Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Allemaal leuk die Brian May, maar dat met die 'allerlei details en nuance' enzo? Ik vind vooral de band waarin ie speelde erg goed, en ja, hij heeft nog herkenbare sound en stijl but lets not get carried away shall we?


    Ik kan vaak volgen wat je punt is, maar hier ben ik het dan toch eindelijk een keer helemaal mee oneens.
    Het lijkt erop dat je/we een keiharde parallel moeten trekken tussen dat, wat we knap/technisch heel goed vinden en dat, wat we tot onze helden rekenen.

    Ik kan soms vreselijk een bepaalde vondst of uitwerking bewonderen, terwijl ik tegelijk het totaal onaantrekkelijk, misschien zelfs lelijk vind.

    In Sounds worden met regelmaat dingen gepost die ik niet voor mijn plezier beluister, maar waarvoor ik toch een grote bewondering heb voor inventiviteit etc.
    Voorbeeld (altijd lastig, voorbeelden noemen) 90% van wat Zappa heeft gemaakt vind ik zwaar kut. Maar wat een creatieve denkkracht!!!

    Ik vind dit ook het geval met de heer May. Het meeste luister ik niet met plezier naar, maar wat een instant herkenbaarheid. Eigenheid, zo je wilt. Dat is voor mij the yardstick. Flik je dat, dan ben je een hele grote. Of ik het mooi vind of niet.

    Vriendelijke groet, Gus

  2. #12

    Standaard

    Hallo,

    leuk om te zijn dat de video toch wat discussie over de man zijn spel doet opwaaien.
    Zo zie ik een aantal verschillende perspectieven langskomen in de forumposts, dat houdt de boel wel interessant.

    Groet!

  3. #13

    Standaard

    Brian May is er de rechtstreekse aanstoker van dat ik zelf de gitaar heb opgepikt. Queen was ook de eerste band waar ik als klein mannetje grote fan ben van geworden. En eigenlijk nog steeds ben.

    Hij blijft één van mijn favoriete gitaristen. Zeer inventief gitaarwerk maar altijd pakkend zonder ooit vermoeiend of vervelend te worden. Wat toch vaak wel gebeurt bij andere "grote" gitaristen.

    Als bluesrock liefhebber ben ik uiteraard fan van Page, Hendrix, Gallagher,... maar Brian heeft bij mij toch nog altijd een streepje voor.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik kan vaak volgen wat je punt is, maar hier ben ik het dan toch eindelijk een keer helemaal mee oneens.
    Het lijkt erop dat je/we een keiharde parallel moeten trekken tussen dat, wat we knap/technisch heel goed vinden en dat, wat we tot onze helden rekenen.

    Ik kan soms vreselijk een bepaalde vondst of uitwerking bewonderen, terwijl ik tegelijk het totaal onaantrekkelijk, misschien zelfs lelijk vind.

    In Sounds worden met regelmaat dingen gepost die ik niet voor mijn plezier beluister, maar waarvoor ik toch een grote bewondering heb voor inventiviteit etc.
    Voorbeeld (altijd lastig, voorbeelden noemen) 90% van wat Zappa heeft gemaakt vind ik zwaar kut. Maar wat een creatieve denkkracht!!!

    Ik vind dit ook het geval met de heer May. Het meeste luister ik niet met plezier naar, maar wat een instant herkenbaarheid. Eigenheid, zo je wilt. Dat is voor mij the yardstick. Flik je dat, dan ben je een hele grote. Of ik het mooi vind of niet.

    Vriendelijke groet, Gus
    Ik was maar half serieus, om een beetje fanboi antidote toe te dienen

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Brian May is er de rechtstreekse aanstoker van dat ik zelf de gitaar heb opgepikt.
    May en may alleen is de reden dat ik na 35+ jaar puur akoestisch goochelen de elektrische gitaar weer oppakte.

    Voornamelijk zijn toon en super muzikaliteit en daarmee de emotie die dat overbrengt hebben mij overstag doen gaan.

    Naast hem eigenlijk nog maar een andere favoriete E-gitarist: Jan Akkerman.

    De rest doet me eigenlijk niet genoeg om mijn aandacht gevangen te houden.
    Laatst gewijzigd door RB-1; 29 november 2016 om 02:15
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top