Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 19 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 189
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt helemaal.
    Deejays maken de markt voor echte bands zeker ook kapot. Maar gelukkig hoef ik niet 70-80x per jaar te spelen en vind ik 20x per jaar ook mooi. Ben een liefhebber en vaker spelen betekent ook vaker van huis en met een gezin met vrouw en 2 kids niet te doen. Plus ik heb een goedbetaalde baan, dus voor het geld hoef ik het niet te doen.

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nou, Martin, je toon is wel een beetje te zelfverzekerd, en dan druk ik me nog zachtjes uit.
    Daarvoor hoef je iemand niet te kennen. Maar uit woorden kan je inderdaad niet opmaken hoe iemand is, maar wie weet ben je in het echt wel een super chille gozer daar moeten we dan maar op vertrouwen, toch?
    Terug naar de muziek. Ik hoop echt dat er ooit nog coverbands komen in Nederland die de kwaliteit van die bands uit de jaren 90 hadden. Dat kan alleen maar als de jeugd ook met echte muziek in aanraking komt via de radio of de hitlijsten zoals spotify.
    Zolang rappers, r&b en lui als Bieber de hitlijsten domineren zul je deze nummer keuze bij de nieuwe coverbands gaan terugzien. Helaas, maar heel erg jammer dat echte live bands alleen voor 40 plussers spelen in achteraf zaaltjes en dat de prefab meuk wel op de grote feesten staan.
    Trieste realiteit.
    Je moet helaas meegaan met de tijd en dat doet bijna iedere artiest/bands tegenwoordig. Elk concert waar ik de laatste tijd geweest ben zie je LED,lopen sequence mee en zijn de sounds niet meer zoals toen.

    Als mij zou leren kennen dan zou je zeker weten anders over me denken... vraag jullie toetsenist maar want daar heb ik een keer samen mee gespeeld

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Geen zin in zulke discussies want anders denkt hier iemand dat ik arrogant ben dus als je wilt weten hoe wij verschillen van andere bands dan zou je ons moeten zien optreden en dan pas je oordeel geven.
    Heb je The Dirty Daddies wel s zien spelen? Dat is pas druk, schreeuwerig en vermoeiend om naar te kijken. Begrijpelijk dat ze maar 2 sets spelen.
    Absoluut ook druk en schreeuwerig.
    Bij zulke bands, maar ook die van jou haak ik na 5 minuten al af. Ik trek die hippe r&b en rap niet. Zag jullie afgelopen jaar ik dedemsvaart en ben na 10 minuten weggegaan.
    Ook papa di grazi gezien in Gramsbergen en daar na 5 minuten weggegaan, visueel geweld, te hard, valse zang. Zonde van m'n tijd en heeft niks met muziek te maken.

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. Ik denk dat over 5 tot 10 jaar de echte bands geen werk meer hebben. Helaas, dan word ik alsnog zolderkamer gitarist😂
    Haha, ik zat eigenlijk te denken, als ik weer écht voor niks moet gaan spelen (het is nu al voor heel weinig) en bijna geen optredens, dan is het tijd om tóch nog aan een Carcass tribute band te beginnen.
    Als het dan gratis en bijna nooit moet, dan maar met herrie die ik zelf leuk vind ;-)

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Absoluut ook druk en schreeuwerig.
    Bij zulke bands, maar ook die van jou haak ik na 5 minuten al af. Ik trek die hippe r&b en rap niet. Zag jullie afgelopen jaar ik dedemsvaart en ben na 10 minuten weggegaan.
    Ook papa di grazi gezien in Gramsbergen en daar na 5 minuten weggegaan, visueel geweld, te hard, valse zang. Zonde van m'n tijd en heeft niks met muziek te maken.
    Hmm, we speelden toen in Dedemsvaart Motown/soul, disco, rock en 1 set RnB/hiphop vanwege het wat oudere publiek en dat weet ik nog want dat was onze 1e feesttent optreden na Discotheek Bruins.
    Maar goed zoals ik al zei moet je toch met de tijd meegaan om veel geboekt te worden. Mijn vorige band Balance deed het in de jaren 90 geweldig en speelden 3 tot 4 keer per week. En nu worden ze weinig geboekt omdat ze blijven hangen en niets te bieden hebben qua show.

  6. #146

    Standaard

    dat het voor coverbands moeilijk is komt ook wel omdat het populaire genre voor de kids onder de 25 echt niet meer popmuziek is maar dance waar weinig instrumenten aan te pas komen.

    Die muziek kun je prima spelen.... maar met gitaren en gewone drumstellen is het echt wel anders dan het origineel.
    Een DJ is dan handiger. En die gaan weer een jaar of tien al weer saxofonisten, zang, MC enz meenemen omdie live feel te krijgen.
    Het "traditionele" 5 personen combo die alles speelt is verleden tijd. Niet de vraag naar livemuziek.

    Alleen akoestisch is tegenwoodig niet 110dB met als enige verschil een acoustische gitaar ipv een electrische. Akoestisch is snoerloos self contained. Dansmuziek is dus OOK tiesto niet alleen disco inferno herhalen. enz.

