Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Intonatie probleem

  1. #1

    Standaard Intonatie probleem

    Juist, een probleem dus. Een halsje van een Fernandes strat op een marina Strat body. En eigenlijk is deze combinatie net wat te kort...ik krijg de E en A snaar niet geïntoneerd omdat de zadels geen ruimte meer hebben om nog verder naar achter te gaan.
    Oplossing is simpel een langere brugplaat of kortere zadels.
    Nu kan ik die 2 zadels natuurlijk best nog een millimetertje afvijlen maar waarschijnlijk zijn er ook wel kortere zadeltjes te koop of een wat langere brugplaat?
    Maar waar zijn die te koop want waar ik ook kijk, maten van de onderdelen zijn niet te vinden.
    Suggesties?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    137

    Standaard

    Gaten van trem opvullen?, en verplaatsen?

  3. #3

    Standaard

    Dat is ook een mogelijkheid maar mijn handigheid met hout is slecht. Ik zal als ik dit doe waarschijnlijk de boel onherstelbaar slopen.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    je hebt de veertjes voor de zadels al verwijderd?
    life sucks and then you die

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nog even gekeken bij de wilkinson vsv (gotoh) kunnen de zadels een stuk verder naar achter dan op een normale vintage trem,
    kost wat maar dan heb je wel de beste vintage trem

    life sucks and then you die

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    nog even gekeken bij de wilkinson vsv (gotoh) kunnen de zadels een stuk verder naar achter dan op een normale vintage trem,
    kost wat maar dan heb je wel de beste vintage trem

    Dit is een bijzonder handige suggestie.
    Voor een vriendje heb ik dit probleem opgelost, door een reepje hout te (eerst proberen, bij succes te lijmen) tussen de onderkant van de hals en de onderste kant van de neck pocket. Hierdoor kwam de hals een 2.5 MM verder van de kam te staan. Wat ik heb gebruikt is een stukje hout om verf mee te roeren. (Ik denk dat ik word geroyeerd als GN lid....)

    Schroefgaten in de body uitgevijld, waardoor de gaten in de hals gewoon gebruikt konden blijven.

    Hoop dat ik dit zo beschrijf, dat je snapt wat ik bedoel.
    Eventueel een PM?
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Hmmm...dat ga ik eens uitzoeken.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Dit is een bijzonder handige suggestie.
    Voor een vriendje heb ik dit probleem opgelost, door een reepje hout te (eerst proberen, bij succes te lijmen) tussen de onderkant van de hals en de onderste kant van de neck pocket. Hierdoor kwam de hals een 2.5 MM verder van de kam te staan. Wat ik heb gebruikt is een stukje hout om verf mee te roeren. (Ik denk dat ik word geroyeerd als GN lid....)

    Schroefgaten in de body uitgevijld, waardoor de gaten in de hals gewoon gebruikt konden blijven.

    Hoop dat ik dit zo beschrijf, dat je snapt wat ik bedoel.
    Eventueel een PM?
    Vriendelijke groet, Gus
    Geniaal Gus! Als het maar werkt. Zeker met een hals met 22 frets een mooie snelle oplossing.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb het ooit opgelost door individuele tele brugzadels te gebruiken. Die kunnen verder naar achter

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/A~8AAOSwxH1UE68a/$_1.JPG?set_id=880000500F

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top