Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    inderdaad Gus, een goed idee om Oigun om advies te vragen. Ik zou natuurlijk ook Fred Dons om advies kunnen vragen... beide lakloards... Ik heb aan lakken best de schurft... Met hout aanrommelen vind ik veel leuker.... en dat heb ik vandaag dan ook weer ff kunnen doen. De hals was uit de klemmen en een pakketje van GS kwam op oudejaarsavond (maar toen kon ik niet meer frezen....)dus vandaag met de bovenfrees de trusrod-uitsparing gemaakt. Gaatje geboord om de rod af te kunnen stellen en daarna een beetje afwerken....

    kanaaltje gefreesd...




    gaatje geboord..




    en een beetje afgewerkt tot een mooi rond gaatje... The trusrod fits like a glove...


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    De toets is gelijmd en geschuurd. Het begint op een hals te lijken..


    het begint waarachtig op een gitaar te lijken..

    daarnaast is op de designafdeling van Pim Guitars ook het een en ander gebeurd... Geinspireerd door Barno met zijn prachtige knoppen, EN omdat mijn zoon dat 3d-printing-ontwerp-shit-gebeuren heel erg interessant vindt....



    hier is hij bezig in 123 3d design... freeware..

    en zo gaat die er ongeveer uitzien.. nog een beetje uitlijnen en dan printen...




    zijn hier mensen met ervaring in welk filament ik dit moet laten printen?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Ik ben iets verder met deze... Mijn beproefde 'luie' manier van een neckpocket-mal maken heb ik op deze weer toegepast. allereerst heb ik de hals vouwloos ingepakt met huishoudfolie. Dat spul is er ideaal voor. Erg rekbaar. Daarna uit een restje MDF een pocket gezaagd die veel te ruim is. De tussenruimte is opgevuld met MDF-vuller. Dagje laten drogen en de beide kanten even schuren... Klaar!






    daarna heb ik de hals uitgelijnd en de mal eromheen vastgeplakt met dubbelzijdige plakband....



  4. #24

    Standaard

    Mooi wordt dat.
    Dat Fred D ook zo goed is met lakken en dat ik dat niet wist, is 100% mijn dommigheid.
    Ik ging af op de gedachte over de Backlund gitaren.

    Op een forum waar half NL/half UK normaal is, stel ik voor dat luie halspocket slack pocket wordt genoemd. Als tegenstelling tot het Amerikaanse aansprakelijkheidsysteem dat deep pocket wordt genoemd. Moet ik middelbare schoolgewijs hier een smiley bij plakken?

    En was het Skiets die een 3D gitaar heeft gemaakt? Meen van wel. Moet hij zijn hand niet omdraaien voor een paar mooie knopjes. Als mijn ideetjes niets zijn laat je me toch gewoon lullen?
    Het krijgt steeds meer vorm die gitaar. Super. Ben nu al benieuwd hoe ie gaat klinken.
    Vriendelijke groet, Gus



    Skiets is Schizo910. Voor de zekerheid.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 29 januari 2017 om 11:40

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    dank voor de tip, Gus... ik zal Schizo910 contacten al het zover is....

    De slack-pocket-way om en mal te maken heeft wederom goed gefunctioneerd...
    de bekende 'hij hangt in zijn pocket zonder schroefjes'-foto...



    pocket is best strak geworden.....



  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    tja... met een nerdische zoon... (arduino-addict) is een 3d printer blijkbaar een must....




    eerste printje...



    en .... tadaa... eerste knopje... nog niet echt goede kwaliteit, maar het is nog maar een proef.. ik heb nu al knetterveel ideeen met dit ding....


  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Mooi model, ziet er solide uit. Die neckpocket-mal methode is ook erg handig.

    Ik ben erg benieuwd naar het resultaat straks!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Na even in de lappenmand te hebben gelegen, ben ik nu weer in staat om verder te gaan... zij het op therapeutische basis

    Ik ben met het leukste (en dankbaarste) klusje van het bouwen begonnen... de nek in vorm brengen....



    Dan wordt de gitaar natuurlijk even in elkaar geklemd en even gekeurd door mijn dochter..(ik ben bang dat ik deze gitaar straks vaak bij haar op de kamer zal vinden....)



    even een paar plaatjes van de nek... klaar om te lakken...
    ebben en esdoorn.. blijft een mooie combi vind ik...



    met een voluut..... vind ik het netste...



    nu de nek klaar is, moet ik alleen nog de elektronicaruimte frezen... en de mallen worden tegenwoordig op de computer ontworpen en geprint...... niet in de beste kwaliteit dat duurt te lang... het is toch maar een freesmalletje...



    fijn om weer aan de gang te zijn......

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    de controlecavity-mallen zijn klaar..... best makkelijk zo'n print-ding.... (en een zoon die weet hoe dat ontworpen moet worden....)


  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Welk materiaal is dat?

    Volgens mij is 3d printen niet de meest efficiënte methode om dingen te maken die je ook uit plaatmateriaal kunt maken. Knopjes etc wel.

    Als dat 3d programma DXF'jes kan poepen kun je mallen ook laten laserstralen uit acryl o.i.d.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top