Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Gitaarbouwer verkoopt zijn houtvoorraad

    Wim Heins, die vorig jaar nog zijn winkel in Sneek verkocht om zich volledig toe te leggen op het bouwen en restaureren van gitaren, biedt zijn complete houtvoorraad aan. Deze bestaat, zoals Wim zelf zegt, uit de meest zeldzame en exclusieve soorten. Te veel om op te noemen en ideaal voor gitaarbouwers meubelmakers en andere houtfreaks... Helaas kreeg Wim kort na de verkoop van zijn winkel te horen dat hij ziek was en heeft hij nu dit besluit moeten nemen. Heb je belangstelling, bel dan even met: 06-15091492









  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Helaas geen ruimte en geen cash voor dit soort investeringen. Hiermee zou ik levenslang klaar zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Wat ontzettend sneu voor de man in kwestie dat hij tgv z'n gezondheid de hele boel opzij moet zetten. Ik hoop dat hij er een mooi bedrag voor vangt waarmee hij nog wat leuks/moois kan doen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Wat ontzettend sneu voor de man in kwestie dat hij tgv z'n gezondheid de hele boel opzij moet zetten. Ik hoop dat hij er een mooi bedrag voor vangt waarmee hij nog wat leuks/moois kan doen.
    Helemaal waar.......

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Niet alleen sommige vrouwen hebben dus een grote bos hout voor de deur. Wel triest voor die vent.

    Milko sluiten

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Vandaag in de Leeuwarder Courant:

    Gitaarbouwer Wim Heins is ernstig ziek. Hij verkoopt zijn complete houtverzameling om te voorkomen dat zijn familie er mee blijft zitten. ,,Wegens omstandigheden bied ik mijn complete houtvoorraad aan”, schreef Wim Heins zaterdagmiddag op Facebook. De zestigjarige gitaarbouwer hield het zakelijk. De mensen die dicht bij hem staan weten al langer van die omstandigheden.

    In december vorig jaar kreeg Heins de diagnose longkanker. Precies twee maanden nadat hij de deuren van zijn beroemde gitaarwinkel aan het Hoogend in Sneek had gesloten. Hij wilde tijd vrij maken om zich volledig toe te leggen op gitaarbouw. In de werkplaats in zijn woning in Ysbrechtum ligt het werk de laatste maanden grotendeels stil. De bouw van gitaren valt door zijn ziekte te zwaar. Reparatie lukt alleen als hij zich goed voelt.

    De komende tijd is het alles of niets, zegt Heins. Chemotherapieën slaan nauwelijks aan. Donderdag wordt opnieuw bekeken wat er nog gedaan kan worden. ,,Op dit moment voel ik mij goed, maar dat kan snel veranderen. Het ziet er allemaal vrij slecht uit.”

    De verkoop van zijn zeldzame en exclusieve houtvoorraad is daarom nodig, vindt Heins. ,,Mijn familie heeft weinig verstand van houtwerk. Ik wil ze er niet mee opzadelen.” De planken die hij van de hand wil doen, zijn volgens Heins ideaal voor gitaarbouwers, meubelmakers of houtliefhebbers. Het materiaal is veelal gekocht tijdens werk- en vakantietripjes. Het heeft zijn oorsprong in alle uithoeken van de wereld. ,,Frankfurt, Tasmanië, Amerika”, somt de gitaarbouwer op. ,,Elk stuk hout heeft zijn eigen verhaal. Van alles wat hier ligt had ik nog zeker driehonderd jaar gitaren kunnen bouwen.”

    ,,Van alles wat hier ligt had ik nog zeker driehonderd jaar gitaren kunnen bouwen.''
    Het drastische besluit volgt een dik jaar nadat Heins besloot zijn winkel in Sneek te sluiten en de werkplaats te verhuizen naar zijn woonadres in Ysbrechtum. Het werk in de winkel leidde hem te veel af van de bouw van gitaren. In die bedrijvigheid ligt zijn ziel en zaligheid. Bekende gitaristen als Jan Akkerman lieten luxe en op maat bestelde gitaar maar al te graag door Heins bouwen. ,,Ik sta daar nog steeds heel nuchter in. Ik heb het altijd meer als hobby dan noodzaak gezien.”

    Het Facebookbericht dat Heins dit weekend plaatste is al een paar honderd keer gedeeld. Onder de reacties veel steunbetuigingen van mensen die weten van Heins noodlot, maar ook van afnemers die geïnteresseerd zijn in de verzameling. ,,De telefoon staat roodgloeiend. Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht.” Heins vertelt hun volgende week nog eens terug te bellen. Tussen de chemotherapieën door wil hij de komende dagen zijn hele voorraad indexeren. Dat zal niet meevallen. ,,Deze verzameling is heilig voor mij geweest. Ik zei altijd dat de verkoop van mijn houtverzameling het allerlaatste is wat ik zou doen. Nu doe ik het.”



 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top