Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 58 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 576
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    De aangetekende brief om hem in gebreke te stellen gaat straks op de post. Dan zullen we stap voor stap zien wat en of er verder nog wat gebeurt. Ik hoop dat hij tot rede komt als hij deze ontvangt.
    Kris

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Je kan hem bellen met de vraag of hij bij zijn standpunt blijft of toch nog van gedachten is veranderd. Ik zou het in ieder geval er niet bij laten zitten. Niet meer mailen trouwens (die beantwoord hij immers niet), maar bellen. Vraag tijdens het telefoongesprek of hij zijn plan naar je toe wil mailen. Wil hij dat niet, vertel hem dan dat hij ernstig in gebreke blijft en dat het gevolgen voor hem zal hebben. Hou het vooral zakelijk en laat je niet door emoties leiden.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    De aangetekende brief om hem in gebreke te stellen gaat straks op de post. Dan zullen we stap voor stap zien wat en of er verder nog wat gebeurt. Ik hoop dat hij tot rede komt als hij deze ontvangt.
    Sorry, dit las ik net te laat! Ook een goede stap in de juiste richting!

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heel goed. En dan 2 weken na versturen nabellen of hij hem ontvangen heeft mocht je niks horen.
    Wil hij dan nog niets, civiele procedure starten en helemaal financieel uitkleden die gast.

  5. #105
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Interessante casus. Maar wat ik mis (of ik lees er finaal overheen); de verkoper heeft z'n meldingsplicht en de koper de onderzoeksplicht. De verkoper kan aangeven ter goeder trouw gehandeld te hebben. Hij kan doodleuk melden; ik ging er vanuit dat etc. Maar ik mis een beetje het uitgevoerde onderzoek. De verkoper kan aangeven dat jij de tijd hebt gehad om de gitaar verder te onderzoeken en te beoordelen op echtheid. Dat heb je volgens mij, ook al is het onder tijdsdruk/groepsdruk/whatever, niet volledig uitgevoerd. Pas na aanschaf ben je dieper erop in gegaan. Je had ook daar de strat kunnen open schroeven...

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard The Guitarfarm in Wanneperveen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Interessante casus. Maar wat ik mis (of ik lees er finaal overheen); de verkoper heeft z'n meldingsplicht en de koper de onderzoeksplicht. De verkoper kan aangeven ter goeder trouw gehandeld te hebben. Hij kan doodleuk melden; ik ging er vanuit dat etc. Maar ik mis een beetje het uitgevoerde onderzoek. De verkoper kan aangeven dat jij de tijd hebt gehad om de gitaar verder te onderzoeken en te beoordelen op echtheid. Dat heb je volgens mij, ook al is het onder tijdsdruk/groepsdruk/whatever, niet volledig uitgevoerd. Pas na aanschaf ben je dieper erop in gegaan. Je had ook daar de strat kunnen open schroeven...
    Helaas heb je daar gelijk in. Als ik 'm ter plaatse had opengeschroefd zou me dat een hoop myserie gespaard hebben.
    Echter ben ik nog steeds wat terughoudend wat dat openschroeven van een ander zijn materiaal betreft.
    Dat, én ik ben nog zo debiel dat ik geloof in de eerlijkheid van de mens.
    Feit blijft dat ie me een gitaar heeft meegegeven die niet is wat ze omschreven was in de advertentie nl een demodel. Onder een demomodel versta ikzelf een originele gitaar met hier en daar misschien wat kleine dingdongs, maar niet ééntje met aangepaste body en electronica.
    Kris

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Interessante casus. Maar wat ik mis (of ik lees er finaal overheen); de verkoper heeft z'n meldingsplicht en de koper de onderzoeksplicht. De verkoper kan aangeven ter goeder trouw gehandeld te hebben. Hij kan doodleuk melden; ik ging er vanuit dat etc. Maar ik mis een beetje het uitgevoerde onderzoek. De verkoper kan aangeven dat jij de tijd hebt gehad om de gitaar verder te onderzoeken en te beoordelen op echtheid. Dat heb je volgens mij, ook al is het onder tijdsdruk/groepsdruk/whatever, niet volledig uitgevoerd. Pas na aanschaf ben je dieper erop in gegaan. Je had ook daar de strat kunnen open schroeven...
    Lijkt mij niet een normale gang van zaken om iemand anders zijn spullen uit elkaar te schroeven. En laat de verkoper maar aan tonen dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld; dat kan hij namelijk niet. Wel kan de koper aantonen dat hij niet een origineel produkt heeft gekocht.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De ts staat juridisch zo sterk, dat als ik hem was ik sowieso een civiele procedure zou starten. Nu heb ik het geluk dat m'n oom en tante juristen zijn en die hebben me al meerdere keren prima geholpen. Dus Frans heeft mazzel dat hij niet met mij te maken heeft.
    Ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.

  9. #109
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Lijkt mij niet een normale gang van zaken om iemand anders zijn spullen uit elkaar te schroeven. En laat de verkoper maar aan tonen dat hij ter goeder trouw heeft gehandeld; dat kan hij namelijk niet. Wel kan de koper aantonen dat hij niet een origineel produkt heeft gekocht.
    Dat laatste klopt. Echter; er zijn altijd 2 kanten van een verhaal. Deze kaart kan de Gitaarboerderij gaan spelen. Dan moet je daarop voorbereid zijn.

    Als het gaat om zo'n specifieke gitaar, met een limited-run, waarom kan je 'm dan niet even openmaken? Het is een f*ckin' strat! Die dingen zijn juist daar specifiek ooit tig jaar geleden door ome Leo voor ontworpen! Juist bij dit soort aankopen ga je toch checken op papieren en serienummers? Het is een waardevolle investering, dus doe je een check op dat soort zaken.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd Arjan. Maar als Lange Frans verstandig is kiest hij eieren voor zijn geld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top