Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 47 van 58 EersteEerste ... 37454647484957 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 461 t/m 470 van 576
  1. #461

    Standaard

    Maar er is meer,

    Vrijdag 21 april 1400 uur ik schud de kapitein de hand bedankt voor de refit Tatasu yacht

    Ik stap in de auto en bel Frans, ben je thuis ik ben van plan om langs te komen en verwacht 1500 uur bij je te zijn is goed zegt Frans

    Ondertussen in de auto loop ik te bedenken hoe we tot een schikking kunnen komen de bas waar voor 500,00 materiaal in is verwerkt zonder de uren is weg
    Ik denk nog als Frans mij 500,00 korting geeft op een vraagprijs van een gitaar dan is de schade voor Frans ook beperkt en dan heb ik een gegeven om mee verder te kunnen, ik ben bereid om nog 2000,00 bij te tellen voor iets speciaals

    Aangekomen bij Frans stap ik uit de auto hij komt naar buiten en geeft me snel een hand hij is aan het bellen en zegt tegen mij je kent de weg, na de inspectie van meerdere gitaren niets bijzonders loop ik weer voorbij de keuken naar het kleine werkplaatsje om daar nog het een en ander te bekijken.
    Ineens hoor ik veel geschreeuw een beetje radeloos blijf ik staan het duurt een minuut en dan stilte ondertussen zoekt de hond van Frans bescherming achter mij (ik ben nogal een dierenvriend en dat word vaak gevoeld door dieren)
    Dan zie ik Frans naar zijn auto lopen en pakt daar een groot pakket uit en komt lachend binnen, ik besluit op dat moment er niks van te denken

    Binnen verteld hij mij dat hij het pakket heeft gestolen bij het post agentschap waarschijnlijk een winkel, de reden die hij opgeeft is omdat de douane nog 1500 euro betaald wil hebben voor invoering etc
    Hij maakt het pakket open en er zitten twee ibanez bassen in een van 87 de andere weet ik niet, Ondertussen word hij gebeld door het postagentschap en legt pissig uit dat hij de douane niet snapt dat hij 1500 moet bij betalen voor een zending van 650,00 hij verontschuldigd zich en beloofd het pakket terug te brengen
    Ondertussen verteld hij bij inspectie van de doos dat de douane de doos nooit open heeft gemaakt
    Dan krijgt Frans een ingeving, de ingeving van een crimineel hij weegt de inhoud en haalt de bassen eruit en vult de doos met exact hetzelfde gewicht aan hout, een misdrijf in de maak

    Ik constateer dat ik op dat moment denk als ik hier maar met een deal wegkom, Ondertussen verkoopt hij nog een capo en een set snaren aan een snelle klant en is zijn buurman aan komen schuifelen, het misdrijf gaat door, wanneer de doos weer klaar is voor verzending krijg ik nog een kop koffie en verteld Frans mij dat we gelijk staan in kosten, omdat mijn niveau nogal hoger ligt dan dat van Frans besluit ik rustig te blijven en zeg dat ik het daar niet mee eens ben omdat ik 500,00 verlies aan materiaal er volgt een discussie van jij wou ze kwijt (nee ik wilde ze beter op de markt zetten en dacht dat jij een gerenommeerde zaak was)
    Ik heb ook veel kosten gehad aan de slechte pickups (Frans je had me moeten bellen dan had ik het opgelost)
    Ja maar dat je mij hebt leren kennen is toch ook wat waard ( en moet ik je daarom betalen) enfin er is veel meer gezegd

    Ik ben voor de duivel niet bang ook niet voor Frans ook al is hij 2 m + vechten zit in the state of mind geleerd na zoveel jaar mua tai maar dat is niet de manier
    Ik ben weg gegaan heb het verlies genomen en kan er op een rare manier trots op terug kijken ik ben mijn zelfbeheersing niet verloren en dat is ook wat waard

    Hoop dat alle soap liefhebbers zullen smullen

  2. #462
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heftig verhaal.... maar ik had 'm bij de strot gepakt.



    Natuurlijk niet echt, het is tenslotte interweb, maar toch.......

  3. #463
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Nou ja, dacht dat m'n bek niet verder kon open vallen... toch nog gelukt. Heel apart verhaal zeg.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #464

    Standaard

    Er gaan allerlei gedachten door je heen met name die van 6 m diep, maar jezelf in bedwang houden is beter en je verlagen tot Frans zijn niveau is het laatste wat ik wil

  5. #465
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AURA Bekijk bericht
    Er gaan allerlei gedachten door je heen met name die van 6 m diep, maar jezelf in bedwang houden is beter en je verlagen tot Frans zijn niveau is het laatste wat ik wil
    Nou nee hoor. Over zoiets hou ik mezelf niet meer in bedwang, Frans heeft een hoop honden nodig dan. Heeft niets met niveau en alles met rechtvaardigheid te maken.

  6. #466

    Standaard

    Ik heb ooit iemand de gracht in geslagen nadat hij een kat in de gracht had geschopt
    Hij gaf mij de kat aan en stond tot zijn knieën in het water ik zei je komt er wel uit toch en ging naar huis
    3 uur later 6 agenten om mijn bed met als aanklacht poging tot doodslag oftewel je laat iemand in benarde positie achter
    Is dat eerlijk of niet
    De rechter vond gelukkig van niet werkstraf 24 uur in een katten bejaardenhuis
    Bij de vraag voor het vonnis of ik het weer zou doen antwoorde ik volmondig ja
    Deze keer kwam ik goed weg met rechtvaardigheid een gitaar is dat niet waard

  7. #467
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Wat heb je aan alternatieven wanneer je veertien, vijftien bent, in de buurt van Wanneperveen woont, gitaar wil leren spelen, en niet je budget er door wil jagen met het OV door NL te reizen ?
    Keur het niet goed, maar snap het wel.
    Alternatief is Thomann, Bax e.d. natuurlijk, maar gitaren uitproberen, wat apparte dingetjes, met een lulverhaal over matsumoko bijvoorbeeld, gewoon een homecrowd gitarenwinkel huiskamer, een plaats om langs te gaan, te crashen en te ouwehoeren; het hebt bestaansrecht vermoed ik, en als gitaarboer heb je zo een stel regio pubers met wat marge bij de strot.
    Af en toe een slecht geinformeerde welwillende aficionado die langskomt.
    Het telt op.

  8. #468
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AURA Bekijk bericht
    Ik heb ooit iemand de gracht in geslagen nadat hij een kat in de gracht had geschopt
    Hij gaf mij de kat aan en stond tot zijn knieën in het water ik zei je komt er wel uit toch en ging naar huis
    3 uur later 6 agenten om mijn bed met als aanklacht poging tot doodslag oftewel je laat iemand in benarde positie achter
    Is dat eerlijk of niet
    De rechter vond gelukkig van niet werkstraf 24 uur in een katten bejaardenhuis
    Bij de vraag voor het vonnis of ik het weer zou doen antwoorde ik volmondig ja
    Deze keer kwam ik goed weg met rechtvaardigheid een gitaar is dat niet waard
    Mooi verhaal. Had precies hetzelfde gedaan.

  9. #469

    Standaard

    Reactie op Tupelo,


    Snap dat er niet veel is rond Meppel maar ga da naar music factory tegenwoordig in Hasselt

  10. #470
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AURA Bekijk bericht
    Reactie op Tupelo,


    Snap dat er niet veel is rond Meppel maar ga da naar music factory tegenwoordig in Hasselt
    Rond Meppel is niks.....!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top