Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 58 EersteEerste ... 456781656 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 576
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Met je vragen kun je ook contact opnemen met Fender. Die kunnen je meer vertellen. Meestal heb je binnen 1 à 2 dagen antwoord.
    Done, ben benieuwd naar hun antwoord! Thx voor de tip.
    Kris

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Met je vragen kun je ook contact opnemen met Fender. Die kunnen je meer vertellen. Meestal heb je binnen 1 à 2 dagen antwoord.
    Supertip. Want dan staat onomstotelijk vast hoe of wat.
    Met vriendelijke groet, Gus


    Sorry. Achterhaald door de werkelijkheid.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Draak van een kerel. Ik wil er niets meer mee te maken hebben. En ik ga me ook niet excuseren voor mijn negatieve uitlating.
    Wil je jouw ervaring delen? Of liever niet? Ben eigenlijk wel benieuwd...
    Kris

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Wil je jouw ervaring delen? Of liever niet? Ben eigenlijk wel benieuwd...
    Nee, maar ik kan je wel vertellen dat ik van mensen houd die hun afspraak nakomen.....

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Nee, maar ik kan je wel vertellen dat ik van mensen houd die hun afspraak nakomen.....
    Begrijp ik volkomen...
    Kris

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Iedereen doet weleens iets waarvan je achteraf zegt 'dat had ik niet zo moeten doen'. Maar geef het dan ook toe! Die Lange Hork heeft wel een hééééle dikke plaat voor z'n kop!

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Gheghehe, afgelopen jaar had ik belangstelling voor een gitaar van die gast. Ik mailen, stond het ding meteen op gereserveerd terwijl ik nog niets toegezegd had, alleen info gevraagd.

    Afijn, ik wilde wel kopen maar dan ook mijn Koch Pedaltone inruilen. Geen probleem. Maar hij noemde maar geen bedrag dus ik vroeg hoeveel ie ervoor zou geven. Het antwoord was 50 euro... Toen ik meldde dat ik dan van aankoop afzag omdat 50 euro naar mijn mening echt te weinig was kreeg ik een pissig mailtje terug met de mededeling dat hij ook geld moest verdienen.

    Ik denk niet dat ik weer op een advertentie van hem reageer.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Maar Gus, jij weet veel van die zaken af, er is toch een wettelijke termijn waarin je kan afzien van koop?
    Gewoon, omdat ie niet past in je interieur?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #59

    Standaard

    Mijn kennis begint in rap tempo achterop te raken. Tenminste, daarvan ga ik maar uit.
    Waar je op doelt is vermoedelijk de Wet Koop Op Afstand. Die Wet kent een bedenktermijn van 14 dagen. Gerekend vanaf het moment waarop het product is ontvangen tot het moment waarop een beroep op de termijn wordt gedaan bij de ondernemer. Dit is inmiddels gebeurd, meen ik te begrijpen.

    Een beroep op die bedenktermijn is gezien de instelling van de ondernemer mogelijk wat problematisch.
    Vandaar mijn opmerking dat het dan handig is dat van een derde en gezeghebbende partij vast komt te staan of de gitaar die gitaar is, die door de Guitarfarm op het net is gezet. Qua jaar/serie/specs en eigenschappen bedoel ik dan.

    Want dan gaat het voorbij aan de gemoedelijke uitvoering van de Wet Koop Op Afstand; dan is het aannemelijk dat de Wilsovereenstemming voor de overeenkomst niet tot stand is gekomen. In dat geval is het een tamelijk eenvoudige zaak.

    TS meldt dan, dat de overeenkomst niet rechtsgeldig tot stand is gekomen en dat hij de deal wil terugdraaien.
    Wordt dit geweigerd, dan kan hij dit heel snel en op kosten van ongelijk bij de rechter aankaarten.

    Er zijn namelijk een aantal vereisten voor het rechtsgeldig tot stand komen van een overeenkomst. Vaak wordt dit kort omschreven als de bepaalbaarheid van wederzijdse rechten en plichten. De feitelijke vereisten staan onderaan.

    Als de geleverde gitaar feitelijk afwijkt van het product dat is gepresenteerd qua serie, foto's, specs, uitvoering etc., dan is er dus geen wilsovereenstemming tot stand gekomen. TS mag verwachten dat hij de gitaar geleverd krijgt waarop hij 'ja' heeft gezegd.
    Als Fender zou constateren dat hiervan geen sprake is, is de zaak helder.

    Dit onttrekt zich aan de 14 dagen termijn van de Wet Koop Op Afstand. Hiervoor geldt de eis van redelijkheid en billijkheid voor het uitvoeren van de deal.

    Dit alles is nog uitgaande van de veronderstelling dat TS de gitaar 'as is' niet accepteert.
    Bij niet-acceptatie doet hij een beroep op wilsgebrek. Hij wil wel een gitaar (namelijk de gitaar die voldoet aan de omschrijving), maar niet DIE gitaar (de gitaar die in plaats daarvan is geleverd).
    Volgens mij twijfelt hij ernstig.

    Ik denk dat het verstandig is het bericht van Fender af te wachten. En dan moet hij wat soul searching gaan doen over de vraag of ie m wil houden of niet.


    Vriendelijke groet, Gus



    Wettelijke vereisten voor het tot stand komen van een overeenkomst:
    Er is sprake van een wilsovereenstemming
    Er is geen sprake van een geestelijke stoornis/Partijen zijn handelsbekwaam
    Er is geen sprake van een wilsgebrek
    De overeenkomst is niet in strijd met de wet, openbare orde of goede zeden
    De inhoud van de overeenkomst is voldoende duidelijk





    In het algemeen, dus niet aan het adres van TS of Pepe:
    Aan gelijk hebben maar gelijk krijgen discussies heb ik niet zoveel behoefte, zeg ik er maar even voor de goede orde bij.....

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Nee, maar ik kan je wel vertellen dat ik van mensen houd die hun afspraak nakomen.....
    Sorry hoor, maar dit vindt ik een beetje flauw... Wel suggereren dat je 'onrecht' is aangedaan,
    maar vervolgens kiekeboe spelen als iemand vraagt wat er dan inhoudelijk aan de hand was.

    Zo stel je een winkelier bewust in een kwaad daglicht, en zo'n losse flodder draagt wat mij betreft
    dus helemaal niets bij...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top