Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 19 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 189
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Ik heb veel respect voor een geluidsman he, daar niet van! Wij hadden ook geen vaste geluidsman. Zo pro waren we niet, al zit ik toch aan +300 shows denk ik. Respect voor de geluidsmensen die ons toch zo goed als elke keer netjes de zaal instuurden. En euh ff andersom... Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat geluidsmensen op optredens geen respect toonden voor bands hoor. Denigrerend doen, uitlachen,...

    Gewoon, als jonge kerel denk je daar gewoon niet zo erg aan, iedereen in ons circuit speelden gewoon met lampen stacks. Je maakt heavy muziek, je wordt geboekt en je speelt live. Klaar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand naar ons toe kwam en zei dat het niet te pruimen was. Mss dat ik in dat andere geval wel was beginnen nadenken..? Nu moet ik zeggen, ik heb nog nooit in een kleine kroeg gespeeld.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 17 januari 2017 om 11:50

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Waar heb je hun gezien dan, Erik?
    Promo filmpje van black tie monkey squad gezien en dat klinkt toch heel hip en gelikt? Beetje Beethoven-achtig. Die doen in feite hetzelfde, niet vernieuwend dus maar wel voor een feestje vermakelijk. Lekker wijf ervoor als zangeres en hippe gast als zanger ernaast plus dikke beats en je hebt gegarandeerd veel gigs.
    Ik zou op die manier niet willen spelen, niet m'n smaak maar het concept wat ze doen is prima, wordt weliswaar al 20 jaar door andere bands gedaan maar werkt nog steeds.
    Ik heb het over zijn performance hier, in dit topic, waar een wat arrogante afzeik vibe vanaf kwam. Vind ik niks aan.

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hmmm al 20 jaar gedaan... weet niet waar jij toen was in de covercircuit maar toen ging het om muziek maken, Beethoven was geen band maar was toen een act en er waren toen weinig bands die met een LED draaide en Moderne shit speelde. Pas de laatste 5 jaar "probeert" iedereen mee te draaien in die vijver zoals JetSet, Mmoozz en noem maar op... respect naar hun hoor want t zijn toffe gasten maar verschil moet er zijn
    20 jaar geleden........ De tijd dat "grote" bands in het covercircuit veelvuldig de MD lieten meedraaien en licht en geluid nog niet met een laptop synchroon met de muziek werden aangestuurd En natuurlijk bands zoals Fasten your Seatbelts, Trip to Trip, Sesam, Boulevard, One size fits all, enz. Dat waren nog eens tijden......

    @Arjanb01: noem mij eens een écht vernieuwende coverband.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Per definitie kan een coverband eigenlijk niet vernieuwend zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hmmm al 20 jaar gedaan... weet niet waar jij toen was in de covercircuit maar toen ging het om muziek maken, Beethoven was geen band maar was toen een act en er waren toen weinig bands die met een LED draaide en Moderne shit speelde. Pas de laatste 5 jaar "probeert" iedereen mee te draaien in die vijver zoals JetSet, Mmoozz en noem maar op... respect naar hun hoor want t zijn toffe gasten maar verschil moet er zijn
    Aha, en welk verschil makeb jullie met bands als Jetset, Mmoozz en papa di grazi?
    Allemaal bands die Led schermen, video beelden en backings laten mee lopen?
    Wat onderscheid jullie als band van die andere bands? Qua muziekstijl is het allemaal vergelijkbaar, jullie leggen meer accenten op R&B en die andere bands wat meer op poprock, visueel en qua idee is het vergelijkbaar. Ieder z'n ding maar ik loop bij zulke bands al na 5 minuten weg, want vind het heel druk en schreeuwerig. Het is alleen maar gas geven, hard, beukend.... nee, geen feest voor m'n oren🙈

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    20 jaar geleden........ De tijd dat "grote" bands in het covercircuit veelvuldig de MD lieten meedraaien en licht en geluid nog niet met een laptop synchroon met de muziek werden aangestuurd En natuurlijk bands zoals Fasten your Seatbelts, Trip to Trip, Sesam, Boulevard, One size fits all, enz. Dat waren nog eens tijden......

