Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 19 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 189
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Misschien heb ik het gemist, maar volgens mij heeft de topicstarter het hele beamblocker -gebeuren niet meegekregen. Zoek dus even op beamblocker, dat zou een simpele oplossing kunnen zijn, als verder alles afgevinkt is.
    Beamblocker! Beamblocker!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    ook interessant, niet goedkoop helaas

    https://www.youtube.com/watch?v=YtXhdVR84cI

  3. #43
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De V1 AX7 wisselen met een AT7 of AU7 geeft je niet meer headroom maar verandert de radius van je gain bereik in het eerste kanaal en in dit stacked ontwerp ook gelijk je tweede kanaal.
    Maar wellicht werkt het als mindset dat je dan tot 4 of 5 kan opendraaien voordat de compressie en rafeltjes erbij komen.
    In dit ontwerp was het grappig genoeg V2 en dit leidde vooral tot een bruikbaarder lead kanaal, maar maakte ook het andere kanaal wat minder volgepropt. Maar benoemde ik foutief als headroom, inderdaad. De .22+ heb ik het dan over. Dus waar ik headroom zei moet bruikbaarheid zijn en ik zet een joker in.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nooit een Beamblocker gebruikt en nooit een Beamblocker gemist.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    In dit ontwerp was het grappig genoeg V2 en dit leidde vooral tot een bruikbaarder lead kanaal, maar maakte ook het andere kanaal wat minder volgepropt. Maar benoemde ik foutief als headroom, inderdaad. De .22+ heb ik het dan over. Dus waar ik headroom zei moet bruikbaarheid zijn en ik zet een joker in.
    Denk aan de tijd!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Er wordt sportief gereageerd hier, goed te lezen.
    (in die stelling zou je namelijk aannemen dat hoe sneller vervorming optreedt, hoe minder headroom er is).

    Buizenswitch heb ik wel gedaan in V1, V2 nog niet. Ik heb eigenlijk al besloten de amp te vervangen, mocht de 2.12" weinig soelaas bieden. Mooi excuus om marktplaats af te struinen.. (en wat klinken die Kool en Elfrings goed zeg, jemig).
    You can't be a vet. You rock too much.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nooit een Beamblocker gebruikt en nooit een Beamblocker gemist.
    Hat gaat hier niet om jou sukkel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Music

    Zilla Cabs 2.12" Studio Pro met Creamback en V30 configuratie wordt morgen bezorgd. Yesssss!!!!! 12" power again. :start:

    De 10" is idd echt te weinig. Leuk zulke excuses.
    You can't be a vet. You rock too much.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Beetje laat , maar toch... Het blijft toch echt een kwestie van overleg met de mede bandleden. Een keyboard neemt geluid in en een bassist met veel mid en met 10 inch speakers neemt ook ruimte in het spectrum in. Naar mate je meer drive gebruikt wordt het lastiger hoe erg dat ook is. Heb je een eigen geluidsman waar je dit soort vragen bij kan droppen? Die hebben meestal bruikbare tips. Afgezien van de mannen die thuis een radio hebben en dit er even ,,bij doen,, . Dat is wat anders.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Goed argument, bij de laatste gig kwam een professional luisteren. Die kwam er ook mee. Het geluid was bij de laatste repetities (met een cheap-ass 4.12") ook al stukken beter. Door het evenwichtigere geluid en minder midden hiervoor nodig was, werd het geluid in de band ook rustiger. Minder bijterig en aangenamer. Nou hoop ik dat ik een keer klaar ben straks met het worstelen met het oog, maar de tone-knop is your best friend..
    Laatst gewijzigd door EBOUE; 27 december 2016 om 12:57
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top