Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 189
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Podiumvolume laag houden en de geluidsman het geheel laten bepalen. Doet wonderen. Natuurlijk wil iedereen zichzelf goed kunnen horen , maar dat is wat anders dan broekspijpen laten wapperen. Jezelf horen kan ook via de monitoring i.p.v. via eigen backline. Er zit namelijk ook verschil in tussen wat je zelf waarneemt en wat er in de zaal gebeurd. Dat hoort een geluidsman beter.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Podiumvolume laag houden en de geluidsman het geheel laten bepalen. Doet wonderen. Natuurlijk wil iedereen zichzelf goed kunnen horen , maar dat is wat anders dan broekspijpen laten wapperen. Jezelf horen kan ook via de monitoring i.p.v. via eigen backline. Er zit namelijk ook verschil in tussen wat je zelf waarneemt en wat er in de zaal gebeurd. Dat hoort een geluidsman beter.
    Precies. Maar.... Dan moet er een goede geluidsman én een goede PA zijn.

    Podiumvolume laag houden... Beste tip tot dusver. Zeg dat maar tegen de drummer 😀




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Het hoeft ook niet niveau transistorradiootje te worden...
    You can't be a vet. You rock too much.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Hat gaat hier niet om jou sukkel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Lees nu pas hoe naar je tegen mij deed........... en wie is Hat?

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb ooit eens een Fender versterker gehad met 2 x 10, maar daar had ik al vrij rap een 12 in gezet vanwege het gebrek aan laag. Dat gezegd hebbende..... afgelopen zomer op een Fender combo (DeVille of zo) gerepeteerd met 4 x 10 erin. De originele speakers (Eminence??) klonken slecht, maar eentje met andere speakers prima en het laag klonk goed door.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    We hebben regelmatig dezelfde geluidsman en in het begin moest ik er aan wennen dat ik zelf het geluid minder vond, maar we heel veel complimenten kregen van publiek. Er zit een groot verschil tussen je eigen waarneming en dat van degene waar je voor speelt.
    Wat ook niet veel gitaristen door hebben is dat een amp anders klinkt op hogere volumes dan op huiskamerniveau. Die instellingen heb je dus niet veel aan.
    De geluidsman hoort ook het verschil in zaal , ondergrond ,hoog of laag plafond , veel of weinig publiek , harde wanden e.d. Doe jezelf een heel groot plezier en laat hem rustig het geluid inregelen en ga bv niet als een randfiguur kneiterhard je amp uitproberen terwijl hij een ander instrument in regelt.
    Als je denkt aan grote amps voor gigs omdat je anders niet goed klinkt.......Jeff Beck doet regelmatig gigs in clubs met Pro Juniors of Blues Juniors. Ik hoor niemand klagen over zijn geluid.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    We hebben regelmatig dezelfde geluidsman en in het begin moest ik er aan wennen dat ik zelf het geluid minder vond, maar we heel veel complimenten kregen van publiek. Er zit een groot verschil tussen je eigen waarneming en dat van degene waar je voor speelt.
    Het ligt ook aan de geluidsman dat jij het geluid minder vind, denk ik.

    In het amateur circuit waar ik tot gedoemd ben, zijn er niet veel goede geluidsmannen. Dan heb je vaak of het een of het ander. In dit circuit heb ik ook een hekel gekregen aan de shure sm57 microfoon, want ik klonk nooit zoals ik klonk, en vaak was dit bij "nep-profs" -van die figuren die lopen te pochen met wie ze allemaal samengewerkt hebben, maar waarbij het stil blijft als je vraagt waarom dat allemaal verleden tijd is- dan met goedbedoelende amateurs.
    Maar er is er één hier in de omgeving....schitterend podiumgeluid, en zeer goed zaalgeluid....met diezelfde sm57. Toch knap. Jammer dat ie alleen nog musicals en toneel en zo wil doen en geen bandjes meer.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Veel 'geluidsmannen' zijn eigenlijk muzikant en welk instrument, dat kun je vaak horen aan hoe hard ze die zetten. Dan zijn er ook nog die de gitaar altijd te hard vinden staan. Bij m'n laatste vaste band kwam een keer een pro drummer bij de soundcheck luisteren en die zei "ik vind het raar om te zeggen, maar de gitaar moet echt een stuk harder." Hij moest er zelf om lachen
    En dan heb je natuurlijk nog de echoterreur, bij ieder nummer een dikke echo erop zetten, zelfs bij instrumenten. Wat je ook nog wel eens meemaakt zijn lui die niet snappen dat microfoons slijten, als ze live gebruikt worden. En niet verder kijken dan de SM57/58 neus lang is, alsof er verder nooit meer iets is bijgekomen.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Ik ben vroeger amateur geluidsman geweest. Als je geen extremen gebruikt blijft het een kwestie van smaak. Net als koken. Zoveel verschillende meningen. Ik was zelf liefhebber van een kick met veel hoog alla Metallica. Maar als de drummer het niets vindt pas ik me aan. Ik vond het zelfs een vorm van kunst en kreeg vrij veel ruimte van de band. Ik mis het eigenlijk wel....

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    D3nnis het ging mij om het verschil tussen het idee van jezelf hoe je moet klinken en hoe het in de zaal over komt.
    Er zitten inderdaad wat aardig bedoelende mannen tussen , maar grotendeels veroorzaken we zelf een hoop problemen. Een amp op hoog volume op een podium is een drama als er stemmen bij moeten komen. Niet voor jezelf , want jij vind je gitaar geweldig! Alleen moet een geluidsman daar stemmen bij zien te krijgen en alle andere instrumenten.

    Ik geef het je te doen , iedere keer opnieuw met mensen om moeten gaan die normaal alleen op de slaapkamer spelen en zichzelf ook zo goed willen horen in een mix van en band. En maar aardig blijven terwijl je nog bezig bent met de in regeling van die of gene en er iemand besluit om zijn eigen geluid weer drastisch aan te passen. Nog maar te zwijgen van de geintjes zoals jezelf halverwege een set ineens harder zetten omdat je niet goed ,,door komt,, . Herkenbaar.....?
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top