Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Oefenen met koptelefoon

    Ik wil oefenen met koptelefoon en meespelen met nummers b.v. via Riffstation, of backingtracks, loops etc.
    Via de Fender Mustang versterker heb ik de mogelijkheid om laptop, gitaar en koptelefoon aan te sluiten. De geluidservaring vind ik echter niet goed. Gitaar is te hard of de track is te hard of omgekeerd. Op de Mustang kan ik namelijk het volume maar met 1 knop regelen waardoor beide geluidsbronnen evenredig hard of zacht afspelen. Kortom ik kan per bron te weinig regelen.
    Nu zit ik te kijken naar verschillende apparaten maar wil niet het verkeerde kopen. Denk dat ik een mixer moet hebben, maar welke is goed voor het oefenen met koptelefoon? Of heb ik iets anders nodig.
    Heeft iemand ervaring hiermee en tips voor een aanschaf?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ja, je hebt een mixertje nodig. Bij de aanschaf van een mixer moet je alleen even goed lijken hoeveel kanalen je precies nodig hebt. Dwz hoeveel apparaten wil je erop aansluiten. Bijna alle mixers zijn geschikt om te oefen met een hoofdtelefoon.

    Maar voor maar een paar kanalen ben je niet duur uit. Dit volstaat denk ik wel voor wat je wilt (maar ander merk kan natuurlijk ook):
    http://www.bax-shop.nl/analoog-mengp...ductinformatie
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 16 november 2016 om 12:50
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Als dat te duur is kun je nog op marktplaats kijken. Daar sterft het van de tweedehands mixertjes..
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Ik speel bijna alleen maar met koptelefoon. Twee jaar geleden een Korg Pandora gekocht. Gouden aanschaf. Ik klik gewoon via mijn telefoon backingtracks aan of met tablet youtube aan zetten, kabel naar de ingang van Korg, gitaar inpluggen, koptelefoon aansluiten en gaan. Telefoon/tablet kan je afzonderlijk harder en zachter zetten. Je hebt geen last van weerwar aan kabels en voedingen en je kan overal gaan zitten. Tip voor koptelefoon.... koop geen grote maar een redelijk goedkope in ear koptelefoon. Al die dure koptelefoon geven (in mijn optiek) de lage noten te veel weer, lijkt net of je bass speelt. De koptelefoon die je over het algemeen bij een mobiele telefoon krijgt doet het al enorm goed

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    AH, die Korg Pandora heb ik ook.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ik speel ook wel met koptelefoon, maar pas het volume van de backingtrack aan op de pc.

    Eerst stel ik het gewenste gitaarvolume in, dan speel ik de backingtrack af en pas daarvan het volume aan. Heb je toch geen mixer voor nodig?

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2011
    Locatie
    belgië
    Berichten
    12

    Standaard

    Ik gebruik een interface op de pc. Elke uitgang/ ingang kan ik apart regelen. Best tevreden van. O ja opnames maken gaat er super op

    Verstuurd vanaf mijn Wileyfox Spark X met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top