Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 58 EersteEerste ... 2425051525354 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 576
  1. #511

    Standaard

    Galema woont tegenwoordig in sexbierum vlak bij harlingen, het is een aardige man die worsteld met zijn gezondheid
    Ik heb veel gesprekken met hem over geluidsoverdracht van hout keuze van sound en hoe je daar komt etc ook de opbouw van de gitaren komt aan bod

    Het is heel interessant om daar met hem over te discussiëren het enige probleem is dat galema vaak nog in de 70er 80er jaren prijzen zit en dat ik weet dat het aanbod nu 1000 keer zo groot is, daarom maak ik soms concessies met ingekochte halzen
    Hij wil altijd nog een serie laten bouwen en had mij op het oog maar ik weet niet of dat een succes wordt

  2. #512

    Standaard

    Jammer dat je het woord incompetente gebruikt en kneutertjes is ook niet erg aardig graag zou ik je uit nodigen voor een kop koffie en dan gaan we eens goed over gitaren praten
    Mijn fout was alleen dat ik geloofde in de goedheid van de mens vertaald in Frans

  3. #513
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AURA Bekijk bericht
    Ik bouw op geheel eigen wijze gesteund door destijds heins en nog regelmatig galema omdat ik iets onbekender ben dan Smitty en Haar wil niet zeggen dat ik geen goede kwaliteit kan bouwen

    Ik ben me aan het voorbereiden voor een beurs om daar met 10 tot 20 gitaren te gaan staan iedereen is van harte welkom om dan te testen en graag dan je oordeel

    En even over de nekken die kan ik inderdaad ook zelf bouwen doe ik regelmatig
    Tja om dan maar direct met de deur in huis te vallen....... veel van deze uitermate bijzondere bouwers in NL hebben een behoorlijke dip in hun productie gehad.... ziekte, algemene treurigheid, vervelende zakenpartners, etc. Galama is eigenlijk een behoorlijke prutser en Heins is dood..... toch...?

    Ik ga dan ook onmiddellijk met Arjan's redenatie mee.

    Neemt niet weg dat ik denk dat Wanneperveense Frans er een potje van maakt. Maar goed, laten we eerlijk zijn, gitaren zin nèt auto's.

  4. #514
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad, gitaren schrijven al bijna de helft af nieuw als je de winkel uitloopt, net als auto's.
    Maar toch bouw je echt leuke gitaren. Maar zoek of betere zakenpartners of doe zelf je verdeling. Scheelt marge wat je dan zelf in je zak steekt, zeker als je kleinschalig bouwt, wat ik begrijp uit je verhaal.

  5. #515
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Inderdaad, gitaren schrijven al bijna de helft af nieuw als je de winkel uitloopt, net als auto's.
    Maar toch bouw je echt leuke gitaren. Maar zoek of betere zakenpartners of doe zelf je verdeling. Scheelt marge wat je dan zelf in je zak steekt, zeker als je kleinschalig bouwt, wat ik begrijp uit je verhaal.
    Mijn post gaf het waarschijnlijk niet aan, maar ik ben al afgehaakt. Wordt niks.... teveel ego en te weinig klasse.

  6. #516

    Standaard

    Tuurlijk kan ik over galema en andere bouwers ook Smitty wel een boekje opendoen dat doe ik niet
    Veel bouwers hebben inderdaad een dip dat komt omdat deze bouwers bouwen met hun hart en niet uit winst oogmerk zoals?????

    Deze luthiers durven nieuwe manieren van bouwen aan te gaan en daar voor te staan neem de nieuwe neckjoint van Gijs de Wit een collega van mij waar ik regelmatig mee praat
    Gedurfd maar waarschijnlijk word het nooit een succes totdat een bekend merk dit oppikt

    Feit is dat een boel gitaristen zich laten neppen zo word 90 % van de custom shop van fender gebouwd in Indonesië, omdat een bevriende gitaarbouwer van mij naast dit pand zit weet ik dit, je kan daar aan de deur een custom shop kopen voor 75 dollar
    Dan heb je geen snaren logo en koffer dat doen ze in de USA en daar betalen jullie dan 3000,00 voor

  7. #517
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Doe mij dan maar een Fender CS van 75,- USD!

  8. #518
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Gijs is al jaren een maatje van me en is een absoluut meesterbouwer. In zijn wereld is het een topper en zijn neckjoint is best bekend! Eigenlijk ken ik iedere bouwer in Friesland wel; ik ben benieuwd hoe jij in werkelijkheid heet...

  9. #519
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    ....en ik pak alvast bier en chips! Zet em op, Lex😂💪

  10. #520
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    ....en ik pak alvast bier en chips! Zet em op, Lex����
    Nee, nee, nee, ik bedoel dit niet aanvallend hoor!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top