Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjh360 Bekijk bericht
    Bedankt! Die feedback hoor ik vaker, en ik denk dat het door 2 dingen komt:
    1- Op mijn monitors (Yamaha Hs50M's) prikken ze er goed doorheen wat mij betreft, maar op andere geluidsystemen valt het tegen. Ik heb ergens het idee dat dit volumetechnisch gewoon opgelost kan worden. De drumtracks hebben volgens mij nog voldoende ruimte om in volume te stijgen voordat ze gaan clippen. Hier ga ik nog naar kijken
    2- Het blijven samples. Het zijn al niet de dikste samples. Ik prober ze dikker te maken m.b.v. een analoger van Plug&Mix (heerlijke plug ins) en wat extra room reverb, maar ik denk dat ze nog wat dikker kunnen. Hebben jullie nog evt tips om hier wat mee te doen?
    Andere samples?

    En anders spelen met (in dit geval ws multiband) compressor, transient shapers en EQ? En idd gewoon de level wat omhoog?

  2. #12

    Standaard

    Ik vind de drums ook vrij veel attack/hoog hebben voor dit soort muziek. Vrij veel 4k tot 8k en dat luistert naar mijn mening niet echt lekker.

    Ik zou bij de bron beginnen, en andere samples gebruiken. Het lijkt nu alsof je een standaard Superior Drummer kit hebt dat voor stevige rock is bedoeld waar een kick door een drukke mix moet prikken.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Andere samples?

    En anders spelen met (in dit geval ws multiband) compressor, transient shapers en EQ? En idd gewoon de level wat omhoog?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Ik vind de drums ook vrij veel attack/hoog hebben voor dit soort muziek. Vrij veel 4k tot 8k en dat luistert naar mijn mening niet echt lekker.

    Ik zou bij de bron beginnen, en andere samples gebruiken. Het lijkt nu alsof je een standaard Superior Drummer kit hebt dat voor stevige rock is bedoeld waar een kick door een drukke mix moet prikken.
    Ja, ik ga sowieso proberen het volume van de drums wat te verhogen. Ik verwacht dat dat al een hoop zal uitmaken. Ik heb toch vrij veel ruimte nog voordat de hele bende gaat clippen. Ik ben van plan later nog eens alle tracks in een keer te normalizen, zodat het niet compleet onder doet voor de rest met wat betreft de loudness war.

    Ik ben juist wel een fan van de samples van EZDrummer. Ik heb de 'nashville' samples gekocht, welke ik goed vind aansluiten op de muziek die ik maak. Mijn oor is ook nog lang niet zo getrained om te horen dat de 4k en 8k frequenties storen. Kun je misschien omschrijven wat je precies stoort? Bedankt voor de feedback in ieder geval!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Leuk dit. Super idee om dit zo te posten. En ook ik heb niet geholpen maar toch leuk om te lezen.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjh360 Bekijk bericht
    Ja, ik ga sowieso proberen het volume van de drums wat te verhogen. Ik verwacht dat dat al een hoop zal uitmaken. Ik heb toch vrij veel ruimte nog voordat de hele bende gaat clippen. Ik ben van plan later nog eens alle tracks in een keer te normalizen, zodat het niet compleet onder doet voor de rest met wat betreft de loudness war.

    Ik ben juist wel een fan van de samples van EZDrummer. Ik heb de 'nashville' samples gekocht, welke ik goed vind aansluiten op de muziek die ik maak. Mijn oor is ook nog lang niet zo getrained om te horen dat de 4k en 8k frequenties storen. Kun je misschien omschrijven wat je precies stoort? Bedankt voor de feedback in ieder geval!
    Nou, het is niet zo dat de frequenties storend zijn. Maar meer dat dat frequentie gebied (4k tot en met 8k) typerend is voor een overduidelijk attack/beater geluid (oftewel de definitie). Als ik stevige rock of metal mix (live), dan boost ik vaak in dat gebied om een lekkere "tik of click" in de kickdrum te krijgen. Die tik helpt om de kickdrum beter in een drukke mix (bij rock of metal) te horen, omdat daar vaak heel snel wordt gespeeld en veel instrumenten in het laag zitten (kickdrum, basgitaar, etc). Maar jij hebt niet zo'n drukke mix, en vooral niet in het laag. Dus daarom is die "tik" voor mijn gevoel niet nodig.

    Hier is een youtube filmpje waarin iemand die frequenties op een kickdrum naloopt. Je merkt dat als hij die 5k (en 1,5k) boost, dat je meer het geluid hoort van de beater die op het vel terecht komt: https://youtu.be/RDgRQGJpQz8?t=15m13s

    Ik denk dat als je het volume van je drums gaat verhogen, dat die kickdrum er te veel uitspringt. Ik hoor hem nu qua volume ook al af en toe omhoog springen (2:04, 2:08 en 2:12 bijv) en dat stoort me een beetje.

