Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819
Weergegeven resultaten: 181 t/m 189 van 189
  1. #181
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik weet niet of ik te optimistisch tel (althans, of de belastingdienst dat vind), maar bij die artiesten en sporters regeling waarbij je per keer €163,- kunt binnenhalen, dan zou je op 150x€163,- / 12 = iets meer dan €2000,- netto per maand uitkomen, gemiddeld.
    Er zijn mensen die het met veel minder moeten doen...

    Edit: Ik bedoel, dus als je het echt wilt....;-)
    Vergeet niet dat de Kleine Vergoedings Regeling, waar die € 163,- onder valt, een BRUTO bedrag is, geen netto!! Ja, jij krijgt het wel netto van de opdrachtgever maar je moet dit gewoon bij de Belastingdienst opgeven als inkomen. Afhankelijk van in welk belastingtarief jij valt, voor de meeste geldt rond de 41%, blijft er dus weinig over van die € 2000,-.
    Uiteraard kun je diverse aftrekposten opvoeren (afschrijving instrumenten, reiskosten, enz.) maar als je beroeps bent, zijn dat daadwerkelijke kosten dus per saldo blijft er niet zo heel veel over om een bepaalde levensstandaard te waarborgen.

    De KVR is in het leven geroepen om vooral opdrachtgevers niet op te zadelen met administratie, loonkosten, afdrachten, enz.

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Vergeet niet dat de Kleine Vergoedings Regeling, waar die € 163,- onder valt, een BRUTO bedrag is, geen netto!! Ja, jij krijgt het wel netto van de opdrachtgever maar je moet dit gewoon bij de Belastingdienst opgeven als inkomen.
    Dat zal bij 150 keer per jaar vast wel zijn ja, anders ging het te gemakkelijk; ik vond het al vreemd.

    Gelukkig kun je het hobbymatig wel netto houden (zolang je aantoonbaar ongeveer net zo veel uitgeeft als er binnen komt). Ik heb er tenminste nog nooit last mee gehad.

  3. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Vergeet niet dat de Kleine Vergoedings Regeling, waar die € 163,- onder valt, een BRUTO bedrag is, geen netto!! Ja, jij krijgt het wel netto van de opdrachtgever maar je moet dit gewoon bij de Belastingdienst opgeven als inkomen. Afhankelijk van in welk belastingtarief jij valt, voor de meeste geldt rond de 41%, blijft er dus weinig over van die € 2000,-.
    Uiteraard kun je diverse aftrekposten opvoeren (afschrijving instrumenten, reiskosten, enz.) maar als je beroeps bent, zijn dat daadwerkelijke kosten dus per saldo blijft er niet zo heel veel over om een bepaalde levensstandaard te waarborgen.

    De KVR is in het leven geroepen om vooral opdrachtgevers niet op te zadelen met administratie, loonkosten, afdrachten, enz.
    Je mag gewoon 365 gageverklaringen per jaar opvoeren hoor, de enige restrictie is dat het niet een aantal keren achter elkaar (ik dacht 8 of zo) voor dezelfde opdrachtgever is, uiteraard word je in dat geval dan op zeker gecontroleerd door de fiscus. Heb je minder aantoonbare onkosten dan het bedrag wat je over een jaar ontvangen hebt dan moet je over het verschil belasting betalen.

  4. #184
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Natuurlijk mag dat. Maar feit blijft dat het bruto bedragen zijn en niet netto, daar ging het mij om.

  5. #185

    Standaard

    Vlgs mij gaat de discussie niet meer over het onderwerp ;p
    Iedereen moet zelf weten wat ie doet. Ik speel de laatste jaren in een akoestisch duo/trio. Mensen waarderen het , tis niet te hard want vele willen niet meer schreeuwen op een feestje . Wij spelen covers uit de jaren 50. Zet de meeste mensen eerst op het verkeerde been, maar op 1 of andere manier een feest van herkenning voor jong en oud.

  6. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    kijk als ik prijzen van 150 euro voor de techniek zie (all in). Dan snap ik ook wel dat je geboekt kan worden zonder computergesynchroniseerde LED-wall.
    Ja, we hebben een geweldige gepensioneerde geluidsman die dit nog puur voor de lol doet. Gouden oren maar helaas erg kromme vingers waardoor hij niet meer van de snelste is. Maar voor dat geld... En een schitterende kerel waar we al veel van geleerd hebben en veel lol mee gemaakt hebben.

    We gebruiken hem enkel voor kleine dingen: kroegoptredens en dergelijke. Op grotere evenementen is er altijd een PA door de organisatie gehuurd. Soms komt hij dan ook nog wel eens het geluid doen. Dan kost het 50 euro
    Laatst gewijzigd door Rafke Pafke; 20 januari 2017 om 11:53

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JV73 Bekijk bericht
    Vlgs mij gaat de discussie niet meer over het onderwerp ;p
    Iedereen moet zelf weten wat ie doet. Ik speel de laatste jaren in een akoestisch duo/trio. Mensen waarderen het , tis niet te hard want vele willen niet meer schreeuwen op een feestje . Wij spelen covers uit de jaren 50. Zet de meeste mensen eerst op het verkeerde been, maar op 1 of andere manier een feest van herkenning voor jong en oud.
    Dat hoeft ook niet meer toch? Zoveel tips doorgekregen en bovendien: het ene leidt tot het andere.

    Akoestisch hebben wij ook mee geflirt. Zelfs in een behoorlijk bekende herenmodezaak gestaan. Men was enthousiast, voor de bekendheid is het leuk.. echter.. we vonden het allemaal maar slap gedoe. Wij raken meer elektrisch in vervoering..
    You can't be a vet. You rock too much.

  8. #188
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ik ben ervan overtuigd dat het niet zo werkt. Dat ze een tijdje zangeres is geweest helpt uiteraard, maar ik denk dat het vooral ligt aan wat je elkaar gunt, hoe vrij laat je elkaar, is alles zoveel mogelijk in balans, enz. Het heeft met veel meer te maken dan alleen het feit dat ze muzikant is geweest.
    "Een tijdje zangeres" snap ik niet helemaal, maar goed.
    Ik zag er destijds ('80s en '909s) ruim goed genoeg uit en speelde ook ruim voldoende. M'n toenmalige vriendin vond het allemaal helemaal niks, zodat het een enorm negatief succes werd

  9. #189
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    "Een tijdje zangeres" snap ik niet helemaal, maar goed.
    Ik zag er destijds ('80s en '909s) ruim goed genoeg uit en speelde ook ruim voldoende. M'n toenmalige vriendin vond het allemaal helemaal niks, zodat het een enorm negatief succes werd
    Als ze van bijv. 1993 tot 2004 als actief zingend bandlid heeft gefungeerd, dan is ze toch "een tijdje zangeres" geweest?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top