Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31

    Standaard

    Lastig te zien, maar, hij speelt hem daar met de pink volgens mij. Kijk maar als hij de lick net inzet. De ringvinger ligt bovenop de pink bij dat stuk, raakt de toets niet aan. Je ziet de pink ook de pull off doen. Als je dat speelt met de ringvinger kun je de pink niet zo dicht bij de ringvinger houden.

    Dit is de video die ik snel gecontroleerd heb toen ik mijn reactie schreef.

  2. #32

    Standaard

    Hi,

    inderdaad moeilijk te zien. Maar volgens mij heb je gelijk Harald!
    Met pink laat Knopfler het dus net zo staccato/ritmisch klinken.
    Maar denk maar niet dat ik het filmpje nu opnieuw ga inspelen met de pink ;p
    Hoe klinkt het? Dat is denk ik inderdaad waar het om draait maar daar waren jullie het eerder in dit blog volgens mij al over eens.
    Wel weer een uitdaging om hem nu toch ZO te laten klinken met pink

    Grt.,

    V. Zaalberg

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VincentZaalberg Bekijk bericht
    Hi,

    toffe discussie over het chickin' pickin' is er ontstaan.
    Die over de vingerzetting is me ook niet ontgaan (passie is er genoeg zie ik al).

    Ik heb inderdaad veel materiaal van Knopfler gezien waarin hij met pink speelt MAAR...
    Speciaal voor Erik de Perik en Harald die zich duidelijk voor de pink uitspreken hieronder een video van een vroege Knopfler die deze geweldige lick met ringvinger speelt. Zelf heb ik de lick altijd met pink gespeeld. Totdat ik deze video zag en hem zo probeerde. De lick klonk in mijn geval direct veel minder legato, maar meer met kortere nootjes zoals op de studio versie. Genoeg reden om de boel om te gooien.

    https://www.youtube.com/watch?v=AaAE33rMTSk

    M.v.g.,

    V. Zaalberg
    Bedoel het verder niet lullig, maar als ik jou zie spelen heb ik niet het idee dat jij je pink graag en veel gebruikt.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Bedoel het verder niet lullig, maar als ik jou zie spelen heb ik niet het idee dat jij je pink graag en veel gebruikt.
    Hallo Erik de Perik,

    no offence taken. Natuurlijk heb je alleen die paar filmpjes gezien dus ik snap het wel, maar je hebt het mis. Zelf gebruik ik hem veel tijdens solos, riffs, akkoorden, begeleiden. Al denk ik dat niet iedere gitarist baat heeft bij per se de pink te gebruiken i.p.v. te stretchen of positie te wisselen o.i.d..
    Ik ken b.v. (afgestudeerde) gitaristen die bewust kiezen de pink zo veel mogelijk vermijden. Dat doet helemaal niets af aan hun spel. Met andere woorden; ik begrijp nog niet zo goed waar je precies naartoe wil hiermee?

    M.v.g.,

    V. Zaalberg

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Bedoel het verder niet lullig, maar als ik jou zie spelen heb ik niet het idee dat jij je pink graag en veel gebruikt.
    ik zei het al eerder, maar muziek dient eigenlijk vooral om naar te luisteren.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik zei het al eerder, maar muziek dient eigenlijk vooral om naar te luisteren.
    Dit.
    Dat.
    Een zak patat.
    De pakjespolka.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik zei het al eerder, maar muziek dient eigenlijk vooral om naar te luisteren.
    En dat is ook een ander forum
    Dit forum gaat toch over inhoud etc.

    Ik denk dat het goed is om je pink te ontwikkelen - van nature een zwakke vinger.
    Maakt een hoop dingen mogelijk die anders erg lastig worden.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    En dat is ook een ander forum
    Dit forum gaat toch over inhoud etc.

    Ik denk dat het goed is om je pink te ontwikkelen - van nature een zwakke vinger.
    Maakt een hoop dingen mogelijk die anders erg lastig worden.
    dat klopt wel, maar het is ook goed om te leren thumb over akkoorden te pakken, zonder plectrum te leren spelen, te leren hybrid picken enz enz... als je dat niet kan,zijn een hoop dingen ook erg lastig...

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VincentZaalberg Bekijk bericht
    Hallo Erik de Perik,

    no offence taken. Natuurlijk heb je alleen die paar filmpjes gezien dus ik snap het wel, maar je hebt het mis. Zelf gebruik ik hem veel tijdens solos, riffs, akkoorden, begeleiden. Al denk ik dat niet iedere gitarist baat heeft bij per se de pink te gebruiken i.p.v. te stretchen of positie te wisselen o.i.d..
    Ik ken b.v. (afgestudeerde) gitaristen die bewust kiezen de pink zo veel mogelijk vermijden. Dat doet helemaal niets af aan hun spel. Met andere woorden; ik begrijp nog niet zo goed waar je precies naartoe wil hiermee?

    M.v.g.,

    V. Zaalberg
    Ik vind het niet meer dan logisch om jezelf niet in het begin al te limiteren door één vinger minder te gebruiken en snap dit vanuit didactisch oogpunt nog veel minder. Ken nogal wat conservatorium klantjes en heb het daar nog nooit van meegemaakt. Alleen de diehard Robben Ford fans probeerden daar nog wel eens mee weg te komen.
    Waarom hinkelen als je wandelen kunt.....?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top