Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Zolang er niks van eigenaar verwisseld is lijkt het me sterk dat je kan spreken van oplichting.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22

    Standaard

    Dubbelpost.
    Geen idee hoe of waarom.
    Ik heb iets van sorry, zeg maar.....
    Vriendleijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 20 november 2016 om 21:24

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zolang er niks van eigenaar verwisseld is lijkt het me sterk dat je kan spreken van oplichting.
    Klopt. Dat is het ook niet. Het is misleiding.
    De bepaalbaarheid van wederzijdse rechten en plichten komt in het gedrang, wanneer iemand wordt verleid tot het doen van een aankoop op basis van genepte foto's.

    Als je bruine bonen koopt, zijn die niet te individualiseren. Je koopt een kilo uit een berg van 20 ton.
    Dus dan ben je aangewezen op soort- en kwaliteitskenmerken.

    Koop je een auto, een gitaar, een kostuum of zoiets, dan is het onderwerp van de deal te voren aanwijsbaar. Te individualiseren.
    Dit wordt specieskoop (soms nog speciëskoop) genoemd.

    Is de koop nog niet tot stand gekomen, is het dus misleiding*, is de koop al wel tot stand gekomen is het dus oplichting**.
    Bij alle *, mits betrapt, vervolgd en veroordeeld, zou Bram zeggen. Als hij nog iets zou mogen zeggen. Op zijn voormalig werkgebied dus.

    Ik ga een heel eind mee met Fu en vind het behoorlijk ernstig. Dit is niet perse het gebied van de koper om vooraf recherche werk te moeten verrichten. De verkoper moet instaan voor de juiste foto's.

    Er gebeuren op MP (en bij autodealers) op dit punt nog steeds hele vreemde dingen.
    Illegale dingen.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zolang er niks van eigenaar verwisseld is lijkt het me sterk dat je kan spreken van oplichting.
    De intentie tot oplichting dan, tomato tomato

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Het is natuurlijk behoorlijk kl... als je als koper af gaat op een advertentie en dan logisch aanneemt dat het aangeboden artikel er zo uit ziet als op de foto's.
    Als je er dan om wat voor reden dan ook om het aangebodene op te sturen kun je onaangenaam verrast worden als het er plotseling heel anders uit ziet.
    Ik heb al eens meegemaakt dat ik ergens kwam en het er echt wel heel anders uit zag en de verkoper gelijk toegaf de foto's van internet te hebben gehaald.
    Deze verkoper had net als vele anderen een andere opvatting van de omschrijving zo goed als nieuw.

    Er worden ook op Mp regelmatig artikelen aangeboden die de verkoper niet in zijn bezit heeft en dus de bedoeling heeft toekomstige kopers op te lichten.

