Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: Debuutalbum!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard Debuutalbum!

    Lieve Gitaarnetters!

    Inmiddels zit ik alweer 4 jaar bij mijn band The Hubschrauber. Na 2 EP's, een hele zut shows waaronder een paar mooie tours in Duitsland (omgeving Duisburg/Gelsenkirchen) en Engeland, is het nu tijd om ons eerste album de wereld in te slingeren!

    We brengen hem 11 februari uit in Merleyn, Nijmegen!

    Voorproefje:



    Na 6 jaar schrijven, spelen en meer schrijven stijgt The Hubschrauber op met het debuutalbum Kepler-186f. Een dromerige maar ook scheurende rockplaat die de weemoed naar de jaren ’90 zal aanwakkeren.

    De Nijmeegse band draait al enkele jaren mee en overtuigde al met de EP “I Want To Buy A Farm With You” uit 2015, vol pakkende rocksongs met hoorbare shoegaze en 90s indie invloeden en een spannend spel met dynamiek.

    Begin 2017 komt dan eindelijk het debuutalbum uit wat gevierd wordt in Merleyn. Trek je ruimtepak aan en vier de release van Kepler-186f!

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Gefeliciteerd met je eerste album. Speel ze plat.

    Milko sluiten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Van harte gefeliciteerd, weer een mijlpaal voor je als muzikant en mens.......

    Robin.

  4. #4

    Standaard

    Fijn bericht.
    Ik heb mijn plezier in jullie muziek nooit onder stoelen of banken gestoken.
    Ook shoegaze, bij mij stammend uit 1967 of zo, is een bron van inspiratie. Zie een aantal noties bij mijn posts onder Sounds.

    Ik zie het als een soort rijkdom, dat je uit de zelfde bron puttend, toch met zulke verschilllende resultaten kan komen.

    Ik ben fan. Van jullie dus, voor de duidelijkheid...
    En ik ben blij dat jullie er plezier en succes mee hebben
    Long may you run.....
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Fijn bericht.
    Ik heb mijn plezier in jullie muziek nooit onder stoelen of banken gestoken.
    Ook shoegaze, bij mij stammend uit 1967 of zo, is een bron van inspiratie. Zie een aantal noties bij mijn posts onder Sounds.

    Ik zie het als een soort rijkdom, dat je uit de zelfde bron puttend, toch met zulke verschilllende resultaten kan komen.

    Ik ben fan. Van jullie dus, voor de duidelijkheid...
    En ik ben blij dat jullie er plezier en succes mee hebben
    Long may you run.....
    Vriendelijke groet, Gus
    Als ik me niet vergis zag ik laatst dat de N201 voor jou in de buurt is. Hebben we al eens gespeeld (zij het in rare opstelling, iets met persoonlijke omstandigheden), en die lui gaan we weer aanschrijven. Zal je op de hoogte houden

    Shoegaze... om naar te luisteren heb ik er niet zoveel mee. Maar tegelijk: ik staar wel teveel naar mijn pedalen. Laatst weer uitbreiding gehad, dus ik moet wel. En met twee DS1's achter elkaar, reverb ervoor, misschien een octaafje en wat delay... komt aardig in de richting

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Cool.

    Wel een opmerking m.b.t. gepostte productie.
    Wellicht een stomme opmerking.
    Vind jouw partijen gaaf, en een onderscheid maken, in arrangement zou het rifje van de zanger beter tot recht komen in mijn beleving met een fijne electroclash keyboard klank.
    Wat meer doortrekken naar electropop mag gerust, van mij; zanger instrumentaal meer werkloos, gozer achter de toetsen wat meer omhanden...
    Maar ik veronderstel dat daar voor jullie de doelstelling niet ligt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Cool.

    Wel een opmerking m.b.t. gepostte productie.
    Wellicht een stomme opmerking.
    Vind jouw partijen gaaf, en een onderscheid maken, in arrangement zou het rifje van de zanger beter tot recht komen in mijn beleving met een fijne electroclash keyboard klank.
    Wat meer doortrekken naar electropop mag gerust, van mij; zanger instrumentaal meer werkloos, gozer achter de toetsen wat meer omhanden...
    Maar ik veronderstel dat daar voor jullie de doelstelling niet ligt.
    mbt mijn partijen: thanks!

    Vergis je niet; deze songs zitten wat meer in de grunge-hoek. Dit ook wel de hardste denk ik, maar de meeste songs op ons debuutalbum zijn nog heel erg vanuit de slaggitaar geschreven. Als we bij repetities nu tussendoor aan nieuwe dingen werken, is de slaggitaar vaak het eerste wat wegvalt. Maar ik vind het juist wel lekker, met z'n drieën kan het lekker wringen. Electropop is misschien te clean, maar meer vuige synths als basis kan best wel.

    Daarnaast heb ik afgelopen repetitie voor het eerst met viool gejamd. Geen idee nog wat daaruit komt, maar ik sluit niet uit dat ik daar meer mee ga doen - al is het maar als manier om mezelf te vernieuwen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Niemand heeft gezegd dat het geen vuige synth mag zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Zo vuig... bij onze laatste gig stond-ie per ongeluk een halve semitoon te laag terwijl hij mij moest dubben. Heerlijk!

    Kom je trouwens ook?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Moah, misschien, veel hipsters daar..?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top