wederom op mijn vakantie aan het tekenen geslagen om thuis de schetsen uit te werken. Nog altijd met de hand (alhoewel in aan de slag ben gegaan met inkscape...) Dit keer een ietwat ander model met 'standaard' 1x6 headstock... Dit model vroeg om een 3x3 headstock...



hier is de tekening op ware grootte vorm aan het krijgen... wel nog met mijn halsmal 1x6 om de vorm juist te schalen.

daarna heb ik de mallen gemaakt. Het middenstuk van de body komt een stukje hoger te liggen (of de vleugels worden dieper gefreesd...) Ik had namelijk nog een brug liggen van een Fender Toronado. De vorm van deze brug maakte dat de lijnen van het 'bovendeel' als heel natuurlijk kwam. Deze verhoging maakte het voor het plaatsen van de knoppen een stuk lastiger; op het hoge deel stonden ze te dicht bij de brug. Op het lage deel werd het rommelig druk... dus.... op de lijn....



Nadat de headstock ontworpen was (dat is dus een pak lastiger dan een body....) zijn de mallen gemaakt



En dan begint het leuke werk.... Body frezen... Ik had nog een blank linde liggen....



En in mijn voorraadje ook nog een maple plank gevonden voor de hals....
en daar ben ik dan ook lekker aan begonnen....
Het zagen van de halshoek (15 graden):



En daarna spierballen kweken met het fijnschuren van de halshoek op de schuurslede....



Ik Heb in mijn hoofd het idee om deze te laden met twee p90's. Alle ideeën en opmerkingen zijn welkom. de vorm doet mij een beetje denken aan de jaren 50... (pasteltinten en chroom en zo) dus ook qua afwerking sta ik voor alle ideeën open.