Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 47
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ff tweaken om de sweet spot te vinden. Daar zijn BKP's nogal gevoelig voor.
    Dat bleek, maar ik weet niet of ik dit getweakt krijg. Zojuist de Crawler geprobeerd. Sowieso veel levendiger dan de Dimarzio Super Distortion. Het laag is echt veel beter. Strak, maar ook warm en gearticuleerd. Helemaal goed, want dat is wat ik wilde. Het mid is ook op een lekkere manier goed aanwezig. Da's allemaal echt beter. Alleen nu is het hoog weer wat schreeuwerig en minder dik dan dat van de Super Distortion. Ik heb het element al vrij laag staan, misschien moet ik nog 's wat spelen met de polepieces.

    Ik had overigens nog nooit gehoord van de man waar die Crawlers signatures van zijn, Geoff Whitehorn. Die heeft wel oren aan z'n hoofd, lekker geluid heeft die gast. Niet zo mijn smaak muziek, maar zijn notenkeus en frasering zijn wel smaakvol hoor en met een puik geluid ook.

    Anyhow, ik ga nog wat spelen met de polepieces en de gitaar gaat donderdag mee om 's op oorlogsterkte te kunnen beoordelen. Ik laat het tzt wel even weten of het wat is.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Geoff Whitehorn vond ik destijds een erg prettige gitarist. Hij speelde bij Roger Chapmann en heb 'm ook vaak live gezien.

  3. #33
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Spulletjes zijn best belangrijk. Maar een vet geluid zit vooralin je vingers.

    Milko sluiten

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, daar heb ik wat aan... Meer laag uit je vingers halen, natuurlijk... Zullen we die discussie ook gewoon lekker ergens anders houden?

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Ik zou gewoon eerst eens proberen om op je knieën te gaan zitten. Dan bevinden je vingers zich een stuk lager. En dan kan je altijd nog je oordeel vellen.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Voor de volledigheid nog eentje zonder gein: Probeer eens een ander plectrum (materiaal). Ik heb anderhalf jaar met een Dugain hematiet plectrum gespeeld. Wat een enorme verbetering tov de gator grip 2mm die ik normaal altijd gebruik. Nooit gedacht dat het zo veel verschil kan maken.
    Downside: In dat hematiet spul zit (denk ik) ijzer; je handen worden zwart, en rond je elementen wordt het een zooi.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ja, daar heb ik wat aan... Meer laag uit je vingers halen, natuurlijk... Zullen we die discussie ook gewoon lekker ergens anders houden?
    Toch maakt de positie van de rechterhand bij palm muten bijv enorm veel uit qua hoeveelheid laag Als je je rechterhand meer naar de brug doet, komt er meer laag in en vice versa Maar verder snap ik je commentaar wel.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Voor de volledigheid nog eentje zonder gein: Probeer eens een ander plectrum (materiaal). Ik heb anderhalf jaar met een Dugain hematiet plectrum gespeeld. Wat een enorme verbetering tov de gator grip 2mm die ik normaal altijd gebruik. Nooit gedacht dat het zo veel verschil kan maken.
    Downside: In dat hematiet spul zit (denk ik) ijzer; je handen worden zwart, en rond je elementen wordt het een zooi.
    Klopt, maar ik denk niet dat je ineens een pak meer laag krijgt. Ik heb al het nodige uitgeprobeerd, speelde eerst met dunnere plectra. Ben wel op wat dikkere uitgekomen, geen idee meer welke dikte. Maar zeg nou zelf, dit ga je toch niet zomaar meer veranderen ey (de linker):



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Toch maakt de positie van de rechterhand bij palm muten bijv enorm veel uit qua hoeveelheid laag Als je je rechterhand meer naar de brug doet, komt er meer laag in en vice versa Maar verder snap ik je commentaar wel.
    Voor mutes wel, dat klopt. Maar voor een wat dikker laag op zich niet. Ik ben er wel achter gekomen dat ik m'n manier van muten weer helemaal moet aanpassen aan deze gitaar. Ik was een Floyd Rose niet gewend en da's echt anders muten dan een vaste brug.

    Die BKP Crawler heb ik gister ook nog weer wat aan zitten sleutelen en zo, het lijkt er nu zelfs op dat ik meer laag heb dan van m'n tele en niet alleen met lage accoorden. Geen idee hoe dat op m'n andere versterker op hoog volume gaat klinken, daar kom ik donderdag achter. Die Crawler is voor mijn gevoel wel een betere match in deze gitaar dan de Dimarzio SD.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Klopt, maar ik denk niet dat je ineens een pak meer laag krijgt.

    Klopt helemaal hoor, de sound wordt niet echt wezenlijk anders, alleen net wat meer power of zo.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Klopt, maar ik denk niet dat je ineens een pak meer laag krijgt. Ik heb al het nodige uitgeprobeerd, speelde eerst met dunnere plectra. Ben wel op wat dikkere uitgekomen, geen idee meer welke dikte. Maar zeg nou zelf, dit ga je toch niet zomaar meer veranderen ey (de linker):





    Voor mutes wel, dat klopt. Maar voor een wat dikker laag op zich niet. Ik ben er wel achter gekomen dat ik m'n manier van muten weer helemaal moet aanpassen aan deze gitaar. Ik was een Floyd Rose niet gewend en da's echt anders muten dan een vaste brug.

    Die BKP Crawler heb ik gister ook nog weer wat aan zitten sleutelen en zo, het lijkt er nu zelfs op dat ik meer laag heb dan van m'n tele en niet alleen met lage accoorden. Geen idee hoe dat op m'n andere versterker op hoog volume gaat klinken, daar kom ik donderdag achter. Die Crawler is voor mijn gevoel wel een betere match in deze gitaar dan de Dimarzio SD.
    (Mocht de Crawler toch niets voor je blijken houd ik mij aanbevolen.. )
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top