Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 58 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 576
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Sorry maar waar gaat er dan ook wat kopen in Wanneperveen? Wanneperwat?

    Sorry sorry....

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    .... tik, tak, tik, tak,.... radiostilte in alle talen in Wanneperveen...
    Kris

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Lekker communicatief, die toko. Wordt dit een verhaaltje: knokploeg, brandbommen etc?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard The Guitarfarm in Wanneperveen

    Oké, belofte maakt schuld. Hier mijn verhaal:

    Op een dag zie ik op marktplaats een mooie witte 60th anniversary strat verschijnen bij "the guitarfarm" in Wanneperveen. Bovendien volgens de verkoper een uniek exemplaar. Normaal is deze uitgevoerd in sunburst, maar er zijn ook slechts 200 witte exemplaren van gemaakt.
    Na enig googelen blijkt dat er inderdaad ( geen 200 maar 150) witte body's gemaakt zijn.
    Ik heb onlangs op zo'n 60th anni strat mogen spelen en ervaarde deze als een zeer fijne gitaar. Het gaat niet om een standard met zo'n 60yrs stickertje, maar om de echte speciale uitgave met enige leuke specs.

    Het toeval wilde dat ik vorig weekeinde een gezellig weekeindje weg had geboekt. Samen met wat vrienden naar Nooitgedacht. Bijna 300km bollen, maar wat een toeval, we passeerden bij Wanneperveen. Even een tussenstop maken.
    Bij de guitarfarm aangekomen komen de man en zijn hond ons tegemoet gelopen. Een indrukwekkend grote verschijning, die Frans.
    De vrienden wachten bij de auto's, terwijl ik met hem binnenloop. Wat een boel gitaren heeft die man hangen. 😱
    Al snel spotte ik de witte strat waarvoor ik kwam, en terwijl Frans mijn gitaren even keurde mocht ik de strat even proberen op een ouwe gammele Marshall. Klonk voor geen meter, maar ik wist hoe de gitaar op een deftige versterker klinkt. Even gecontroleerd of de electronica het goed deed, de hals en body geïnspecteerd, en ja, hij leek me prima in orde. Maar de vrienden wachtten op me en dat maakte dat ik er niet meer tijd voor nam (mijn eigen domme fout). Ik was weg van de gitaar en de deal werd geklonken.
    Frans zou de koffer even halen. Hij kwam beneden met de bijhorende speciale silver tweed 60th anniversary case. Echter de buitenkant in tamelijk beschadigde staat, wat mij toch heel even deed twijfelen. De binnenkant was mooi in orde, maar de buitenkant....

    Frans verwonderde zich erover dat ik hierover viel en maakte zich zelfs boos toen ik mijn twijfel liet horen. "Het gaat toch om de gitaar? Die koffer dient toch alleen maar om ergens heen te gooien??? Wat wil je nou dat ik zeg?!"
    Nu, ik draag ook zorg voor m'n koffers (ik weet het, da's geen rock'n'roll, maar ik hou nu eenmaal van net gerief. Relics zijn aan mij dus ook niet besteed)
    Uiteindelijk bood hij me er nog een fatsoenlijke koffer bovenop, en na nog een lichte twijfel ging ik akkoord. Ik betaalde de opleg, liet mijn gitaren bij hem achter, laadde snel de koffer in de auto en zette blij als een klein kind de weg naar onze bestemming verder. Tijdens het weekeinde heb ik nog éénmaal stiekem de gitaar bewonderd, maar verder stilletjes laten liggen.
    Eens thuisgekomen kon ik mij echter niet meer bedwingen en heb de gitaar helemaal uit elkaar gehaald om 'r eens goed onder handen te nemen. Toen kwam de aap uit de mouw...
    De unieke witte body was duidelijk een sunburst die overspoten is. Zelfs de barcode en QC stickers zijn mee overspoten. Ik vermoed wel dat het de originele body is, maar vraag me wel af waarom ie overspoten werd...

    Dan de slagplaat... niks delta tone systeem, en vooral ook niks 57/62 pups, maar de inhoud van een highway one strat.

    Op zich kan ik nog leven met deze specs, die kan ik nog steeds wijzigen, maar feit is dat ik genaaid ben en veel te veel betaald heb.

