Maar er is meer,

Vrijdag 21 april 1400 uur ik schud de kapitein de hand bedankt voor de refit Tatasu yacht

Ik stap in de auto en bel Frans, ben je thuis ik ben van plan om langs te komen en verwacht 1500 uur bij je te zijn is goed zegt Frans

Ondertussen in de auto loop ik te bedenken hoe we tot een schikking kunnen komen de bas waar voor 500,00 materiaal in is verwerkt zonder de uren is weg
Ik denk nog als Frans mij 500,00 korting geeft op een vraagprijs van een gitaar dan is de schade voor Frans ook beperkt en dan heb ik een gegeven om mee verder te kunnen, ik ben bereid om nog 2000,00 bij te tellen voor iets speciaals

Aangekomen bij Frans stap ik uit de auto hij komt naar buiten en geeft me snel een hand hij is aan het bellen en zegt tegen mij je kent de weg, na de inspectie van meerdere gitaren niets bijzonders loop ik weer voorbij de keuken naar het kleine werkplaatsje om daar nog het een en ander te bekijken.
Ineens hoor ik veel geschreeuw een beetje radeloos blijf ik staan het duurt een minuut en dan stilte ondertussen zoekt de hond van Frans bescherming achter mij (ik ben nogal een dierenvriend en dat word vaak gevoeld door dieren)
Dan zie ik Frans naar zijn auto lopen en pakt daar een groot pakket uit en komt lachend binnen, ik besluit op dat moment er niks van te denken

Binnen verteld hij mij dat hij het pakket heeft gestolen bij het post agentschap waarschijnlijk een winkel, de reden die hij opgeeft is omdat de douane nog 1500 euro betaald wil hebben voor invoering etc
Hij maakt het pakket open en er zitten twee ibanez bassen in een van 87 de andere weet ik niet, Ondertussen word hij gebeld door het postagentschap en legt pissig uit dat hij de douane niet snapt dat hij 1500 moet bij betalen voor een zending van 650,00 hij verontschuldigd zich en beloofd het pakket terug te brengen
Ondertussen verteld hij bij inspectie van de doos dat de douane de doos nooit open heeft gemaakt
Dan krijgt Frans een ingeving, de ingeving van een crimineel hij weegt de inhoud en haalt de bassen eruit en vult de doos met exact hetzelfde gewicht aan hout, een misdrijf in de maak

Ik constateer dat ik op dat moment denk als ik hier maar met een deal wegkom, Ondertussen verkoopt hij nog een capo en een set snaren aan een snelle klant en is zijn buurman aan komen schuifelen, het misdrijf gaat door, wanneer de doos weer klaar is voor verzending krijg ik nog een kop koffie en verteld Frans mij dat we gelijk staan in kosten, omdat mijn niveau nogal hoger ligt dan dat van Frans besluit ik rustig te blijven en zeg dat ik het daar niet mee eens ben omdat ik 500,00 verlies aan materiaal er volgt een discussie van jij wou ze kwijt (nee ik wilde ze beter op de markt zetten en dacht dat jij een gerenommeerde zaak was)
Ik heb ook veel kosten gehad aan de slechte pickups (Frans je had me moeten bellen dan had ik het opgelost)
Ja maar dat je mij hebt leren kennen is toch ook wat waard ( en moet ik je daarom betalen) enfin er is veel meer gezegd

Ik ben voor de duivel niet bang ook niet voor Frans ook al is hij 2 m + vechten zit in the state of mind geleerd na zoveel jaar mua tai maar dat is niet de manier
Ik ben weg gegaan heb het verlies genomen en kan er op een rare manier trots op terug kijken ik ben mijn zelfbeheersing niet verloren en dat is ook wat waard

Hoop dat alle soap liefhebbers zullen smullen