Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 101
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik snap het wel, Fender zal vooral zijn omzet bij de dozenschuivers halen en dat is handig, een container naar Thomann, Bax of Andertons en die handelen alle hoofdpijn dingen zelf af. En dan drie maal per jaar een vrachtauto met 5 gitaren naar zo'n klein kutwinkeltje in de binnenstad en gezeur over een krasje....
    Het is toch de consument die de policy bepaalt dus hand in eigen boezem. En geen kind overboord want dat is toch wat de consument wil?
    Komt er weer wat ruimte bij de haakjes voor leuk spul.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tuurlijk gaat het om omzet trappen bij een groot bedrijf als fender.
    En ze moeten nu eindelijk weer winstgevend worden, want dat gebeurt ook al jaren niet meer.
    Dus hopen ze meer resultaten te halen bij de grote dozenschuivers. Puur bedrijfsstrategie. Geld is belangrijker dan een mooi en gepassioneerd merk neerzetten. Gebeurt ook bij dat andere Amerikaanse merk Gibson.
    Ik ben er niet rouwig om. Dan halen we fenders toch van marktplaats?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Ben wel benieuwd of er genoeg handel overblijft in de conservatieve gitaarmarkt voor die kleine winkels als ze geen Gibson en nu ook geen Fender meer kunnen voeren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Sowieso wel een goede tijd om te kopen nu, die american stds zijn bijna overal €350 goedkoper nu. En die rode telecaster bij kauffman is nu voor €550 minder te krijgen. Verleidelijk, maar niet het juiste tijdstip voor mij. Ik vind Kauffman trouwens meer een adres voor wanneer je iets zoekt dat buiten het standaard assortiment ligt.
    Can't have to many Tele's

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco v Bekijk bericht
    Ik vind Kauffman trouwens meer een adres voor wanneer je iets zoekt dat buiten het standaard assortiment ligt.
    Dat klopt op zich wel, maar ik snap shops wel dat ze ook een gezonde mix willen tussen hun onderscheidende assortiment en mainstream spullen. De klanten daarvoor zijn immers potentiele klanten voor een upgrade t.z.t. naar hun andere spullen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Dat klopt op zich wel, maar ik snap shops wel dat ze ook een gezonde mix willen tussen hun onderscheidende assortiment en mainstream spullen.

    Dat denk ik ook; je wilt als shop toch alternatieven kunnen laten zien. In een voor de klant ideale wereld dan.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En dat mag niet van Fender. Die willen natuurlijk exclusiviteit in een winkel hebben en daar zou ik als winkel ook niet aan beginnen als ik ondernemer was. Veel te groot risico om te blijven zitten met teveel fenders. Zeker als je het tweedehands aanbod in fenders op internet ziet.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En dat mag niet van Fender. Die willen natuurlijk exclusiviteit in een winkel hebben en daar zou ik als winkel ook niet aan beginnen als ik ondernemer was.
    Ik schat dat een shop als Kauffmann altijd wel 5 Squiers had hangen, 15 Fenders en 5 Gretsches. Daarmee was het het best vertegenwoordigde merk van die shop. Dat lijkt mij toch best een mooi uithangbord voor Fender. Maar de roep om lagere marges en hogere omzet maakt dat ze deals met dozenschuivers als de standaard zien.

    Ik heb in mijn 25 jaar bij lands grootste autoleasemaatschappij hetzelfde gezien met de aankoop van auto's. Daar werden 30.000 nieuwe auto's per jaar gekocht en daar kon geen dealer tegenop, terwijl de importeurs dat wel van ze vroegen. Als zoethoudertje zei de importeur dan tegen zo'n dealer dat hij zijn lagere marge wel goed kon maken met het onderhoud van die auto's. Dat argument verviel echter toen er partijen als Bosch Car Service zich in de onderhoudspot gingen mengen en scherpere voorwaarden aanboden dan de dealers.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En dat mag niet van Fender. Die willen natuurlijk exclusiviteit in een winkel hebben en daar zou ik als winkel ook niet aan beginnen als ik ondernemer was.

    Waarom niet. Iedereen heeft andere eisen en wensen.
    Fender is niet per definitie slecht, en maybach niet per definitie goed, om wat te noemen.
    Eerlijker advies kun je als shop niet bieden dan klanten laten ervaren.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Op zich niks mis met exclusiviteit, maar als ondernemer zou ik niet afhankelijk willen zijn van 1 merk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top