Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Geef mij maar de eerste 2, dat roste voor die tijd echt zo hard! "Over the Wall" was Echt een thrash 'hitje' toen haha
    Alone in the dark was altijd mijn favoriet.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Enige nieuwe plaat van thrash legendes waar ik naar uit kijk ja overigens Coroner.
    Bestaan die nog? Wist ik helemaal niet!

    Testament is een van mijn favoriete bands.
    En Bliksem van onze zuiderburen vind ik ook fijn.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ze bestaan weer hèhè. Sinds een paar jaren af en toe een optreden en ik geloof dat 2017 hun nieuwe studio album uitkomt.

    Bliksem ken ik helemaal niet? Is dat ook een oldskool thrash band dan?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Alone in the dark was altijd mijn favoriet.
    Die heeft een lekker catchy refrein ja. Waren ze altijd goed in.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Laat ik beginnen met het feit dat ik echt geen fanboy ben. Vind alles wat ze na The Black Album hebben gedaan verre van briljant, alhoewel ik het wel altijd heb weten te appreciëren. Met Death Magnetic gingen ze weer enigszins terug naar de roots. Alleen is dat album helaas verwoest door de verschrikkelijke productie/engineering.

    Dat gezegd hebbende, denk ik dat Metallica het bij 75% van de metal liefhebbers het nooit meer goed kan doen. Dat is begonnen met Load, toen de hele metal wereld op het pikkie werd getrapt omdat ze opeens een paar versnellingen terug gingen. Kwam het er nog eens bij dat ze eind vorige eeuw met dat orkest een tour deden en een CD opnamen. Vanaf toen is het bij menig metal-head een hobby geworden om Metallica tot in den treuren af te kraken en nooit meer in hun "wereldje" toe te laten.

    Ik wordt altijd een beetje moe van uitspraken "niet meer zoals vroeger, niet vernieuwend, blabla" (tegenstrijdig?)
    Tuurlijk zijn ze niet meer zoals vroeger. Ze zijn inmiddels ook 30 jaar ouder. Buiten dat is Metallica ook nooit een band geweest die zichzelf keer op keer maar herhaalt (Slayer, anyone?). Respecteer dat feit, en get over it.

    Ik heb Hardwired To Self Destruct nu een paar keer compleet beluisterd, en om heel eerlijk te zijn vind ik dit het beste wat ze in 25 jaar hebben uitgebracht. De drums zijn gewoon goed. Niet op de milliseconde nauwkeurig, geen 300km/u, maar in dienst van de muziek en gewoon prima.
    De nummers zijn over het algemeen een aangename afwisseling tussen snelle thrash en laid back riffs.

    Hetfield heeft naar mijn mening ook in 20 jaar niet meer zo goed geklonken. Zowel qua gitaarwerk als zang.
    Ik ben het er wel mee eens dat de solo's van Kirk ronduit teleurstellend zijn. Als je 8 jaar doet over een album verwacht ik wel iets meer passie en gevoel in de solo's. Nu klinken ze alsof hij ze ter plekke bij elkaar heeft gepield.

    Al met al gewoon een goed album, welke ook door critics als Rolling Stone, Kerrang, en the Guardian ook positief is ontvangen (ieder zijn mening uiteraard, maar zegt toch stiekem wel iets).

    Nogmaals, ieder zijn eigen mening en dit zijn mijn bescheiden 2 centen
    Laatst gewijzigd door Philippe; 8 december 2016 om 16:42

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Het heeft niets te maken met vernieuwend of orkesten of whatever. De meeste metalheads vinden Load prima. Maar recentelijk maken ze gewoon zoutloze rommel. En Lars zou echt levenslang in een strafkamp opgesloten moeten worden. Wat een schande zulke incompetentie. Heeft niets te maken met dat ze niets meer goed kunnen doen, zijn gewoon op zichzelf staande constateringen

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vind die derde bonus cd, waar die oude nummers in live uitvoering op staan eigenlijk leuker dan de cd waar het om gaat ;-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Alsof je geen kritiek op Metallica mag hebben.
    Maar die solo's van kirk hebben gewoon valse bends. Not done in de metal volgens mij. En daarmee minacht je toch echt de echte fans.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vind de solo's van kirk wel fijn. Als ik die hoor denk ik tenminste nog "dat kan ik ook".

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Ik vind het ook een goed album. Bij vlagen de klasse van And justice for all. Grappig dat velen het hebben over "na Death Magnetic is dit het nieuwe album". Blijkbaar is het album met Lou Reed GELUKKIG vergeten, want dát was pas een draak van een plaat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top