Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 47
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als je wilt, ros ik mijn SC sized superdistortion uit mijn strat, en stuur ik m naar je op, kun je hem proberen.
    Ik vind niet dat ie weinig hoog heeft eigenlijk.
    Thx voor het aanbod. Ik ik wist hoe een soldeerbout eruit zag had ik er graag gebruik van gemaakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    [...]

    De JB er weer uit gehaald en origineel gemaakt. Nu heb ik er een ToneZone in. Ik ben eigenlijk altijd een Duncan-man en geen Dimarzio. Maar de klank van de TZ in deze gitaar bevalt me nu best goed, maar nu heb ik weer het fenomeen wat ik echt altijd heb met Dimarzio's (en nooit met Duncans): erg fluiterig (rondzingen dus) terwijl hij toch waxed is.
    Kortom, waarschijnlijk kun je hier niet heel veel mee maar ik vind de ToneZone wat dikker dan de JB en toch (bijna) net zo agressief).
    Ja dat gaat dan om de Full-size. Wat me al wel duidelijk is geworden is dat, hoewel fabrikanten graag anders doen vermoeden, de één op één vergelijking niet altijd op gaat.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Thx voor het aanbod. Ik ik wist hoe een soldeerbout eruit zag had ik er graag gebruik van gemaakt

    Wat je wilt.
    Mocht je je bedenken hoor ik het wel.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ja dat gaat dan om de Full-size. Wat me al wel duidelijk is geworden is dat, hoewel fabrikanten graag anders doen vermoeden, de één op één vergelijking niet altijd op gaat.
    Oh, dat had ik uit het hele verhaal niet meegekregen dat het om een SC formaat gaat. Ik las superstrat dus ging er van uit dat het een HB in de brug positie was. Dan heb ik er overheen gelezen denk ik.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Oh, dat had ik uit het hele verhaal niet meegekregen dat het om een SC formaat gaat. Ik las superstrat dus ging er van uit dat het een HB in de brug positie was. Dan heb ik er overheen gelezen denk ik.
    Ik denk dat de kaap van Da Vinci je een beetje op het verkeerde been heeft gezet. In mijn geval gaat het om een gewone humbucker en in Da Vinci zijn geval een singlecoil formaat humbucker.

    Anyway, Obiwanjacobi heeft toch een beetje gelijk gehad, of best een beetje veel. Ik heb de gitaar vandaag weer thuis en gelijk 's even de lage D snaar nagelopen. Nou bleek de actie aan de kant van de dikke snaren toch net een tikkie te laag, waardoor de D snaar hoger op de hals toch wat aan begon te lopen. En door een shimmetje onder de locking nut, viel het me in eerste instantie bij de lagere accoorden niet zo op. Beetje omhoog gezet en komt nu al veel beter door. M'n zoektocht naar wat vetter laag is nog wel hetzelfde, ik vind nog steeds dat ik daarin wat mis, maar inderdaad, zoals Obiwan al zei, ik had kunnen uitproberen tot ik een ons woog, dat had niet zoveel gedaan als een snaar niet genoeg mee resoneert. Ik snap ook echt niet hoe veel gitaristen een superlage actie lekker vinden spelen.

    Dit vind ik overigens een lekker geluid uit een humbucker in een strat:



    Nou speelt die gast op een Mesa zo te zien en ik op een Marshall, dus geen eerlijk vergelijk, maar die Crawler zou wel 's het antwoord kunnen zijn. Warm, lekker dik mid zonder een muffe deken te worden, toch redelijk veel output voor ook het zwaardere werk, dit is wel een beetje de kant waar ik het zoek denk ik. Die bite haal ik er toch wel uit, da's geen probleem.

    edit: Ik heb de D-tuna er ook afgesloopt. Naast dat het voor drop tunings, behalve dan van E naar D, voor geen meter werkt, had ik ook continu problemen met de stemming. Maar belangrijker, ben ik nu achter gekomen, ook de D-tuna deed wat met de D snaar qua resonantie en geluid. Die blijft er dus af, ik hou deze gitaar in D stemming. Ik kan de D-tuna ook echt alleen maar afraden.
    Laatst gewijzigd door Brum; 12 november 2016 om 23:00

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk haast niet dat er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Suhr humbuckers, maar niet geschoten is altijd mis. Dus... Heeft iemand ervaring met Suhr elementen?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    jup. natuurlijk

    ik vind suhr OK. niet geweldig. Heel klinisch, strak en gearticuleerd. bijna actief in karakter, weinig mojo zou ik haast zeggen. De Aldrich brug pup vind ik echt te 80ies klinken: heel veel mids maar op een nare manier. Heb die pup er weer snel uitgevist. ik blijf lekker bij BKP, SD en een paar andere kleinere bouwers.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een Suhr-teleset en die bevalt nog steeds. Wat Orpheo zegt over de humbuckers, zie ik vaker voorbijkomen op het BKP-forum.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oké, thanks. Was even nieuwsgierig naar de bevindingen over de Suhr elementen, maar staan ook niet perse op m'n lijstje.

    Ik ga zo even kijken wat het Crawler element doet in m'n strat, die vis ik zo even uit m'n SG. Het mid is echt heel lekker van dat element, maar da's in m'n SG, dus ik ben benieuwd! Mocht ie op huisvolume al bevallen, dan gaat ie donderdag mee voor de doop in m'n bandje.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Oké, thanks. Was even nieuwsgierig naar de bevindingen over de Suhr elementen, maar staan ook niet perse op m'n lijstje.

    Ik ga zo even kijken wat het Crawler element doet in m'n strat, die vis ik zo even uit m'n SG. Het mid is echt heel lekker van dat element, maar da's in m'n SG, dus ik ben benieuwd! Mocht ie op huisvolume al bevallen, dan gaat ie donderdag mee voor de doop in m'n bandje.
    Ff tweaken om de sweet spot te vinden. Daar zijn BKP's nogal gevoelig voor.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nooit op Suhr gespeeld, maar wel van een aantal profs gehoord dat het zowel qua bespreekbaarheid als qua sound top is. Uiteraard heb ik de YT filmpjes beluisterd. Ik ben niet zo heel gevoelig voor hoe een gitaar voelt of klinkt, ik pas me wel aan. Merk wel dat ik strak en helder erg prettig vind.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top