    Ik heb direct een mailtje naar de guitarfarm gestuurd met mijn bevindingen en vraag hem of ik de strat mag terugbrengen en of dat ik dan mijn gitaren en het geld terug kan krijgen. Geen reactie...
    Dan stuur ik hem een bericht in MP met dezelfde bemerking. Ik maak nog eens uitdrukkelijk duidelijk dat ik hem niet wil beschuldigen. Het kan zomaar eens zijn dat ook hij op deze manier gefopt werd.
    Komt er een bericht terug dat dat niet zal gaan , want 1 van mijn gitaren zou al verkocht zijn.
    Vreemd vind ik dat, want 2 minuten voor mijn bericht stond deze nog te koop op MP en nu staat hij plots gereserveerd. Daar wijs ik hem ook op. Maar ok, ik vraag hem dan wat hij voorstelt.
    Dan krijg ik van hem een bericht terug dat ik maar eens moet beginnen met normaal tegen hem te doen.
    Ik stuur hem mijn excuses en zeg dat ik het niet verkeerd bedoelde...
    Weer een bericht van hem dat de advertentie vanzelf wel zou verdwijnen als de gitaar opgehaald was en dat ik maar iemand anders moet gaan lastig vallen met mijn arrogantie!
    Kompleet overdonderd excuseer ik mij nogmaals als er iets verkeerd overgekomen was, maar vroeg of hij een voorstel of een oplossing had voor mijn probleem.
    Dan krijg ik een laatste bericht: "Nou dat komt ie, dat heb je dan al wel door. Het begint met herkenning. Wellicht is er nog hoop. Dag."
    Wat ie hiermee wil zeggen begrijp ik zelfs niet, of ja, toch wel, hij zal er niks aan doen!
    Dat is dan ook, zelfs na nog enkele malen aandringen langs mijn kant, het laatste wat ik van hem hoorde. Toch jammer als je beweert een goeie zaak te hebben waar je 2 jaar garantie biedt, zelfs op occasions.

    Nu besef ik ondertussen dat ie me wel degelijk bewust bedrogen heeft en dat ie zeker niet van plan is om hier verder nog iets aan te doen. Eerste en laatste keer dat ik met hem zaken gedaan heb! Frans, je bent bedankt hoor! Maar ik laat het hier heus nog niet bij...!

    Ondanks alles ben ik toch nog wel een beetje blij met m'n stratje. Enige updates zullen nog wel komen, maar voorlopig laat ik dat de pret niet drukken.

    Hieronder nog een (weliswaar slecht van kwaliteit) familieportret van m'n stratjes:

    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 21 november 2016 om 00:09
    Kris

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Pfff slecht verhaal, en wat een hork die Frans. Zou zeker mijn rechtsbijstand inschakelen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Btw misschien een noob-vraag, maar flinke ruimte voor de pups gefreesd. Bij mijn EJ strat zijn dat sleufjes die iets ruimer zijn dan de pups.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Oh wacht, er staat nog geen vraag...

    Is dat normaal voor bepaalde strata die met SSS uit de fabriek komen!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat ga je nu met die witte strat doen?
    Verkopen? Lijkt me geen lekker gevoel de gitaar te houden in de wetenschap dat je bedonderd bent.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Wat een schandalig gedrag van die shop. Zelfs als jij je in je frustraties misschien niet helemaal netjes hebt uitgedrukt, hoort hij dat in het verlengde van de gebeurtenis te zien. Ook al is de shop zelf er ook ingetuint bij de inkoop van deze Strat, dan nog hoort hij volle verantwoording te nemen. Ook het feit dat snel de ingeruilde gitaar op gereserveerd is gezet stinkt. Zelfs als dat klopt, hoewel ik daar niets van geloof, dan nog kan hij de potentiele koper prima uitleggen waarom hij terugmoet komen op een eventuele deal. Ik zou daar tenminste wel begrip voor hebben als potentiele koper. Ik zou hem een brief sturen en een termijn stellen. Hij boft al enorm dat de gitaar je verder wel bevalt, maar je hebt op zijn minst recht op een deel van het aankoopbedrag terug te ontvangen.

    Mocht hij niet reageren, Pepe heeft de pot met pek nog warm staan, en een grote doos met veren moet ook wel te vinden zijn.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Je kan hem aanklagen. Ik zou m'n rechtsbijstand inschakelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top