Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: The Train of Life

  1. #1

    Music The Train of Life

    The Train Of Life, ach waarom ook niet. Zeker op mijn leeftijd gaat de tijd heel erg snel.
    (zal wel komen, omdat het allemaal niet bij te houden is voor een oude man ?)

    Gitaar : Martin D28
    Nieuwe audio interface voor de opname van de gitaar : Steinberg
    Koortje met een plug-in geknutseld.
    Tweede stem : just me..

    Harald, als je dit topic mocht lezen : bedankt voor de tip de zang te kopieëren en de reverb op het tweede kanaal te zetten.
    Klinkt inderdaad beter. (stem 'verzuipt' niet)

    En Han, less is more inderdaad, wat reverb betreft.
    Denk dat de juiste instelling daarvan is dat je het alleen merkt, als je het even uitgeschakelt.
    Heel subtiel hanteren dus. (HANteren..... ;-) )


    https://soundcloud.com/ernest01/the-train-of-life
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Leuk man! Keep up the good work

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    lekker Ernest, happy song..lekker wakker worden weer
    (ja ik doe weer een poging iets te posten als je dit leest is t gelukt meestal verandert dit in een witte pagina als ik op de knop "reactie versturen" klik , als je dit niet leest heb ik weer tegen mijzelf zitten lullen vrees ik)
    groetjes kris

  4. #4

    Standaard

    Lekker lied. Beetje jammer dat er steeds doorheen wordt gezongen.
    Geintje!
    Natuurlijk is dat een geintje.
    Tsja, een heerlijke manier om de zaterdag te beginnen.

    Ontbeten, geschoren, gedoucht en een koffietje uit een mokkapotje. En dan Ernest voor de tweede keer.

    Work up the good keep, vriend.

    @kris
    Kijk maar uit met die witte bladen. Ik ken mensen die een hardnekkige relatie met de alcohol hebben gekregen door witte bladen. Dat was dan wel vóórdat het lied moest worden geschreven.
    Any news uit de pipowagen?
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    @Gus, nou er sluipt al een paar dagen een rare oude man met een baard om ons huis dat vond ik wel nieuwswaardig
    verder valt t mee met de inname van alcoholica, die is in mijn geval nihil
    de productiviteit op muzikaal gebied is dat overigens ook maar ik frustreer mij er maar niet meer mee
    ik luister ook graag naar mooi liedjes over treinen

  6. #6

    Standaard

    Als dat de man is die ik denk, dan verdwijnt ie na overmorgen op geheimzinnige wijze.
    Is het een andere man, bel dan as de donder 112.

    Dat van de alcoholica, alles wat je kan maken met een slok op, kun je beter zonder. Dus da's alvast een wijs besluit.

    Nou nog effe iets leuks maken op muzikaal gebied hè. Die wagen staat er niet voor macramée voor linkshandigen.
    Vriendelijke groet, Gus


    Sorry voor OT E.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Leuk man! Keep up the good work
    Dank je wel Joost, voor het luisteren.
    Zolang mijn "train" nog loopt, zal er zeker nog meer uit de muzikale koker komen....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    lekker Ernest, happy song..lekker wakker worden weer
    (ja ik doe weer een poging iets te posten als je dit leest is t gelukt meestal verandert dit in een witte pagina als ik op de knop "reactie versturen" klik , als je dit niet leest heb ik weer tegen mijzelf zitten lullen vrees ik)
    groetjes kris
    Dus jij hebt geen wekker, maar zet meteen GN aan. Heel mooi.

    Ook mooi dat je weer kunt reageren. Weet niet wat de oorzaak was, maar jij had (via de mail) het over 'iets' met Java....
    Nou ja, niet dat eiland, natuulijk.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Lekker lied. Beetje jammer dat er steeds doorheen wordt gezongen.
    Geintje!
    Natuurlijk is dat een geintje.
    Tsja, een heerlijke manier om de zaterdag te beginnen.

    Ontbeten, geschoren, gedoucht en een koffietje uit een mokkapotje. En dan Ernest voor de tweede keer.

    Work up the good keep, vriend.

    Vriendelijke groet, Gus
    Tja, die zanger wil z'n kop maar niet houden. Maar goed, het is toch een aardig nummer geworden.
    Ik blijf werken aan een good keep.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik ben op het goede moment teruggekomen. Precies op het country-moment in je cyclus. Geniaal refrein. Mis alleen nog een lapsteel.

    Ik had bijna opgeschreven dat het wel erg aan één stuk doorgaat . Gheghe. Korte gitaar-outro is ook goed. De tekst is wel een beetje depri. Ik zelf zou een treinleven vermijden in ieder geval.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top