Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 19 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 189
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Ik sta niet voor mijn eigen ego op het podium, ik sta er omdat ik graag muziek maak en overbreng.
    Dan ben je een van de weinigen, want volgens mij staat iedereen voor zijn eigen ego op het podium, al is het maar een heel klein beetje.

  2. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Clean gaat je versterker harder dan high-gain. Ik heb jarenlang gezeik gehad vanwege mijn harde spel, omdat ik op 2 x 100 watt plexi speelde. Sinds ik vaak veel harder op een klein combootje speel, krijg ik geen commentaar.......
    Dat bedoelde ik min of meer ook. Door een cleaner geluid is je geluid beter hoorbaar en dus beter te doseren dan een vaak zo'n modderig hi gain geluid. En idd een klein combootje met een mic er voor is vaak voldoende!

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    M'n oude gitaarleraar zette in z'n band z'n oude opgevoerde plexis gewoon in de gang buiten de zaal, dat waren Marshalls die opgevoerd waren naar 150 watt en daar had hij er 2 van op vol volume open. Podium had geen last vd herrie, dus dat kan ook een oplossing zijn 😂
    De keuken en de serveersters waren minder blij denk ik maar hij had wel een topgeluid.
    Hahaha das typisch Marcel!

    Eerlijk gezegd heb ik dat ook heel lang gedaan, niet zozeer in de gang maar wel van podium af. Mijn versterker lekker opendraaien, in ear goed mixen en je hoort mij niet klagen.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dan ben je een van de weinigen, want volgens mij staat iedereen voor zijn eigen ego op het podium, al is het maar een heel klein beetje.
    Nope, hoe lekkerder het op podium is hoe lekkerder iedereen gaat spelen. Geen zin in gezeik dus beter je shit voor elkaar hebben en gaan knallen met elkaar.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dus je wilt zeggen dat je dat helemaal niet voor jezelf doet, ook niet een klein beetje?
    Daar geloof ik niks van; als het puur om het creëren gaat, dan ga je in een (home)studio zitten toch?

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb geleerd m'n amp juist niet te hard te zetten. Je moet samen iets creëeren en als je als een idioot je amp opentrekt heb je jezelf en de band er alleen maar mee want een opdrachtgever boekt je dan niet meer.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    .......... want een opdrachtgever boekt je dan niet meer.
    Als de opdrachtgever een hele dikke omzet, boven verwachting, draait dan zal het hem echt een hele dikke Hema rookworst wezen of jij je amp keihard hebt staan of niet.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Bij ons zet iedereen het altijd op een zuipen, of ik nu hard sta of niet ;-)

    Ik sta trouwens meestal niet bepaald zacht, maar zolang je met een drummer speelt die de bottleneck is, maakt het niks uit.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Als de opdrachtgever een hele dikke omzet, boven verwachting, draait dan zal het hem echt een hele dikke Hema rookworst wezen of jij je amp keihard hebt staan of niet.
    Helaas werkt dat niet zo.
    Als jij op grotere feesttenten of bruiloften staat waar meer dan 2000 euro mee gemoeid is, verlies je wel je opdracht voor het volgende jaar.
    Luister maar eens naar de professionele coverbands, houden allemaal rekening met het volume.
    Speel je in een kroeg voor een paar honderd euro dan zal het de eigenaar weinig boeien.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Helaas werkt dat niet zo.
    Als jij op grotere feesttenten of bruiloften staat waar meer dan 2000 euro mee gemoeid is, verlies je wel je opdracht voor het volgende jaar.
    Luister maar eens naar de professionele coverbands, houden allemaal rekening met het volume.
    Speel je in een kroeg voor een paar honderd euro dan zal het de eigenaar weinig boeien.
    Wake up call!!
    Even twee zaken uit elkaar houden: een bruiloft heeft niets met omzet te maken, een grote feesttent (dorpsfeest, kermis, noem maar op) heeft alles met omzet te maken. Dat je je op een bruiloft qua volume inhoudt, liever te zacht dan te hard, ben ik helemaal voor en mee eens.
    Maar bij een feesttent gaat het in eerste instantie om het feest, in tweede instantie om de omzet. De band, welke kwaliteit dan ook, is van veel minder belang dan jij denkt. Speel jij op jouw volume maar krijg jij het feest niet aan de gang, wat tot gevolg is dat de tap niet constant open staat, weet ik wel zeker dat je het volgende jaar niet wordt geboekt. Speel ik daarentegen met bloedende oren, staat de tent binnen de kortste keren op de kop, en moet men Grolsch bellen om met spoed nog eens 15.000 liter te komen leveren, ben ik toch bang dat ik volgend jaar mag terug komen en niet jij.

    Gelukkig ligt het allemaal wat genuanceerder maar je moet echt niet denken dat alleen het volume alles bepalend is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top