Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Ulrich's Dirty Tricks 2 - Amin Descending Arpeggio Lick

    Hallo allemaal,

    Ik probeer hier opnieuw iets interessant te delen.

    Hopelijk is er hier een cool lick of een leuk concept om in jullie spel in te gooien.

    Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Ik zal met tijd de formula verfijnen.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Leuk dat je weer wat post. Dit is zeker bruikbaar voor progressieve rock muziek.
    Waar ik wel benieuwd naar ben is wanneer de cd van Rouge United uitkomt? Hij was met crowd funding gefinancierd las ik op jullie Facebook pagina?
    Wat zijn de plannen?

  3. #3

    Standaard

    De meest dirty trick is natuurlijk, dat je ons laat gissen wat trick #1 was?
    Smiley vooor de zekerheid.
    Nou OK, nog een extra.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4

    Standaard

    Kun je die fisheye functie uitzetten? Voor een filmpje met een stuk dat je speelt, vooruit... maar voor een tutorial is het wat storend. Dan wil ik gewoon de hals kunnen zien zonder vervormingen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Leuk dat je weer wat post. Dit is zeker bruikbaar voor progressieve rock muziek.
    Waar ik wel benieuwd naar ben is wanneer de cd van Rouge United uitkomt? Hij was met crowd funding gefinancierd las ik op jullie Facebook pagina?
    Wat zijn de plannen?
    Thanks. Wat zou je interesse voor hebben als gitarist? Wat zou je gemotiveerd zijn om te leren? Ik probeer zo veel verschillende meningen te krijgen. De stijl maakt op dit gebied niet zo veel uit.

    De release datum wordt binnenkort aangekondigd. Wij waren in gesprek met partners voor de release.
    Plus de cover heeft wat extra tijd gekost.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Kun je die fisheye functie uitzetten? Voor een filmpje met een stuk dat je speelt, vooruit... maar voor een tutorial is het wat storend. Dan wil ik gewoon de hals kunnen zien zonder vervormingen.
    Ik snap je punt. Tot nu toe ben jij de einige die dat zei.
    Ik vind het zelf niet storen. Maar ik vind het zelf belangrijk dat ik "eye contact" met het student kan hebben, zelf via youtube. Dat kan alleen met een "wide angle" lens. Anders moet ik ook de camera ver plaatsen. Dus liever niet.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    De meest dirty trick is natuurlijk, dat je ons laat gissen wat trick #1 was?
    Smiley vooor de zekerheid.
    Nou OK, nog een extra.
    Vriendelijke groet, Gus
    Hi Gus, check ff hier: https://www.youtube.com/playlist?lis...ElntOqVXVESiUE

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door USofguitar Bekijk bericht
    Thanks. Wat zou je interesse voor hebben als gitarist? Wat zou je gemotiveerd zijn om te leren? Ik probeer zo veel verschillende meningen te krijgen. De stijl maakt op dit gebied niet zo veel uit.

    De release datum wordt binnenkort aangekondigd. Wij waren in gesprek met partners voor de release.
    Plus de cover heeft wat extra tijd gekost.
    Wat mijn motivatie als gitarist vooral is, is met m'n band mooie shows te leveren. Dit jaar zijn we daar meer dan ooit in geslaagd.
    Als gitarist is het voor mij vooral als bandgitarist m'n nummers instuderen en m'n basis bij houden zodat ik muzikaal m'n bijdrage binnen de band voldoende kan hebben.
    Aangezien ik een drukke baan heb en een druk gezinsleven kom ik er niet aan toe m'n techniek nog meer te perfectioneren en jazz en progressieve dingen te doen.
    Maar goed, iedereen staat daar anders in natuurlijk.

  9. #9

    Standaard

    Meer in het algemeen: Wat schrijft ons toch voor om overwegend dalende melodiereeksen te gebruiken?
    Alleen bij James Bond lijkt het een vaststaand gegeven om ook oplopende melodietjes te gebruiken.

    En als persoonlijke noot: ik hou niet echt van mineur. Daar heb ik het Journaal voor.
    Maar dat van die dalende reeksen is wèl serieus. Waarom zou ik dit moeten willen leren? Ik zie er nauwelijks toepassing voor; in mijn muziek niet in ieder geval.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Het lijkt wel alsof de snelle versie niet helemaal overeenkomt met wat je langzaam uitlegt? Misschien raak je vlak voor t overgaan naar de 2e set triolen onbedoeld een snaar aan? Of heb ik rammanas in mijn oren?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top