    @Arjanb01: noem mij eens een écht vernieuwende coverband.
    Trip to trip en fasten, m'n coverband helden! Toen er nog echt goeie muziek gemaakt werd en ook nog echt live.... zucht... ik word oud 😂

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    En natuurlijk bands zoals Fasten your Seatbelts, Trip to Trip, Sesam, Boulevard, One size fits all, enz. Dat waren nog eens tijden.......
    Boulevard ken ik wel, maar bv fasten your seatbelt niet. Net gezocht op YouTube. Eerste wat ik tegen kom is eoa fasten reünie band, met een melissa etheridge like the way I do cover.....ik heb niet verder gekeken, wat een ellendig nummer.
    Slaat dat tegenwoordig nog aan eigenlijk? Ik had gehoopt dat die tijd wel was geweest ;-)

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ik vind het prima om op een acceptabel volume te spelen op het podium. Wat mij wel een tikkeltje irriteert is dat er een tendens ontstaat dat je op fluisterniveau moet gaan spelen (en dan heb ik het echt over Master op 1 van een 20W buizencombootje) zodat er een puur zaalgeluid ontstaat zonder enige storing van het podium. Of beter gezegd: invloed. Dat gaat me wat ver want dan mis ik de beleving: ik ben niet aan het spelen op podia met 1000-koppig publiek. Ik heb net zoveel lol aan 100 of 200. Dan is alles zo compact, dan moet het heel zacht, wil het podiumgeluid geen rol meer spelen. Dit is voornamelijk een mening van een of twee bandleden: ik werd de laatste gig aangesproken door mensen uit het publiek dat ze de gitaar echt niet meer hoorden.

    Kom ik bij een Rockcafe met een een zeer ervaren muzikant als eigenaar: die adviseert me een dikkere speaker aan te schaffen, omdat ik er niet doorkom.

    Zo gezegd, zo gedaan: het geluid is veel gaver geworden, gebalanceerder. Qua luchtdrukverplaatsing wellicht wel wat 'luider'. Rock: fantastisch. Pop: dito. Maar Master op 1 is wel zacht genoeg. In de toekomst komen we nog een keer langs op hetzelfde podium, dan zal het mij benieuwen wat er gebeurd.

    Over Melissa E.: Ik dacht hetzelfde. Totdat ik het ging spelen en warempel, er zijn er weer genoeg die het leuk vinden. Dikke solo op het einde deed ook wel wat.
    You can't be a vet. You rock too much.

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Boulevard ken ik wel, maar bv fasten your seatbelt niet. Net gezocht op YouTube. Eerste wat ik tegen kom is eoa fasten reünie band, met een melissa etheridge like the way I do cover.....ik heb niet verder gekeken, wat een ellendig nummer.
    Slaat dat tegenwoordig nog aan eigenlijk? Ik had gehoopt dat die tijd wel was geweest ;-)
    Fasten Your Seatbelts... heb ik 25 jaar geleden (!) gezien. Ze kwamen toen op Sinterklaasavond optreden op de kazerne. Was een goeie band en heeft een dusdanige indruk gemaakt dat ik de naam nu nog weet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Over Melissa E.: Ik dacht hetzelfde. Totdat ik het ging spelen en warempel, er zijn er weer genoeg die het leuk vinden.
    Bizar hè?
    Ik zeg dat nummer, dan nobody's wife van anouk, dan 20 minuten bro hymn en dan nog afsluiten met liquido van narcotic (of narcotic van liquido, weet ik het?), en bam, weer een set klaar ;-)
    Maar serieus, ik snap eigenlijk niet waarom andere mensen zo vrolijk worden van nummers waar ik depressief van word, best vreemd, zal wel aan mij liggen, maar toch!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top