uit de informatie "Hij deed het ook opeens niet meer"?
    Eigen ervaring. Heb tijdens repetitie ook gehad dat geluid wegviel en op zacht niveau normaal klonk. Vandaar mijn conclusie.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Eigen ervaring. Heb tijdens repetitie ook gehad dat geluid wegviel en op zacht niveau normaal klonk. Vandaar mijn conclusie.
    Die informatie haal ik ook niet uit de openingspost. Maar dit kan echt heel veel oorzaken hebben, van falende buizen tot falende kabels tot vergeten aan te zetten. Een eindtrafo opblazen is een van de minst waarschijnlijke opties.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    7 april 2016
    Locatie
    Macon, Georgia
    Berichten
    30

    Standaard

    Maar het is dus wel mogelijk dat je je versterker sloopt door gewoon te hard te zetten?
    Ook als je bijvoorbeeld n 50W versterker hebt en dan n 4x12 cabinet hebt die dat kan handelen?

    Sorry als ik domme vragen stel, maar mn kennis over versterkers is niet optimaal.
    Eat a peach for peace

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SouthernRock59 Bekijk bericht
    Maar het is dus wel mogelijk dat je je versterker sloopt door gewoon te hard te zetten?
    Nope, onmogelijk. Wat wel zou kunnen dat door zware belasting een onderdeel die al aan slijtage onderhevig was, of een fabricagefout, of ondermaats ... maar dat is niet omdat je 'm hard zet, maar om een van bovenstaande redenen.

    Zie het als je auto: die gaat niet kapot van hard rijden alleen; die gaat kapot van veelvuldig gebruik, van door kuilen heen rijden, etc. En die auto heeft ook onderhoud nodig, en daar moeten soms ook nieuwe onderdelen in.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top