Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 37 van 58 EersteEerste ... 27353637383947 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 370 van 576
  1. #361
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Nee Arjan, ik ben het niet met je eens. Het kan ook zo zijn dat toen hij de gitaar aan Stoffel verkocht, dat hij werkelijk niet wist dat deze niet origineel was. Dat kan toch? En waarom zal hij dan nu niet de waarheid vertellen? Als hij dat nu niet zou doen dan is het inderdaad opzet en dan pas kan je hem aangeven van oplichting. Maar zover is het nog immers niet.
    Prima, dat we hierover van mening verschillen. Dan is Frans bij de inkoop van die strat net zo de fout ingegaan als bij z'n latere verkoop.
    Hij heeft de schijn tegen door die held voorgeschiedenis en ik ben benieuwd of er nog iemand op dit forum deze gitaar gaat kopen.

  2. #362
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    Voor mij wel.
    Er is imo toch en groot verschil tussen zaken niet vermelden (zoals in jouw voorbeeld met die autoverkoper) en bewust onjuiste informatie te verstrekken.
    Hij weet dat het om een refin gaat, maar doet het voorkomen dat het hier om een bijzonder exemplaar gaat.


    Nee, hij is nu ook niet eerlijk. Als hij wel eerlijk wilt zijn, waarom zet hij dan nu nog bewust onjuiste informatie in de advertentie?
    Ja sorry hoor, maar ik maak inderdaad uit jouw verhaal op dat het moeilijk voor je te begrijpen is.

    Voor de rest ga ik nu lekker Kerst vieren en wens iedereen hele fijne Kerstdagen toe!

  3. #363
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Prima, dat we hierover van mening verschillen. Dan is Frans bij de inkoop van die strat net zo de fout ingegaan als bij z'n latere verkoop.
    Hij heeft de schijn tegen door die held voorgeschiedenis en ik ben benieuwd of er nog iemand op dit forum deze gitaar gaat kopen.

    Of welke andere gitaar dan ook. Deze meneer deugt niet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #364
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ja sorry hoor, maar ik maak inderdaad uit jouw verhaal op dat het moeilijk voor je te begrijpen is.

    Voor de rest ga ik nu lekker Kerst vieren en wens iedereen hele fijne Kerstdagen toe!
    Ah wat flauw zeg. Na de vraag van oa mij waarom Frans bewust onjuiste info (ik herhaal 'm nog maar even; doen alsof het een legitiem in zeldzame uitvoering (=marktwaarde omhoog) is terwijl het werkelijk een refin is (=marktwaarde omlaag) plaatst gaan roepen dat wij allemaal te dom zijn om het te begrijpen en na een nieuwe poging van Hefke dat nog eens over doen en daarbij de escape inzetten. We weten voldoende hoor; het is ook niet uit te leggen tenzij je de boel probeert te naaien en dat is precies ons punt.

    Ook fijne kerst Alex!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #365
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ja sorry hoor, maar ik maak inderdaad uit jouw verhaal op dat het moeilijk voor je te begrijpen is.

    Voor de rest ga ik nu lekker Kerst vieren en wens iedereen hele fijne Kerstdagen toe!
    Sorry Jutter, maar mede uit de reacties van anderen te herleiden denk ik dat ik (en anderen met mij) wel begrijpen dat deze meneer bewust de zaak op z'n minst wil misleiden.
    Denk je nu werkelijk dat deze meneer uit zichzelf tegen een klant gaat zeggen dat de informatie op de website niet klopt? Komt bij een potentiele klant nou niet echt vertrouwenswaardig over. Althans ik zou me direct omdraaien en de winkel verlaten.

    Hij zet bewust onjuiste info bij de advertentie, dit is wat anders dan info niet te vermelden.

    fijne Kerstdagen

  6. #366
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ah wat flauw zeg. Na de vraag van oa mij waarom Frans bewust onjuiste info (ik herhaal 'm nog maar even; doen alsof het een legitiem in zeldzame uitvoering (=marktwaarde omhoog) is terwijl het werkelijk een refin is (=marktwaarde omlaag) plaatst gaan roepen dat wij allemaal te dom zijn om het te begrijpen en na een nieuwe poging van Hefke dat nog eens over doen en daarbij de escape inzetten. We weten voldoende hoor; het is ook niet uit te leggen tenzij je de boel probeert te naaien en dat is precies ons punt.

