Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Kan zijn ja, maar hoeveel lui zetten niet iets te koop met een foto van de de fabrikant?
    Fabrikantfotos komen het beste uit op sites als je neppers verkoopt, lekker importeren uit China en bedrogen uitkomen.
    Dit meisje wil betrouwbaar overkomen door een foto van het produkt te laten zien in een huiselijke omgeving, als het al een meisje is.
    Waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand maar een gewaarschuwd man let op voor twee toch? Gepaste paranoia, geen medicatie nodig verder. Ontwikkeld door opgedane ervaring uit het verleden die ik overigens ook met jullie gedeeld heb, het meeste in ieder geval.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik1970 Bekijk bericht
    Weet ik niet Hoeveel?
    Ik ook niet maar het zal aanzienlijk zijn, mocht ik begrepen hebben wat je bedoeld tenminste.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Er is natuurlijk ook een kans dat de snoodaard zijn volgende gitaar zal proberen te slijten met je huidige GN post.
    Verder wat Mac zegt, een beetje in de gaten proberen te houden. Heel veel kun je er niet aan doen.
    Als je de foto zelf hebt genomen zou je je kunnen beroepen op beeldrecht en €7.500,00 vergoeding eisen.
    Maar ik zou mijn adem niet inhouden voor wat de betaling betreft.
    Vriendelijke groet, gus
    Als je een foto online zet dan moet je je ervan bewust zijn dat deze gebruikt kan worden, niet leuk, maar het kan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Fabrikantfotos komen het beste uit op sites als je neppers verkoopt, lekker importeren uit China en bedrogen uitkomen.
    Dit meisje wil betrouwbaar overkomen door een foto van het produkt te laten zien in een huiselijke omgeving, als het al een meisje is.
    Waarschijnlijk is er helemaal niks aan de hand maar een gewaarschuwd man let op voor twee toch? Gepaste paranoia, geen medicatie nodig verder. Ontwikkeld door opgedane ervaring uit het verleden die ik overigens ook met jullie gedeeld heb, het meeste in ieder geval.


    Ik ook niet maar het zal aanzienlijk zijn, mocht ik begrepen hebben wat je bedoeld tenminste.



    Als je een foto online zet dan moet je je ervan bewust zijn dat deze gebruikt kan worden, niet leuk, maar het kan.
    Ik zal het nooit meer doen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Het wordt pas leuk als jij nu zelf je gitaar gaat verkopen met die eigen foto's. Mensen die dan een afbeeldingcheck doen komen jouw foto's elders tegen en roepen dan dat jij de nepper bent

    Zorg dus maar dat je bij verkoop verse eigen foto's maakt die niet elders gepost en gekaapt zijn.

    Ik heb hier ook gear staan waarvan (detail)foto's door mij op internet zijn gezet en er zijn er van verschillende spullen foto's gekaapt, nota bene op sites van (buitenlandse) winkels. Ik kwam daar achter toen ik overwoog spullen te verkopen en ernaar googlede om te zien wat een reële marktwaarde zou zijn.

    Het is misleidend om mijn foto's te gebruiken, maar niet mijn probleem. De aspirant koper moet zelf opletten of het allemaal wel matcht. Zeker met meerdere foto's kun je vaak wel zien dat het niet hetzelfde exemplaar op dezelfde locatie is.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14

    Standaard

    @Arjenb01, ik vind er dus wel iets mis mee. Deze persoon verkoopt dus niet wat zij aanbiedt.

    En ondanks dat ik mij er bewust van ben dat ik deze foto's zelf op het internet heb geplaatst, is het toch geen probleem om aan te kaarten dat deze foto's zonder toestemming door een ander worden gebruikt om een gitaar te verkopen?

    "Zorg dus maar dat je bij verkoop verse eigen foto's maakt die niet elders gepost en gekaapt zijn." (Plant) en dat is dus precies wat hier mis gaat.

    Dank voor de reacties. Het is in ieder geval onder de aandacht gebracht op deze manier.
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Het is een geldklopperij advertentie. Geloof me

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Wendy heeft ook een boek in de aanbieding over 'consumentengedrag'...
    Dat dan weer wel...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Wendy heeft ook een boek in de aanbieding over 'consumentengedrag'...
    Dat dan weer wel...
    Wendy weet dus van wanten, alleen, ze doet er geen fuck mee.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Dè Wendy? Dè Wendy van Wanten, die in de Pinupclub haar weelderige vormen toonde? Ik zou die compensatie voor het lenen van je foto's persoonlijk gaan incasseren

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik wed dat Wendy gewoon een bloke is. Oude indianentruck, ik verkocht mijn verhalen ook sneller als ik er een meisjesnaam onder zette.
    Ik zou het als flattery zien. Als ik google op gitaren die ik heb zie ik mijn foto's overal verschijnen, op Facebook accounts, Pinterest en Amerikaanse fora.
    Niettemin, als iemand dan zou claimen dat het zijn gitaar is zou ik lichtelijk geïrriteerd zijn maar lichtelijk en op afstand he. En niet langer dan 3 seconden.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Het is oplichting. Die gitaren zijn er niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top