    Echter, het is belangrijk dat je zelf tevreden bent. Als je er bewust van bent, en er juist voor kiest ... wie ben ik dan om daar iets over te vinden

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Nou, het is niet zo dat de frequenties storend zijn. Maar meer dat dat frequentie gebied (4k tot en met 8k) typerend is voor een overduidelijk attack/beater geluid (oftewel de definitie). Als ik stevige rock of metal mix (live), dan boost ik vaak in dat gebied om een lekkere "tik of click" in de kickdrum te krijgen. Die tik helpt om de kickdrum beter in een drukke mix (bij rock of metal) te horen, omdat daar vaak heel snel wordt gespeeld en veel instrumenten in het laag zitten (kickdrum, basgitaar, etc). Maar jij hebt niet zo'n drukke mix, en vooral niet in het laag. Dus daarom is die "tik" voor mijn gevoel niet nodig.

    Hier is een youtube filmpje waarin iemand die frequenties op een kickdrum naloopt. Je merkt dat als hij die 5k (en 1,5k) boost, dat je meer het geluid hoort van de beater die op het vel terecht komt: https://youtu.be/RDgRQGJpQz8?t=15m13s

    Ik denk dat als je het volume van je drums gaat verhogen, dat die kickdrum er te veel uitspringt. Ik hoor hem nu qua volume ook al af en toe omhoog springen (2:04, 2:08 en 2:12 bijv) en dat stoort me een beetje.

    Echter, het is belangrijk dat je zelf tevreden bent. Als je er bewust van bent, en er juist voor kiest ... wie ben ik dan om daar iets over te vinden
    Mooie reactie Arvoitus! Het is meteen duidelijk zo. Super filmpje ook. Ik heb mijn samples totaal niet bewerkt op deze manier, mijn oren zijn nog lang niet zo getrained om "kleine" nuances zoals deze te herkennen. In het filmpje hoor ik de verschillen, vooral die van de 5k boost, en dat helpt!

    En nu je het ook in mijn mixes aangeeft (op 2:04, 2:08 etc) herken ik ze hier ook. Dit zijn exact dezelfde samples als alle andere kicks in de nummers, alleen zorgt de randomizer van EZDrummer voor een klein verschil in volume voor elk element, waardoor sommige dus wat harder klinken dan de rest. Wat je zegt lijkt me dus waar: als ik de hele drumtrack wat harder ga zetten zal dit effect alleen maar versterkt worden. Ik zal een kijken hoe het dan klinkt, en wellicht dat ik me dan vooral ga focussen op het harder zetten van de snare i.p.v. de hele drumtrack.

    Ik ben zeker tevreden met hoe het nu klinkt, maar ik weet dat het met behulp van jullie altijd beter kan. 4 jaar geleden was ik immers ook niet ontevreden met mijn mixes, ook al kan ik er nu hard om lachen. Reacties als deze zorgen ervoor dat ik ook blijf leren en nieuwe dingen blijf horen in mijn mixes. Hartstikke bedankt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Je kunt t randomizen ook uit zetten als je wilt. Of neem een aantal van de standaard meegeleverde behoorlijk radicale EQ/fx settings als basis en speel daar wat mee.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Je kunt t randomizen ook uit zetten als je wilt. Of neem een aantal van de standaard meegeleverde behoorlijk radicale EQ/fx settings als basis en speel daar wat mee.
    Ik ben een fan van de random functie, af en toe een hit die wat een hoger/lager volume heeft valt me normaal gesproken niet op, maar houdt de drums wel dynamisch. Misschien dat ik de randomness van de kick drums wel wat minder zwaar ga zetten. Ik ga in ieder geval nog aan de drums knutselen, hier valt nog aardig wat te winnen merk ik! Bedankt.

  9. #19

    Standaard

    Ha HJH360, wat een leuk bericht! Voor wat het waard is: graag gedaan

    Velen van ons zitten hier op het forum om een beetje te lullen, kennis te delen en vragen te stellen. Vooral het kennis delen is een activiteit die het beste gedijt als er waardering voor is, en die heb je gegeven. Superfijn
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  10. #20

    Standaard

    my sorry two cents
    kritiek: voormij een deesser of noisgate op je vocals
    drums zijn al genoemd ..... dubben is een veel gebruikte techniek om net die perfecte kick of snare te krijgen en wat meer naar voren in da mix desnoods sidechainen op de juiste plekken
    gevoel van wat te veel fx /vst's Vst's maken je geluid niet analoger .....bij edm zijn vst's een instrument bij "gewone' pop liefst zo min mogelijk imo
    maja just meningen.......

    voor de rest best lekker

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top