Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard Epi Firebird Korea - betere pickups?

    Ik heb een Koreaanse Epi Firebird "voor erbij" en die speelt prima. Ze heeft gewone humbuckers (geen mini) en een set neck.
    Helaas is ze in bandverband eigenlijk niet goed bruikbaar; het geluid heeft geen body, klinkt vlak bij overdrive etc. Mijn Gibson LP Studio over dezelfde amp is een wereld van verschil.

    Ik wil die Epi wat meer gaan gebruiken maar heb dus verbetering nodig, vermoedelijk in de pickups.
    Liefst zonder in de gitaar te hoeven hakken. Aansluiten is geen probleem voor mij.

    Iemand tips voor een budgetvriendelijke pickup-upgrade?, mag tweedehands. Thx!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij heb ik exact dezelfde gitaar en ik herken het probleem. Ik heb redelijk snel na aanschaf er een setje Seymour Duncan '59 (neck) + JB4 (bridge) erin gestopt. Niet de meest spannende set (gezien veel, veelal aziatische, gitaren standaard met die set komen), maar een enorme verbetering vergeleken met de standaard PU's. Op marktplaats komt regelmatig een setje voor 80,- voorbij.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TW-Pieter Bekijk bericht
    Ik heb redelijk snel na aanschaf er een setje Seymour Duncan '59 (neck) + JB4 (bridge) erin gestopt.
    Thx. Zo te zien zijn dat "open" humbuckers. Kunnen die netjes op de plaats worden gezet van de huidige "gesloten" humbuckers? Met gebruik van huidige covers?
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Als er gewone humbuckers inzitten kan je je geluk niet op; dan past zo'n beetje alles

    Wordt echt een smaak kwestie dan. Gezien het feit dat je Gibson bevalt zou dat qua pups een goed vertrekpunt kunnen zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastfolkert Bekijk bericht
    Thx. Zo te zien zijn dat "open" humbuckers. Kunnen die netjes op de plaats worden gezet van de huidige "gesloten" humbuckers? Met gebruik van huidige covers?
    Ja hoor, is gewoon mogelijk. Heb ik zelf ook gedaan!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    OK, thanks iedereen. Ik hou MP in de gaten!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het befaamde Seymour Duncan paar ook op mijn website vol samples van humbuckers staan. Je kan ze vergelijken met nog een paar andere humbuckers.

    Wat mij betreft bevestigt de die website enkel het vermoeden dat de SH2/SH4 een van de fijnste humbuckerparen zijn.
    TIjdens mijn periode dat ik de humbuckers allemaal uittestte vond ik de SH2/SH4 ook van mijn persoonlijke favorieten. Ik begrijp niets van de kritiek dat ze te 'vlak' zijn of zo. Is volgens mij ook enkel placebo omdat het connoiseurachtiger voelt om je neus op te halen voor populaire modellen. Van dingen. Waaronder pickups

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top