    Ook fijne kerst Alex!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    Sorry Jutter, maar mede uit de reacties van anderen te herleiden denk ik dat ik (en anderen met mij) wel begrijpen dat deze meneer bewust de zaak op z'n minst wil misleiden.
    Denk je nu werkelijk dat deze meneer uit zichzelf tegen een klant gaat zeggen dat de informatie op de website niet klopt? Komt bij een potentiele klant nou niet echt vertrouwenswaardig over. Althans ik zou me direct omdraaien en de winkel verlaten.

    Hij zet bewust onjuiste info bij de advertentie, dit is wat anders dan info niet te vermelden.

    fijne Kerstdagen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Prima, dat we hierover van mening verschillen. Dan is Frans bij de inkoop van die strat net zo de fout ingegaan als bij z'n latere verkoop.
    Hij heeft de schijn tegen door die held voorgeschiedenis en ik ben benieuwd of er nog iemand op dit forum deze gitaar gaat kopen.
    Even snel nog een uitleg voordat ik in de auto stap:

    Niemand van ons kan nu met harde bewijzen komen dat hij nu aan het oplichten is. Hij heeft immers gewoon een advertentie gezet zoals een, als voorbeeld, een autoverkoper ook zou doen. Pas als hij de gitaar verkoopt zonder te zeggen dat wat er aan mankeert, is er sprake van oplichting.

    En nogmaals, ik heb ook een slechte ervaring met hem en ik twijfel ook wel aan zijn oprechtheid en eerlijkheid. Maar iemand vooraf veroordelen gaat mij te ver. Merry Xmas!

  7. #367
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht

    Niemand van ons kan nu met harde bewijzen komen dat hij nu aan het oplichten is. Hij heeft immers gewoon een advertentie gezet zoals een, als voorbeeld, een autoverkoper ook zou doen.
    Hier klopt het al niet. Het gaat me sowieso te ver om het verschil tussen het kopen van een auto en een gitaar uit te leggen, want dat is eigenlijk niet te vergelijken, maar ook een autoverkoper hoort geen onjuiste informatie te geven over bouwjaar, km stand, schade en zaken die voor de prijs elementair zijn. Een eerlijke handelaar gaat ook niet op de foto's de 2 van 280.000 km wegshoppen en de auto aanbieden met 80k op de teller om bij bezichtiging te zeggen dat hij eigenlijk wat meer gelopen heeft of de auto op een nieuw kenteken zetten om het bouwjaar te verbloemen. Als dat gebeurt, al is het alleen in de advertentie, wordt geprobeerd op bewust in het leven geroepen onwaarheden een transactie tot stand te brengen. En dat gebeurt hier nu ook.

    Ik snap nog steeds niet het nut van vermelden van onwaarheden in een vroeg stadium van het verkoopproces. Je wekt daar enkel een verkeerde indruk van prijs/prestatie die in de praktijk in je nadeel werkt. Geen enkele reden om de klant die de moeite neemt naar je winkel te verkopen daar te gaan vertellen dat de gitaar eigenlijk niet degene is waar je voor dacht te komen, of dat buitenkansje met 80k op de teller eigenlijk 280k gelopen heeft, 4 jaar ouder is en ohja, de airbag mist want hij heeft een keer in de prak gezeten.
    Dat is dermate nutteloos dat het volstrekt ongeloofwaardig is te denken dat dit in de praktijk gaat gebeuren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #368
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Kennelijk ben ik 1 van de zeer weinigen of misschien zelfs de enige die wel tevreden is over een product en service van hun? Met een volledig trace-able historie van de gekochte versterker.. Misschien heb ik dan gewoon geluk gehad als ik dit zo lees.

  9. #369
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Nouja, hij zal niet bewust alles wat hij in handen krijgt verneuken, maar blijkbaar heeft hij er niet veel moeite mee wat opportunistisch te handelen waar mogelijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #370
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik wil nog wel geloven dat Frans deze witte strat in kwestie zelf als inruiler heeft ontvangen en er niet zelf mee heeft zitten kloten. Hij zal zelf wss dus belazerd zijn. Dat is sneu. Maar om hem dan onder dezelfde voorwendselen door te zetten terwijl je inmiddels beter weet, getuigt wat mij niet van kosher ondernemerschap. Stap erover heen, neem je verlies en "move on".


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top