Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 19 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 189
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Volume is zeker niet alles bepalend.
    Ook op zacht volume spelen wij een zaal plat. Bewegen, interactie met mekaar en vooral de zaal.
    Ik loop de zaal in terwijl ik speel en doe gek, niks hoge volumes. Dat regelt de geluidsman.
    Ik wed dat ik dan mag terugkomen en jij niet😉

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Volume is zeker niet alles bepalend.
    Ook op zacht volume spelen wij een zaal plat. Bewegen, interactie met mekaar en vooral de zaal.
    Ik loop de zaal in terwijl ik speel en doe gek, niks hoge volumes. Dat regelt de geluidsman.
    Ik wed dat ik dan mag terugkomen en jij niet��
    Hahaha, je hebt werkelijk waar geen idee!!

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Oke, ik heb geen idee.
    Je schrijft in je laatste zonnen dat volume niet alles bepalend is, ben ik het helemaal mee eens.
    Dus jij hebt ook interactie met de zaal, weliswaar op hoge volumes zodat er 15000 liter bier vloeit, prima toch?
    Ik op laag volume en jij op hoog volume. Doen we het allebei goed bij het publiek.
    Enige verschil is dat ik op m'n 50ste niet doof ben en jij wel 😂
    Peace... Rotterdammers zijn grappig 😆

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Helemaal met Dennis (DML) eens.
    In feesttenten en op festivals gaat het echt om de omzet en als je op zacht volume ook de zaal plat kan krijgen prima maar dat was niet waar t om ging. Je zei dat als ik als een idioot hard speelt de band niet meer geboekt zou worden... nog noooooit mee gemaakt en je moest s weten hoe hard ik mijn versterker heb staan
    Ik hou natuurlijk rekening met iedereen dus ik plaats mn speaker zo dat bijna niemand er last van heeft. En wat bruiloft betreft dan speel ik ook zachter dan hoe ik normaal speel maar gelukkig speel ik weinig bruiloften.
    Laatst gewijzigd door ateng; 15 januari 2017 om 18:50

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dus je wilt zeggen dat je dat helemaal niet voor jezelf doet, ook niet een klein beetje?
    Daar geloof ik niks van; als het puur om het creëren gaat, dan ga je in een (home)studio zitten toch?
    Hahaha dan geloof je het niet. Ik speel altijd in dienst van de band met wie ik ook speel. En vooral in een coverband met een toetsenist en sequence dan vind ik het juist geweldig om de gaten in te vullen met sounds. Denk je dat creëren met ego te maken heeft? Ik krijg meer een kick van vette muzikanten om me heen en geloof me dat geeft me meer voldoening. Je hebt mensen die kicken om hun zelf en ik ken ze maar gaat naar mijn mening ten koste van de (cover)band... tenzij je de gitarist van de band D3nnis & the bluesbreaker bent.
    Laatst gewijzigd door ateng; 15 januari 2017 om 19:52

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hahaha dan geloof je het niet. Denk je dat creëren met ego te maken heeft? Ik krijg meer een kick van vette muzikanten om me heen en geloof me dat geeft me meer voldoening. Je hebt mensen die kicken om hun zelf en ik ken ze maar gaat naar mijn mening ten koste van de (cover)band... tenzij je de gitarist van de band D3nnis & the bluesbreaker zit.
    Same here. Met de band een vette show neerzetten en de tent op z'n kop zetten, daar gaat het mij om. Het liefst uiteraard met een voor mij dikke sound

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Juist, zo lang mijn sound voor elkaar is en mijn in ear mix ook dan geniet ik zeker weten op podium!

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hahaha dan geloof je het niet. Ik speel altijd in dienst van de band met wie ik ook speel. En vooral in een coverband met een toetsenist en sequence dan vind ik het juist geweldig om de gaten in te vullen met sounds. Denk je dat creëren met ego te maken heeft?
    Even terug naar de quote waar ik in eerste instantie op reageerde:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Ik sta niet voor mijn eigen ego op het podium, ik sta er omdat ik graag muziek maak en overbreng.
    Als jij bv met 4 stacks speelt doe je dat voor jezelf, toch?
    Als je met een 2x12 combo speelt doe je dat voor jezelf, toch?
    Speel je met een axe fx, doe je dat voor jezelf, toch?

    98% van het publiek interesseert het geen kont, dus kun je alles vervangen voor een behringer v-amp, de rest is ballast. Dat is wat anders dan wel of geen rekening met elkaar houden, overigens.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    754

    Standaard

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de TS van zijn probleempje af is...

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is maar toen ik in Deutschland in feesttenten speelde was daar best wel wat gaande. De schutterij verpachtte de horeca incl. muziek. Dus er kwam een ondernemer, die voor eigen rekening een tent neerzette en een band inhuurde. Bijv. in Kaiserswerth (Düsseldorf) werden wij ingehuurd. De Vorstand (directie van de schutterij) had liever een Kapelle (harmonie). Uiteindelijk een hoop getouwtrek, omdat wij veel meer publiek (=omzet voor de ondernemer) trokken dan een fanfare, maar de schutterij daar anders over dacht. Overigens zeer goed betaald, maar lange speeldagen daar...!!

    Dit lukte overigens allemaal zonder beamblockers, IEM en modeling. Wel met zo'n digitaal buizencombo van Dynacord


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top