Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 101
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Er lopen nu twee oorzaken door elkaar; Kauffman zelf die zegt dat hij geen marge kan maken en het feit dat Fender exclusiviteit eist. Klopt dat laatste?

    Kan me wel voorstellen dan Fender met kortingsstaffels werkt waardoor de dozenschuivers, die vanuit hun verdienmodel met wat minder marge uit de voeten kunnen, zo van Fender een instrument krijgen om de kleintjes uit de markt te duwen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Er lopen nu twee oorzaken door elkaar; Kauffman zelf die zegt dat hij geen marge kan maken en het feit dat Fender exclusiviteit eist. Klopt dat laatste?
    Ik denk niet dat dat laatste klopt, maar misschien kan degene die dat stelt het beargumenteren.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Dat laatste of het aan fender ligt betwijfel ik.
    Ik heb bijna 20 jaar (naast mijn normale werk) een bedrijf samen met iemand gehad.
    Het ging om beeld en geluid apparatuur.
    Meestal moesten we te duur inkopen in vergelijking van m.m. etc.
    Ook kwamen we er achter dat wij, als een klant van ons kwam met een tv die in garantie stuk ging..
    Wij de kosten droegen van transport en vervangend toestel.
    Media markt eist gewoon dat ze per handeling betaalt krijgen (dus van de fabrikant) voor elk toestel waar ze tijdens fabrieks- garantie tijd aan moeten besteden.
    Ook reclame van een product word door de fabrikant betaalt.
    Of in ieder geval voor een groot deel.
    Als kleine zelfstandige kun je daar alleen maar van dromen.
    ik betwijfel dus of Fender wel achter dit beleid staat.
    Ik vermoed dat ze gewoon onder de druk van bax en dergelijke zo goedkoop leveren aan deze firma's.
    En dat een kleine zaak gewoon niet prijs concurrerend kan inkopen.
    Om een voorbeeld te geven wij moesten een tv inkopen (samsung) voor 795 euro incl.
    Deze stond dus bij een concurrend voor 749 te koop.
    Later via grijse import konden we hem inkopen voor 675 incl.
    Het voorbeeld zegt op zich niet alles, mijn bedoeling is om aan te geven dat de fabrikanten, willen ze omzet halen.
    Helaas moeten dansen naar de pijpen van de grotere resellers.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    G&L heeft 2 jaar een leveringsstop aan Bax gehad, omdat ze vonden dat deze te goedkoop werden aangeboden. Daarnaast staat het producenten vrij prijsafspraken met shops te maken. Als ze echter de afspraken met de grootste afnemers als norm gaan nemen, dan slinkt vanzelf het aantal afnemers. Of dat beleid op lange termijn werkt vraag ik mij af. Je hebt immers minder fysieke exposure.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat de macht van (extreem) grote spelers op de markt, de fabrikanten hun voorwaarden dicteren. De fabriek moet draaien en kiest dan voor de grootste gemene deler. Je ziet hetzelfde met allerlei andere producten ook. Overigens niet erg slim van een fabrikant om je zo over te leveren aan de grollen van een paar grootafnemers, want je raakt de controle wel snel kwijt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En dat mag niet van Fender. Die willen natuurlijk exclusiviteit in een winkel hebben
    Is dat zo?
    Dan kom je in een soort van franchise constructie, da's heel wat anders, moet je mensen op een loonlijst zetten of panden kopen. Wel het laatste wat een Amerikaanse gitaarfabrikant wil.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik weet dat niet zeker, maar als ik lees dat fender een x aantal gitaren per jaar in een winkel wil hebben hangen dan riekt dat wel naar een bepaalde vorm van exclusiviteit, toch?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik weet dat niet zeker, maar als ik lees dat fender een x aantal gitaren per jaar in een winkel wil hebben hangen dan riekt dat wel naar een bepaalde vorm van exclusiviteit, toch?

    Dit soort geintjes had Mesa (in ieder geval in het verleden), en nu gibson en bijvoorbeeld taylor ook.
    Misschien gebeurt het wel meer dan we denken.
    Komt de objectiviteit van de verkopende shop ook niet ten goede.

  9. #29

    Standaard

    Dat andere grote merk verdwijnt ook her en der uit het winkel beeld, al is dat meer de schuld van het merk zelf :P De prijzen die ze durven vragen zijn die gitaren gewoon niet waard.
    En ja, veel beginnen op een squier, maar hoeveel gaan er tussen de 600-1500 euro niet voor een ibanez, PRS of weet ik veel hoeveel opties je in dat bereik hebt? Vergeet niet dat Fender ook een legio aan merken heeft, dus Fender verdwijnt als naam uit de winkel, maar komt er niet een eigendom van Fender voor in de plaats?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    dus Fender verdwijnt als naam uit de winkel, maar komt er niet een eigendom van Fender voor in de plaats?

    Help mij eens op weg: welke merknamen naast Squier en Gretsch vallen nog meer onder de Fender Holding?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top