Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 58 EersteEerste ... 21293031323341 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 576
  1. #301
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Fraaie Tele hoor. Van rond 2012?

  2. #302
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard The Guitarfarm in Wanneperveen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    FAKE!












    LOL!!! Denk het niet! 😍

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Fraaie Tele hoor. Van rond 2012?
    Dank je! Model 2012, ja, maar uit de fabriek in 2013. Totaly mint condition.
    Nu nog ergens een G&G koffer scoren...
    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 16 december 2016 om 22:45
    Kris

  3. #303
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik schat avri's in nette staat in op zo'n €1200,- . Zeker de modellen vanaf 2012, want die zijn full nitro, terwijl in de jaren daarvoor de bodies slechts een toplaagje van nitro hadden.
    Oh ok, de mijne is een stuk ouder.

  4. #304
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Verder zou ik als Frans zeggen dat de koper naar zijn overtuiging nooit een open gesprek heeft willen aangaan maar enkel geijst heeft.
    Ja, de winkelier kan tegen de rechter zeggen dat de klant zijn hele zaak heeft ondergesmeerd, in de smaken vanille, chocola, en stracciatella

  5. #305
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Reken even mee (gunstigste geval): intakegesprek 1 uur. Brief advocaat naar shop 1/2 uur. 2de brief naar shop 1/2 uur. Opstellen dagvaarding 1 uur. Reistijd naar rechtbank (hangt af van jouw keuze van de advocaat en zijn afstand tot jouw keuze van kantongerecht). Zitting rechtbank (waarschijnlijk de eerder uitgelegde comparitie) 1.5 uur. Afronden zaak 1/2 uur. Totaal in het gunstigste geval: 6 uur, waarvan 1 uur reistijd mits de advocaat binnen een half uur van de rechtbank is gevestigd. Daarnaast rekenen advocaten vaak nog "inleestijd", maar die laat ik even erbuiten. De som wordt dan: 6x €225 uurtarief plus €50 kantoorkosten plus €25 reiskosten plus €75,- griffierechten maakt €1500,-. Gezien de hoogte van je eis gaat een rechter dat niet snel volledig toewijzen! Je blijft dan zelf zitten met een deel van de advocaatkosten.
    Als ik het goed begrijp dan komt het er in de praktijk op neer dat een louche verkoper (of hij/zij nu in gitaren handelt of in iets anders) tot aan dat bedrag redelijk ongestoord zijn gang kan gaan omdat beduvelde klanten die wat serieus advies inwinnen automatisch tot de conclusie komen dat de baten niet opwegen tegen de kosten, en het er dus in 99% van de gevallen maar bij laten zitten?

  6. #306
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik denk dat dit een prima oplossing is, en idd hulde aan 'Frans' dat hij ondanks dit eenzijdige draadje
    (alsnog) zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.

    Ik denk dat de weg via de kantonrechter voor beide partijen op een teleurstelling had uitgelopen.

  7. #307
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Als ik het goed begrijp dan komt het er in de praktijk op neer dat een louche verkoper (of hij/zij nu in gitaren handelt of in iets anders) tot aan dat bedrag redelijk ongestoord zijn gang kan gaan omdat beduvelde klanten die wat serieus advies inwinnen automatisch tot de conclusie komen dat de baten niet opwegen tegen de kosten, en het er dus in 99% van de gevallen maar bij laten zitten?
    Dat klopt ten dele. Ik heb in dit topic ook een sommetje gemaakt waarin de kosten uiteen worden gezet in het geval je zelf de dagvaarding voert en dat is een stuk makkelijker (en goedkoper!) dan veel mensen denken.

    Het omgekeerde komt bij bedrijven i.g.v. wanbetalers ook voor. Zo hebben de meeste verzendhuizen als Wehkamp en Otto een no-mercy beleid: die dagvaarden na een niet-succesvolle incassoprocedure desnoods voor €10,-. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden een deel van de consumenten een loopje met hen gaan nemen.

    Detaillisten als deze gitaarshop onderschatten de kracht van Internet en forums: ook in dit topic lees je diverse andere slechte ervaringen met dezelfde shop en consumenten trekken daar snel hun conclussies uit. Je hoeft je als detailist ook niet te laten ringeloren, maar zelf geef ik bij twijfel de klant eigenlijk altijd het voordeel en los de klacht op.

  8. #308
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Ik denk dat dit een prima oplossing is, en idd hulde aan 'Frans' dat hij ondanks dit eenzijdige draadje
    (alsnog) zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.
    Prima oplossing, ja. Hulde niet wat mij betreft. De vorm en tijdsduur rechtvaardigen geen hulde. De shop heeft terecht eieren voor zijn geld gekozen en zal uiteindelijk na de verkoop van de 4 betrokken gitaren er vast helemaal niet zo slecht uitspringen.

  9. #309
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De enige juiste oplossing voor Frans. Was hij moeilijk gaan doen, was hij meer geld kwijt geweest.
    Onder druk uiteindelijk zwichten vind ik sowieso al armoedig.
    Deze shop verdient geen klanten en ik hoop dat er niemand meer heen gaat zodat deze mafkees z'n toko moet sluiten.

  10. #310
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Ik denk dat dit een prima oplossing is, en idd hulde aan 'Frans' dat hij ondanks dit eenzijdige draadje
    (alsnog) zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.
    Ik snap de hulde niet. Ja, fijn, dat het eindelijk is opgelost, maar hij had zijn verantwoordelijkheid al meteen moeten nemen. Het had nooit zover moeten komen. En zijn prijzen die hij vraagt voor veel gitaren zijn nog steeds absurd hoog. Dus voor mij verdient dit geen hulde.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top