    In de tijd dat ik begon waren net de indo-profs aan het afhaken. Ik herken wel wat overeenkomsten....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als ik het allemaal zo lees moet je dus met je tijd meegaan dus investeren in led schermen, backings, beats en hippe dance en r&b te maken om jeugd te trekken, en dus werk te hebben als coverband.
    Die tendens zie je als je naar feesten gaat en bandjes gaat bekijken. Wat mij opvalt is dat alles op mekaar gaat lijken, en dat je steeds dezelfde bands ziet. Lijkt me toch saai worden.
    Als ik in dienst van zo'n band zou moeten spelen, haak ik af. Dan wordt het werk en ik heb beter betaald en leuker werk dan voor dronken pubers R&b en dance te moeten spelen.
    Met Empire hebben we gekeken naar Led schermen maar is voor een band die 25x per jaar maximaal speelt niet op te brengen. En ons geluidsbedrijf verhuurt die dingen niet en wil er niet in investeren voor 1 band want gebruiken ze toch niet.

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Ik heb juist helemaal niet het idee dat DJ's de overhand krijgen. Dat was een aantal jaar geleden wel zo maar ik zie juist dat grote discotheken (voor zover die er nog zijn) juist weer meer bands boeken en dit afwisselen met DJ's. Ene zaterdag een band, andere zaterdag een DJ. In feesttenten is er een DJ die de pauzes van de band opvult en eventueel de avond afsluit (kan de band al lekker naar huis).

    Het is overigens onzin dat je als 100% live band, met een "klassieke" formatie (bas, drums, gitaar, zang, toetsen), geen hedendaagse R&B, rap enz. niet zonder iets te laten meelopen kan spelen. Wij doen namelijk niet anders, we spelen alles, ook wat nu in de top40 staat, zonder sequences, midi files, enz. Daarnaast willen we pertinent geen LED scherm, ook al zou dat hip zijn.
    Qua optredens gaan we dit jaar denk ik de 60 aantikken, dus het is blijkbaar mogelijk om 1. met een "gewone" band bij de tijd te blijven, 2. in het tentfeestseizoen ieder weekend op pad te zijn, 3. prima i.s.m. een DJ te kunnen spelen en 4. in de rustige periode bruiloften en bedrijfsfeesten te doen. Bij bruiloften, gelukkig doen we die niet heel veel, hebben we echter wel de stelregel dat aanstaande bruidsparen ons boeken omdat ze ons in een feesttent hebben gezien, we zijn geen 13-in-een-dozijn bruiloften- en partijenband. Als je dat als bruidspaar wil, moet je een andere band boeken.

    Dat je steeds dezelfde bands ziet, betekent dat ze het blijkbaar goed doen (lees "bij de opdrachtgever voor omzet hebben gezorgd"). Daarbij komt dat bepaalde bands door de jaren heen een naam hebben opgebouwd die meestal gegarandeerd voor een bepaald aantal bezoekers (= omzet) zorgt. Grote namen zorgen voor groot publiek. Pappa di Grazzi werd al genoemd, spelen rond de 130x per jaar, is een complete productie / act, not my cup of tea at all, ook ik heb het na 10 min. wel gezien, 0% rock'n'roll, maar ze doen het blijkbaar wel goed en ze hebben een naam opgebouwd. Dirty Daddies eender, al ligt het rock'n'roll gehalte wel een stuk hoger, als je ze één keer hebt gezien, ben je een tweede keer na 10 min. vertrokken.

    In feesttenten e.d. maakt de kwaliteit van een band uiteindelijk niet zo heel veel uit, bij de 3e en 4e set is er al zoveel bier geschonken dat de tune van Pippi Langkous zelfs voor feest zorgt. De mensen die in dat soort gevallen altijd wat te zeiken hebben, zijn veelal muzikanten die in het publiek staan: "Tuurlijk, daar heb je weer een band die afsluit met Narcotic". Afgezaagd of niet, het werkt nog altijd. En waarom zou je iets niet doen waarvan je weet dat het werkt. In veel gevallen verwacht het publiek dat ook nog eens.

    Mijns inziens valt het dus wel mee met dat DJ-geneuzel. Net als modeling en buizen, kunnen DJ's en bands prima naast en met elkaar leven.

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Goed verhaal, dml. Maar.... 60x per jaar optreden? Hoe combineer je dat met je baan? Als je weet dat het tussen april en eind augustus top drukte is qua boekingen, moet je haast wel parttime werken toch?
    Ik moet er niet aan denken, 20-25 gigs max is prima, en te doen met m'n gezin en fulltime baan.

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Goed verhaal, dml. Maar.... 60x per jaar optreden? Hoe combineer je dat met je baan? Als je weet dat het tussen april en eind augustus top drukte is qua boekingen, moet je haast wel parttime werken toch?
    Ik moet er niet aan denken, 20-25 gigs max is prima, en te doen met m'n gezin en fulltime baan.
    Helemaal true Dennis.
    En zo ieder zn ding want ik speel liever 80x per jaar, geef daarnaast gitaarles dan dat ik op kantoor moet zitten van 8-5 uur en ik heb ook een gezin.

    En met de tijd meegaan bedoel ik qua show, sound en de hedendaagse muziek spelen. Heb ook niet gezegd dat er nu alleen maar RnB/Hiphop moet worden gespeeld. Iedereen wil juist ook dance spelen en of het nou op zn rock manier is of origineel de meeste bands willen gewoon up to date zijn. We deden dat toen ook met Beat It maar zijn uiteindelijk toch ons ding gaan doen wat meer bij ons ligt... covers een hippe draai aangeven en inderdaad RnB/hiphop spelen. Een nieuw toetsenist gezocht en Black Tie Monkey Squad was geboren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top