Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Digitech is wel een van de betere spelers op het gebied van drop/polyfone pitch shifting
    Mag ik je corrigeren? Digitech koopt z'n pitch shifting techniek in bij IVL technologies. Dat zijn de jongens die ook al de whammy1, de Digitech talker, Vocalists maar bijvoorbeeld recenter de Morpheus droptune maakten. En dus diep thuis zijn in pitch shifting. Browse een beetje door hun website en verbaas je waar deze jongens allemaal stilletjes achter zitten. Als ze wat meer in de buurt zaten zou ik er morgen solliciteren.

    http://www.ivlaudio.com
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    En het is ook handig voor coverbands. Je kent het wel, dat een nummer in E staat en dat er veel gebruik wordt gemaakt van open snaren, en dat de vocalisten het toch prettiger vinden als het nummer een halve of een hele noot omlaag kan, omdat ze ander last krijgen van hun keeltjes.......
    Yup. Daar heb ik 'm voor gekocht ja. Mijn collega gitarist heeft een Variax die dat ook kan met een knopske op den gitaar. Maar ja, een variax is nog duurder.

  3. #13

    Standaard

    Je ziet maar hoe leuk die technische ontwikkeling is.

    Irving Berlin schreef een heel oeuvre in F#. Als hij een andere toonsoort wilde, dan had hij daarvoor een pedaal op zijn piano voor handen/voeten. Gebruikte hij die, dan kon hij dezelfde toetsen blijven gebruiken waaraan hij gehecht was.

    Op deze manier heeft de man zeer ruim in zijn onderhoud kunnen voorzien.

    Dan is zo'n pedaaltje als dit helemaal geen gekke oplossing. Het lijkt mij wel wat.
    Ik vind componeren in een andere toonsoort highly disturbing. Ik hoor mijn liedjes altijd in D. En heb geen idee waarom.

    Ik denk dat ik het in mijn achterhoofd hou.

    Leuk draadje.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Ik kreeg het pedaaltje zaterdag binnen en het werkt bovenverwachting goed. Hij staat bij mij voor mijn geluidskaart van de pc de DAW in. Echt leuk om wat oude metalklassiekers mee te kunnen spelen met mijn standaard gestemde gitaar.

    Ik merk alleen dat hij in de laagste stand (7 halve tonen) een e powerchord (wordt dan a) niet helemaal zuiver ontcijfert. Hij switch dan een beetje tussen de losse E-snaar en de gefrette B toon op de 2e snaar. Het geluid wiebelt dan een beetje heen en weer. Powerchords hoger dan de E (eigenlijk A met 7 stappen omlaag) pakt hij dan wel weer goed.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Ik heb eigenlijk ook wel interesse in dit pedaal. Een vraagje aan de gebruikers: geen last van volume boost of drop wanneer ie geschakeld wordt? Dit is behoorlijk belangrijk voor me. Ik heb in het verleden al meerdere fijne pedalen gehad, die ik in praktijk nooit bleek te gebruiken door dit soort issues (tegenwoordig koop ik eigelijk nog zelden een pedaal waar geen volumeknop op zit).

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.286

    Standaard

    Geen last van volume boost of drop hier.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Geen last van volume boost of drop hier.
    Hier ook niet. Gisteravond serieus gebruikt bij een oevenavondje.. Niet lager dan een halve noot weliswaar maar prima ding.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Even een bump van 2 jaar.

    Ik zit er ook aan te denken zo een aan te schaffen. Wat zijn nog de ervaringen van diegene die hem nu een poosje hebben?

    (Toevallig nog iemand een liggen?)
    Gibson, what else...?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Even een bump van 2 jaar.

    Ik zit er ook aan te denken zo een aan te schaffen. Wat zijn nog de ervaringen van diegene die hem nu een poosje hebben?
    Niet vergeten 'm uit te zetten als je 'm net gebruikt hebt om een nummer in Eb te spelen, en 't volgende nummer is in E, want dan kijkt 't publiek en/of medemuzikanten je heel raar aan.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Haha...dat is nog redelijk snel op te lossen.
    Heb ooit voor 1 nummer in open G een gitaar bij me gehad.
    Dus voor dat nummer gitaar wisselen, ff kijken, yep, tunernaaldje in het midden, gas erop.
    Verdammt, staat toch gewoon gestemd (paar dagen ervoor thuis nog in normale stemming gespeeld....achteraf). Dacht eerst nog dat 1 snaar verkeerd stond, snel goed draaien, gas erop, nee, toch niet....leuk was dat, mijn bandje heeft het er nog over en het is al zes jaar geleden of zo.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top