Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luuk engel Bekijk bericht
    Wat is een logische oorzaak en wat zal ik ermee doen?
    Oorzaak: Niet te bepalen op basis van een uitspringende zekering.
    Ermee doen: Alsjeblieft! Zoek hulp van een expert. Dus niet je plaatselijke muziekwinkel waar op donderdagmidag de plaatselijke electricien met een schroevendraaier zwabbert maar iemand met een duidelijk aantoonbare ervaring met het repareren ban buizenversterkers. Op dit moment ben je naar een bekende weg aan het vragen die suggereert dat je hoopt op een goedkoop (zelf) op te lossen probleem. Stop daarmee en ga op zoek naar een echte oplossing. Goedkoop is duurkoop in deze.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je kunt die niet-werkende EL34 er toch uit trekken? Dan zou je zekering heel moeten blijven. Ben trouwens wel heel benieuwd hoe zo'n Bugera 1960 klinkt. Heb zelf een Plexi alleen geen originele kast. Als de basis goed is, zou je 'm sowieso naar Plexi specs om moeten kunnen bouwen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je kunt die niet-werkende EL34 er toch uit trekken?
    Dat kan idd maar.....Weet je hoe de eindtrap is opgebouwd dan? Stel dat het een balanstrap is met gemeenschappelijke kathodestroom regeling, de overgebleven buis krijgt dan twee keer zoveel stroom te verwerken. Deze stroom gaat ook door de enkele wikkeling van OT. Niet alle amps kunnen zoiets ongestraft aan.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat kan idd maar.....Weet je hoe de eindtrap is opgebouwd dan? Stel dat het een balanstrap is met gemeenschappelijke kathodestroom regeling, de overgebleven buis krijgt dan twee keer zoveel stroom te verwerken. Deze stroom gaat ook door de enkele wikkeling van OT. Niet alle amps kunnen zoiets ongestraft aan.
    Ok, maar ik gok dat het een normale 4 x EL34 push-pull setup is.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ok, maar ik gok dat het een normale 4 x EL34 push-pull setup is.
    Dat is meestal de oorzaak van de vele vervolg problemen... gokken . Gewoon ff wegbrengen naar iemand die inhoudelijk wordt gehinderd door kennis.
    Nico


  6. #16

    Standaard

    Dan laat hem binnenkort maar nakijken. Ik woon in provincie utrecht en heb acdc-repair gevonden. Iemand ervaring met deze shop? Weet iemand nog andere goede/goedkope reparatie shops in provincie utrecht?

  7. #17

    Standaard

    CMW in Vleuten?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    CMW in Vleuten?
    Kleine kanttekening en niet om Chris persoonlijk aan te vallen, want is een prima vent en heeft ook echt verstand van zaken. Maar hij heeft helaas de boel niet altijd op orde qua afspraken, of er moet een hoop veranderd zijn. Ik heb zelf meegemaakt dat m'n versterker zowat driekwart jaar onaangetast bleef en er ook niet tot nauwelijks op mails werd gereageerd. Ik raad Chris ook helemaal niet af, maar maak wel goede afspraken met hem. Moet er ook bij zeggen dat toen ik destijds bij hem voor de deur stond hij wel de moeite nam om de versterker diezelfde dag nog onder handen te nemen en ook dat vond ik tof.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Vanuit Utrecht zit je binnen drie kwartier bij Cluseau in Den Haag. Persoonlijk niets dan goede ervaringen met Frans. Zowel qua inhoudelijke kwaliteit, als qua tijd die ik m'n versterker kwijt ben. Altijd alles binnen afspraak.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top