    Ze gaan er dan van uit dat je vraagt om het gekochte op te laten sturen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Volgens mij is er weinig aan de hand, hoor. Ze biedt een Eastman aan en ze plaatst een foto van een Eastman. Niet de hare, maar dat wordt ook nergens gezegd. Natuurlijk mag je je afvragen waarom ze niet zelf een fotootje maakt. Wellicht omdat ze helemaal geen gitaren heeft, maar ze kan net zo goed te lui zijn of niet in de mogelijkheid zijn omdat ze geen camera heeft of niet weet hoe je een foto vanaf je telefoon op de computer moet krijgen. Ik vind het vrij kort door de bocht om nu al oplichting te vermoeden. Probeer anders een afspraak te maken om er eens eentje te testen, dan weet je het snel genoeg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    PM 'haar' maar eens. Ze laat iig niets los over t feit dat de foto's niet van haar zijn.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Wendy heeft ook een boek in de aanbieding over 'consumentengedrag'...
    Héé, da's een foto van de mijne!
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Volgens mij is er weinig aan de hand, hoor. Ze biedt een Eastman aan en ze plaatst een foto van een Eastman. Niet de hare, maar dat wordt ook nergens gezegd. Natuurlijk mag je je afvragen waarom ze niet zelf een fotootje maakt. Wellicht omdat ze helemaal geen gitaren heeft, maar ze kan net zo goed te lui zijn of niet in de mogelijkheid zijn omdat ze geen camera heeft of niet weet hoe je een foto vanaf je telefoon op de computer moet krijgen. Ik vind het vrij kort door de bocht om nu al oplichting te vermoeden. Probeer anders een afspraak te maken om er eens eentje te testen, dan weet je het snel genoeg.
    Als je in 2016 wel op het internet advertenties kunt plaatsen en handig genoeg bent om foto's te zoeken en up te loaden, maar je beschikt niet over mogelijkheden om met e.o.a. mobieltje foto's te uploadden, zou kunnen. Maar netiquette dicteert dan min of meer dat je duidelijk fabrikant foto's plaatst. Of er bij zet dat de foto's niet van de gitaar zelf zijn. En als iemand je PMt en vraagt over iets specifiek over de foto op MP, is dat je kans om te zeggen "ah, sorry, maar het zijn geen door mij gemaakte foto's". Als je dat dan niet doet, maar gewoon meelult alsof de foto's wel van de desbetreffende instrumenten zijn, stinkt er iets.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Wendy heeft ook een boek in de aanbieding over 'consumentengedrag'...
    Dat dan weer wel...
    Consumenten worden graag voor de gek gehouden, dus ze heeft er zo te zien wel wat van opgestoken.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Klopt. Dat is het ook niet. Het is misleiding.
    De bepaalbaarheid van wederzijdse rechten en plichten komt in het gedrang, wanneer iemand wordt verleid tot het doen van een aankoop op basis van genepte foto's.

    Als je bruine bonen koopt, zijn die niet te individualiseren. Je koopt een kilo uit een berg van 20 ton.
    Dus dan ben je aangewezen op soort- en kwaliteitskenmerken.

    Koop je een auto, een gitaar, een kostuum of zoiets, dan is het onderwerp van de deal te voren aanwijsbaar. Te individualiseren.
    Dit wordt specieskoop (soms nog speciëskoop) genoemd.

    Is de koop nog niet tot stand gekomen, is het dus misleiding*, is de koop al wel tot stand gekomen is het dus oplichting**.
    Bij alle *, mits betrapt, vervolgd en veroordeeld, zou Bram zeggen. Als hij nog iets zou mogen zeggen. Op zijn voormalig werkgebied dus.

    Ik ga een heel eind mee met Fu en vind het behoorlijk ernstig. Dit is niet perse het gebied van de koper om vooraf recherche werk te moeten verrichten. De verkoper moet instaan voor de juiste foto's.

    Er gebeuren op MP (en bij autodealers) op dit punt nog steeds hele vreemde dingen.
    Illegale dingen.
    Vriendelijke groet, Gus

    Kennis van me kocht een nieuwe Volvo. Een donkerblauwe V60 full hybrid meen ik.
    Kreeg hij dus op een gegeven moment een berichtje van de dealer. Een foto van een donkerblauwe V60 full hybrid die tussen een hoop broerjes en zusjes stond in een setting alsof ze net van de boot of vrachtwagen waren gehaald.

    Ik durf twee dingen te beweren:
    1) dat dat niet zijn auto was
    2) dat die foto niet door de verkoper persoonlijk is verstuurd.

    Alsof daar een of andere laplul de hele dag in een haven donkerblauwe Volvo's staat de fotograferen. Sowieso... op een dag als vandaag krijg je dan een gezellige foto met een pikzwarte achtergrond van dreigende wolken en je nieuwe auto al helemaal onder de modder. Jippie.

    Dat brengt me weer op het eerste punt; consumenten worden graag voor de gek gehouden. Want kijk eens, wat leuk.... mijn dealer stuurt me een berichtje dat mijn auto er is!

    Is dat ook oplichting?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top