Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard benaderen boekingsbureau

    Hallo allemaal,

    Ik speel in een coverband en we hebben een goed concept wat aanslaat bij het publiek. We treden regelmatig op in de regio, maar daar is het dan ook mee gezegd.
    We zouden graag meer buiten de regio op willen treden, maar tot op heden is er weinig tot geen respons van kroegen, evenementen of feestzalen die we benaderen. (zowel telefonisch als mail).
    Nu hebben we gekeken naar of een boekingsbureau iets voor ons zou zijn en we zien daar wel heil in.

    Nu is mijn vraag, hoe benader je een boekingsbureau? Wordt je een soort van gescout of moet je deze bureau's zelf pro-actief benaderen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Eerst bellen, bandportfolio sturen, dus echt een professionele mailing naar zo'n buro sturen nadat je gebeld hebt. En nabellen na 1 week, en uitnodigen om een optreden van jullie bij te wonen.
    En natuurlijk een goed verhaal verzinnen waarom je onderscheidend bent voor hun bestand.
    Nog een tip: benader artiestenburos die nog weinig bands in de stal hebben en het mooiste is buros die jullie muziek stijl nog niet in de stal hebben, dan is de kans het grootste dat ze je willen opnemen in hun bestand.
    Als laatste, zorg dat je nadat je dit alles hebt gedaan, dat je daar aan tafel komt te zitten.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie.

    Wat moet ik me bij zo'n portfolio voorstellen? een soort CV van je band met beeld en videomateriaal?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad. En zorg dat je tekst en video en beeldmateriaal gewoon verzorgd en pakkend is, dat slaat beter aan en dan kom je ook ik gesprek bij zo'n buro.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Maak een compilatie video, dus niet 10 video's met 1 nummer, maar 1 video met 10 nummers. Lengte max 3 min.

  6. #6

    Standaard

    Goede tips hierboven al.
    Besteed veel aandacht aan je demo. Of demo's. Het gebeurt vaker dan je denkt, dat een goede demo gewoon wordt uitgebracht als the real thing. Dat kan omdat in een grote studio met alle pressure de drive van de demo niet meer kan worden gepakt of omdat da record Company/productiebedrijf even een cash flow probleempje heeft.

    En er is geen beter uithangbord voor je band als een sprankelend klinkende demo AirPlay krijgt of aandacht van YouTubers trekt.

    Plus het Excelsior effect. Je spullen in persoon afleveren en rondbrengen. Het is veel lastiger een aardige en frisse jongen of meid weg te sturen, dan het is om een mail of Facebook bericht weg te klikken.

    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 11 december 2016 om 21:02

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat ook goed werkt is het een en ander in de oefenruimte opnemen, gaat gemakkelijk en klinkt snel meer dan ok. Vervolgens zet je er een mix van live opnames, vaak van telefoon dus minder qua geluid, bij en dan heb je een leuke presentatie demo.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zeker GEEN filmpjes omen opnames met telefoon maken. Heel amateuristisch.
    Wat wij gedaan hebben is bij onze eerste promo in 2014 een neersloegen tafel en HD recorder laten meelopen tijdens live optreden. Beeld en geluid laten monteren en bewerken door een bedrijf en dat gebruikt bij onze portfolio. Kostte ons 450 euro maar die investering hadden we er met 1 optreden er al dik uit. Voor Facebook kan je opnames met telefoon gebruiken maar niet om naar buros te sturen vind ik.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb in een lang lang geleden bij een boekingskantoor gewerkt, toen wat ik nu ga aanraden nog niet mogelijk was: maak een (gmail) bandagenda en geef je boekingskantoor daar toegang toe. Want als er iets irritant is, is het wel om aanvragen bij bands te moeten plaatsen en dan (lang) te moeten wachten om te horen of ze ook daadwerkelijk kunnen.

    Bij gelijke omstandigheden zijn de bands die hun planning op orde hebben de bands die het vaakst spelen.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top