Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 58 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 576
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar ff logisch en reeel genomen... je gaat als koper toch in de winkel geen gitaar open schroeven om te zien of hij echt is?

    Ik vroeg me exact hetzelfde af.
    Ik denk niet dat ik het zou zien zitten als iemand bij mij een gitaar uit elkaar wil slopen om even te kijken.
    Ik weet niet of je er in een winkel wel vanuit mag gaan dat dit ok is.

    Ik ben wel benieuwd wie een strat uit elkaar schroeft alvorens deze te kopen, en wie dit toe zou laten bij zijn/haar eigen gitaar.

    Een strat is min of meer modulair en productietechnisch handig opgezet. Dat is naar mijn mening iets anders dan "gebouwd om lekker vaak uit elkaar te slopen".

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vroeg me exact hetzelfde af.
    Ik denk niet dat ik het zou zien zitten als iemand bij mij een gitaar uit elkaar wil slopen om even te kijken.
    Ik weet niet of je er in een winkel wel vanuit mag gaan dat dit ok is.

    Ik ben wel benieuwd wie een strat uit elkaar schroeft alvorens deze te kopen, en wie dit toe zou laten bij zijn/haar eigen gitaar.

    Een strat is min of meer modulair en productietechnisch handig opgezet. Dat is naar mijn mening iets anders dan "gebouwd om lekker vaak uit elkaar te slopen".
    dat gebeurt eigenlijk alleen bij vintage gitaren om eventuele stempels, routings en electronica te checken maar bij nieuwe gitaren niet.

    ik heb zelf wel eens een vraag gehad bij een jaren 80 gitaar om de hals er af te schroeven, omdat er bij dat model mid 80ties een wijziging had plaatsgevonden en dit de enige manier om dat te checken was. Maar bij een gitaar onder de 500 euri bespaar ik me de moeite en kijk ik alleen of de gitaar goedklinkt/speelt
    life sucks and then you die

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik heb mijn '74 strat in de winkel open geschroefd. Kreeg een schroevendraaier en een biertje erbij. De pickups waren plastic wire black bottoms die, zo dacht ik, niet origineel waren en er ging 300 euro van de prijs af. Later deed ik wat research en de pickups bleken wel degelijk origineel, best een aantal '73 en '74 strats zijn uitgerust met die black bottoms.
    Als ik zelf een gitaar verkoop neem ik gedetailleerde foto's van het binnenwerk en neck pocket, weet de koper wat er in zit.
    Ik heb van een koper eens een mailtje gekregen, dat de gitaar eenmaal gekocht na het open schroeven niet origineel bleek want er was een extra aarde draadje over de drie pots gesoldeerd. Dat was mij ontgaan maar op de foto's die ik vooruit gestuurd had kon je het draadje zien. Ik wilde de gitaar best terugnemen maar dat wilde de koper toch maar niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Ik ben niet zo'n sleutelaar, maar is het een kwestie van snaren los, schroeven van de hals los, ff checken, schroeven weer terug en stemmen?

    Of moet je bijv. eerst de spanning van je halspen afhalen etc.?

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee hoor, gewoon snaren los en los schroeven, dat kan weinig kwaad (ik zeg weinig omdat als je dat dagelijks doet dan gaat je schroefdraad in de neck op een gegeven moment wel wat ruimer zitten )
    life sucks and then you die

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    En als je niet helemaal de juiste maat schroevendraaier hebt (of je schampt een keer met je schroevendraaier) zitten de bramen op je schroeven. Het is niet helemaal schadevrij en ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten dat elke potentiële klant de boel ter plekke lostrekt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    nee hoor, gewoon snaren los en los schroeven, dat kan weinig kwaad (ik zeg weinig omdat als je dat dagelijks doet dan gaat je schroefdraad in de neck op een gegeven moment wel wat ruimer zitten )

    Dan kun je er altijd nog inserts met inbusbouten in zetten.
    Alhoewel...heb dit eens met een gitaarbouwer gesproken die beweerde dat dit toch anders klonk. Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen, maar ok ☺

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hij had wel een beetje gelijk, overdreven gezegt hoe slechter een strat in elkaar steekt hoe meer hij als een strat klinkt , bij een betere fit/strakkere neckpocket, inserts, andere/"betere" trem gaat hij toch iets anders klinken, minder strattier, meer superstrat (anderson suhr etc)

    Maar mocht je inserts op een vintage strat zetten dan haal je wel wat van de waarde af, beter is vanaf het begin je schroeven door de kaarswax te halen zodat de schroef soepeler indraait (en gelijk het hout sealed) en als je dan uiteindelijk toch een te groot schroefgat hebt om dan te dowelen en met een klein stuk rondhout op te vullen en opnieuw te boren

    om te voorkomen dat iedere potentiele koper gaat schroeven is het wellicht handiger dat zelf 1 keer te doen en toto's van alles te nehmen
    life sucks and then you die

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Die foto's zeggen niks. Als je foto's neemt van een originele slagplaat bv, en je stopt er dan snel andere electronica in alvorens je'm weer in elkaar schroeft kan je ook iemand bedotten.
    Kris

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Wat Fred al zegt: een strat mag best een beetje rammelen en de hals mag best wat zwabberen en meegeven, wordt ie wat losser van.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top