Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Brian May style lick

    http://bit.ly/2fwty7X

    Brain May, één van mijn helden. Er zit zoveel moois in zijn spel; de harmonieën, melodieën met schreeuwende boventonen en allerlei andere details en nuances maken zijn spel een luisterervaring op zich. Doe je voordeel met deze video.

    Laat vooral ook even weten wat jullie vinden van het spel van Brian May en deze korte video.

    M.v.g., Vincent Zaalberg

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Ik vind het een goede gitarist. Puike sound heeft hij en zijn geluid zit in zijn vingers.

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad Milko een geweldige, originele sound. Dat ben ik helemaal met je eens. En natuurlijk zijn eigen speelstijl!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Allemaal leuk die Brian May, maar dat met die 'allerlei details en nuance' enzo? Ik vind vooral de band waarin ie speelde erg goed, en ja, hij heeft nog herkenbare sound en stijl but lets not get carried away shall we?


  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Die Brian is toch wel meer dan leuk. Het gitaarwerk in veel nummers is erg goed gevonden. Geen Malmsteen snelheid maar zeer goed bedacht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie solo's, sterke nummers in de band queen perfect.
    Z'n solo werk vind ik minder maar toch zeer acceptabel.
    Wel moet hij geen blues jams gaan doen, er waren op YouTube filmpjes rond die best tenenkrommend zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Then again, Bonamassa had van Queen een 13 in een dozijn bandje gemaakt. Bij wijze van.
    Ik heb niks met Brian May maar voor een collega die zo eigen is neem ik mijn hoedje af.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Absoluut, ben ik helemaal met je eens. Hij blijft 1 van m'n helden. Ontzettend sympathieke gozer, wat je uit interviews ziet.
    Hij schijnt nu ff niet te kunnen touren omdat hij ziek zou zijn las ik laatst op nu.nl. Wat wilde hij niet zeggen, maar hoop niks ernstigs.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Mooie solo's, sterke nummers in de band queen perfect.
    Z'n solo werk vind ik minder maar toch zeer acceptabel.
    Wel moet hij geen blues jams gaan doen, er waren op YouTube filmpjes rond die best tenenkrommend zijn.
    Geen blues? Kan ie best

    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Allemaal leuk die Brian May, maar dat met die 'allerlei details en nuance' enzo? Ik vind vooral de band waarin ie speelde erg goed, en ja, hij heeft nog herkenbare sound en stijl but lets not get carried away shall we?

    OK, I'll bite. Geen details en nuance? Luister dan maar eens naar het dixieland orkest dat hij imiteert in Good Company.

    https://www.youtube.com/watch?v=XQo5tqwAwgE

    Natuurlijk, ons houdt hij niet voor de gek maar ik ken redelijk wat niet-gitaristen die denken dat hierop echte blazers meespelen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top