Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 58 EersteEerste ... 35434445464755 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 576
  1. #441

    Standaard

    Gisteren een eerlijke mail van de koper gekregen over de verkoop van mijn bas die Frans dus ten onrechte heeft verkocht

    Deze koper mocht thuis de bas uitproberen en constateerde dat er iets met het brug element niet in orde was een 4seasons pickup
    Frans zou dit regelen
    Wat had Frans moeten doen,

    Hij had mij moeten contacten en dan had ik het in orde gemaakt.

    Wat is er gebeurt,

    Frans heeft de pickups eruit getrokken en de pickups uit de andere bas geplaatst, waarschijnlijk om geld uit te sparen heeft hij het soldeerwerk zelf gedaan, toen dit niet lukte heeft hij de bas weg gebracht en zijn er duurdere Fenders in gezet

    Toen bij de koper ook de potmeters begonnen te falen heeft hij de bas maar door geruild

    Frans heeft een snelle deal willen maken, waar hij had moeten delegeren begon Frans te rommelen
    Ook heeft hij de tuners vervangen voor een goedkope versie

    Deze bas was Afgemonteerd met
    - 4 seasons custom pickups
    - Babicz bridge
    - Tuners mighty mite (125,00 inkoop)
    - Custom build flamed maple neck
    - Cts potmeters vintage wired

    Jammer dat ik de koper niet eerder persoonlijk heb ontmoet
    Uiteraard heeft Frans de potmeters kapot gesoldeerd
    4 seasons geeft levenslange garantie het was een fluit van een cent geweest om dit goed op te lossen

  2. #442

    Standaard

    Ik heb nu mijn andere bas wel terug maar er zitten goedkope Chinese pickups in die ingekocht worden voor 10,00 hoeven niet slecht te zijn maar verpletterd wel de waarde van de bas

    En nog belangrijker is het instrument gebouwd om een bepaalde sound te hebben, ik geef de houtsoort opbouw van de body sound etc door aan bob Gabriel van 4 seasons pickups en hij maakt dan een custom set
    De originele set was overwound als je teveel met de pickup rommelt gaan deze eerder kapot dan een normale pickup al met al werk van een prutser die alleen uit is om snel geld te verdienen en daarbij voorbij gaat aan waar het om gaat

    De verbroedering van gitarist en instrument

  3. #443
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Tja, Frans komt zoals je zelf ook al aangeeft bij de eerste ontmoeting bijzonder joviaal over, en z'n koffie is lekker, maar je kan beter geen zaken met hem doen.
    Jammer dat zo'n griezel zijn eigen business zo verziekt. Hij zou zo'n mooie zaak kunnen hebben...
    Kris

  4. #444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AURA Bekijk bericht
    Ik ken bijna alle werven in Nederland maar heb 3 jaar gewerkt in vollenhove en al 21 jaar in makkum en das een hele prestatie als je nog 39 moet worden
    voor de liefhebbers: www.feadship.com (ooit nog met zoontje van lent op een zeilschool gewerkt heeeel lang geleden. Toen waren ze daar de tobbe voor de mercedes directeur aan het maken)


    je kan ze ook voor een weekje huren:
    http://www.feadship.nl/en/charter/fleet
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #445
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    M'n bek valt steeds verder open, hoe kan zo'n zaak blijven lopen??? Kan op termijn toch niet houdbaar zijn??? Het verbaast me werkelijk dat dit soort praktijken ook echt plaatsvinden, is bijna een soap, sommige lieden sporen kennelijk echt niet...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #446
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    M'n bek valt steeds verder open, hoe kan zo'n zaak blijven lopen??? Kan op termijn toch niet houdbaar zijn??? Het verbaast me werkelijk dat dit soort praktijken ook echt plaatsvinden, is bijna een soap, sommige lieden sporen kennelijk echt niet...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De wereld zit vol vreemde konijnen.

  7. #447
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Tja, Frans komt zoals je zelf ook al aangeeft bij de eerste ontmoeting bijzonder joviaal over, en z'n koffie is lekker, maar je kan beter geen zaken met hem doen.
    Jammer dat zo'n griezel zijn eigen business zo verziekt. Hij zou zo'n mooie zaak kunnen hebben...
    Ik heb ooit op rtv oost een itempje over z'n zaak voorbij zien komen. Ligging van die muziekzaak is echt mooi, super locatie.
    Maar dan zo'n idioot die die zaak dan runt. Ik ben benieuwd of hij inmiddels die cunetto's heeft verkocht. Of zal hij daar ook Chinese squier pickups in prakken😂

  8. #448
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    M'n bek valt steeds verder open, hoe kan zo'n zaak blijven lopen??? Kan op termijn toch niet houdbaar zijn??? Het verbaast me werkelijk dat dit soort praktijken ook echt plaatsvinden, is bijna een soap, sommige lieden sporen kennelijk echt niet...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Toch blijkt het te kunnen. In Rotterdam heb je Jet Cars. Het bedrijf staat al meer dan 10 jaar bekend als de bonte hond, de reden waarom is doodeenvoudig op interweb terug te vinden en toch gaan er nog steeds mensen de bietenbrug op daar. Seats & Sofa's.... óók zo'n pareltje. There's a sucker born every minute.

  9. #449
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De strategie van Frans is als volgt:
    - prijs originele gitaar = gelijk aan prijs van de gitaar met onderdelen.
    - prijs losse onderdelen voor een zo hoog mogelijke prijs verkopen, zodat opbrengst zo hoog mogelijk is.
    Eigenlijk heel slim en iemand die nog niet zo lang in de gitaren business zit zal dit niet door hebben. Voordeel is meer opbrengst per gitaar.😂

  10. #450
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De strategie van Frans is als volgt:
    - prijs originele gitaar = gelijk aan prijs van de gitaar met gewijzigde onderdelen.
    - prijs losse onderdelen voor een zo hoog mogelijke prijs verkopen, zodat opbrengst zo hoog mogelijk is.
    Eigenlijk heel slim en iemand die nog niet zo lang in de gitaren business zit zal dit niet door hebben. Voordeel is meer opbrengst per gitaar.😂

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top