Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 58 EersteEerste ... 567891757 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 576
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Waar je op doelt is vermoedelijk de Wet Koop Op Afstand. Die Wet kent een bedenktermijn van 14 dagen. Gerekend vanaf het moment waarop het product is ontvangen tot het moment waarop een beroep op de termijn wordt gedaan bij de ondernemer. Dit is inmiddels gebeurd, meen ik te begrijpen.

    [...]
    Nou weet ik er niet heel veel van, maar ving hier laatst toevallig eea over op... Ik werk op het hoofdkantoor van een franchiseketen en onze vestigingen verkopen maatwerk producten. Dat gebeurt grotendeels in een showroom, maar omdat hiervoor ook wat technische informatie van het huis van de klant nodig is en het product moet worden ingemeten komt het ook voor dat de deal bij mensen thuis wordt gemaakt. In dat geval moet men specifiek tekenen voor het doen van afstand van de 14 dagen bedenktijd. Immers, na de bestelling worden direct veel kosten gemaakt doordat het product klantspecifiek geproduceerd gaat worden.

    Wordt de offerte in de showroom ondertekend en gaat men daarná bij de mensen thuis (na)meten etc., dan is dat niet nodig.

    Maw; op basis van die informatie heb ik zo mijn twijfels bij het hele "koop op afstand" verhaal. De deal is immers in de winkel tot stand gekomen.

    Wat overigens niet betekent dat TS nu niks te eisen heeft; indien blijkt dat hij iets anders heeft gekocht dan is voorgespiegeld is dan gaat de vlieger uit deel 2 van je post gewoon op.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    De deal is idd in de shop tot stand gekomen, maar wel ervan uitgaande dat ik kreeg wat er geadverteerd was, nl een fender 60th anniversary diamond edition stratocaster in unieke kleur waar er slechts 200 van gemaakt zijn.

    Ik wacht het antwoord van Fender af, maar volgens mij is deze gitaar veel unieker dan de verkoper beweerde. Ik denk zelfs dat er zo maar ééntje is!!

    Gus, ik ben volop bezig met het soul searching. Ik wil'm wel houden, maar eigenlijk alleen als de body origineel zou blijken (de kleurwijziging zal me dan eigenlijk nog niet kunnen boeien), en als de verkoper een financiëele tegemoetkoming doet.

    Het aangetekend schrijven is zo goed als klaar, maar wacht nog heel even op het antwoord van de fabrikant.

    Ik stelde vorige week aan Frans al voor om de 175€ die ik cash betaalde terug te storten zodat ik hiermee de nodige upgrades kan uitvoeren. Echter geen antwoord... 🦄
    Kris

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar je moet me trouwens uitleggen wat er een goede deal is aan 2 gitaren inruilen en ook nog 175 bij moeten betalen. Dan moet je die strat wel erg graag willen zeg...
    En dat geld, krijg je niet van Franske, tenzij je naar de kantonrechter stapt en er een civiele zaak van maakt. Dan moet hij met nog veel meer over de brug komen dan die 175 euro.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard The Guitarfarm in Wanneperveen

    Ik had onlangs de kans om op zo'n type strat te spelen, en deze beviel me heel erg. Ik had de bevlieging dat als er ooit zo ééntje de revue zou passeren ik erop zou springen.
    De specs zijn min of meer gelijk aan die van een deluxe strat. Gezien het feit dat ie dan ook nog eens vrij uniek is leek me deze de gevraagde prijs van 1275€ wel waard.
    Thuis stonden er 2 gitaren weg te kwijnen waarover ik al dacht om ze te verkopen.
    Verkoopprijs van de beiden opgeteld zat ergens rond de 1100.
    Als ik goed kan tellen is het dan met die 175€ erbij waarde om waarde.
    Wellicht overschat ik de waarde van de strat, maar als die me zo blij maakt (wat ie eigenlijk dus had moeten doen) was ie me dat wel waard.
    Enkel blijkt nu dat de eventuele doorverkoopwaarde (toekomst) wel een pak lager ligt... dat wil ik recupereren.
    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 21 november 2016 om 11:42
    Kris

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Maar bedoel je dan de vrije verkoopwaarde van de beide gitaren, dus wat ze samen ongeveer op MP
    zouden opleveren? De (inruil)waarde voor een detaillist ligt natuurlijk aanmerkelijk lager...

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vind het een deal van niks. Je ruilt 2 gitaren in en je krijgt er 1 voor terug, los van de berekening. Dan zou ik me al achter de oren krabben.
    De meeste zaken doen aan 1op1 ruil met bijbetaling.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Ja, ik bedoel vrij verkoopwaarde op een 2dehandssite.
    Liever 1 gitaar die goed gebruikt wordt dan 2 die staan weg te kwijnen.
    Voor mij was de deal ok dus why not?
    Kris

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar dit vindt ik een beetje flauw... Wel suggereren dat je 'onrecht' is aangedaan,
    maar vervolgens kiekeboe spelen als iemand vraagt wat er dan inhoudelijk aan de hand was.

    Zo stel je een winkelier bewust in een kwaad daglicht, en zo'n losse flodder draagt wat mij betreft
    dus helemaal niets bij...
    Bewust zeg ik dit niet omdat Lange Hork nog meer negativiteit over zich heen gestort krijgt. Daarom treed ik niet in details maar zeg wel dat hij door mij uitgekotst is. Moet voldoende zijn lijkt mij.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Bewust zeg ik dit niet omdat Lange Hork nog meer negativiteit over zich heen gestort krijgt. Daarom treed ik niet in details maar zeg wel dat hij door mij uitgekotst is. Moet voldoende zijn lijkt mij.
    Nou nee eigenlijk niet..., misschien ben jij wel gewoon een zeikerd, zou zo maar kunnen.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Nou nee eigenlijk niet..., misschien ben jij wel gewoon een zeikerd, zou zo maar kunnen.
    Dan hebben we i.i.g. één overeenkomst....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top