Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11

    Standaard

    Ik deed vroeger de bend in de solo van Another brick in the wall (van C naar F) ook met de pink, en de duim netjes achter de nek. Kan best. Je moet die pink ook af en toe wat te doen geven, anders is het zo'n slap ding.

    In dit geval zou ik ook voor de pink gaan. En die bend op het einde kan dan nog steeds gewoon met de ringvinger. Op dat moment ga je uit positie en veranderd de handhouding. No problem, en verreweg de handigste manier om het te spelen.

  2. #12

    Standaard

    Maar even serieus on topic, als je nu een tutorial maakt (en in dit geval over een lullig kort ministukje uit een solo...) zorg dan iig dat je weet hoe het feitelijk gespeeld wordt, als dat enigszins mogelijk is. Is in dit geval ook niet moeilijk, ik kan zo op zijn minst drie bronnen bedenken waar het nummer live professioneel op video is vast gelegd, op verschillende momenten in de geschiedenis van die band. Zelfs als je al die versies vergelijkt ben je met vijf minuten klaar.

    Moet je toch op zijn minst in de tutorial aangeven welke vingerzetting Knopfler zelf gebruikt. Als je het zelf liever anders speelt, zelf weten. Maar in een tutorial, doe het dan tenminste goed.

    In die zin vind ik het niet echt een geweldige bijdrage, eerlijk gezegd.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik lieg dat ik barst, ik speel nu wat simpele blueslicks en ik gebruik mijn pinky voor bendings all the time zie ik. Maar wel met support, tis niet zo dat ik dan in positie blijf.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14

    Standaard

    Doe ik ook niet meer... maar niemand die me toen vertelde dat dat niet zo moest Aardig wat snaren op gebroken, op die solo. Met mijn pink!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik gebruik mijn pink ook constant hoor, mss zelfs meer dan wettelijk toegelaten volgens de instanties. wil maar zeggen: maakt allemaal niet zoveel uit vermits het resultaat voornamelijk dient om naar te luisteren... Maar idd, in een tutorial zou het wel best vermeld worden hoe de lick origineel gespeeld wordt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi dat we het (bijna) allemaal eens zijn

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mooi dat we het (bijna) allemaal eens zijn
    Ho ho, eerst Gesualdo nog...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door strat987 Bekijk bericht
    Ho ho, eerst Gesualdo nog...
    Je hebt gelijk, ik had "bijna" moeten schrijven.....

    Verwachtte eigenlijk ook wel een reactie van de TS.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik gebruik hier ook mijn pink. Op de een of andere manier vind ik de vingerzetting van TS er apart uitzien.
    Daarnaast vraag ik mij af of Knopfler die A op de B-snaar halvewege ook verhoogt naar een Bes

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik heb (in de 80s) meerdere jaren de technieken van Mark Knopfler bestudeerd en vond het ontzettend moeilijk - dat zegt iets over mijn kunnen maar ook over die van MK. Hij weet een soort springerigheid in zijn spelen te leggen met dooie noten en bijgeluiden die ik nog nooit iemand heb horen reproduceren. De techniek van MK is ook niet officieel - hij vogelt van alles bij elkaar en gebruikt eigenlijk alleen zijn wijs-, middel vinger en duim.

    Ik denk zeker dat er een heel groot verschil zit tussen met of zonder plectrum spelen. De attack van een plectrum versterkt enorm en is heel identificerend. Ik denk ook dat je (makkelijker) dynamischer kan spelen met je vingers omdat je er dichter op zit - zeg maar...
    Van heel lichtjes schrapend waarbij je het geluid maakt met de groeven van je vingers tot aan enorm aan de snaren trekken (letterlijk) om een heerlijke felle poppy sound te krijgen - dat gaat je niet lukken met een plectrum. Een plectrum is weer goed voor andere zaken.

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top