Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een magneet wisselen is makkelijker dan solderen. Wat schroefjes half los, eruit en erin.

    Anders: alternative 8.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Een magneet wisselen is makkelijker dan solderen. Wat schroefjes half los, eruit en erin.

    Anders: alternative 8.
    Precies ja. Dat kan een chimpansee nog tot een goed einde brengen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Nog een tip in de kantlijn: ik gebruik zelf een Bare Knuckle Crawler in een swampashstrat. Mids en midlaag aplenty en een mooi rond hoog, zonder dat het saai wordt. Ik heb hem vrij laag staan. Dichter bij de snaren levert een agressiever midhoog op.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een Crawler heb ik ook aan zitten denken. Ik heb er eentje in een SG zitten, misschien moet ik die 's proberen in de strat.

    Alternative 8 ken ik niet echt. Ik ga 's wat clipjes zoeken e.d. Op de Duncan toer zat ik ook te kijken naar die '59/custom hybrid. Dat was toch min of meer jouw element, Orpheo? Hoe zou die het in een superstrat doen? Vetter laag?

    @Fusion: Ik heb niet echt één specifiek geluid als voorbeeld eigenlijk. Als ik dan nog twee gitaristen kan noemen met een erg lekker geluid uit een superstrat, dan zijn het voor mij dan toch Jerry Cantrell (AIC) en Adrian Smith (Maiden). Maar ik ga met mijn spulletjes niet verwachten dat ik hetzelfde ga klinken en dat hoeft van mij ook niet. Het is me vooral te doen aan het gebrek aan laag. Het meest ideale voor mij zou een Dimarzio Super Distortion met meer laag zijn. In die richting zoek ik het zo ongeveer. Ik heb ook gekeken naar de Full-shred. Een naampje kijk ik met gemak doorheen, maar ik denk dat ie voor mij te strak is, wat te modern wellicht.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oké ik snap denk ik wel wat je bedoelt... wel gedefinieerd maar niet te strak, mag warm en zelfs wat losjes zijn, met iig voldoende laag (dat dan weer niet flubbert haha). Ehm... heeft SD en andere merken niet van die sites waarin ze de karakteristieken van elementen naast elkaar zetten en tone samples plaatsen? Op zich zegt dat niet alles over hoe een en ander in jouw gitaar gaat klinken, maar 't is vaak wel n indicatie in de general direction...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de 59custom hybrid vind ik tof maar zeker niet dik. tis wat minder hot dan een JB, wat opener, meer classic. veelzijdig. niet echt 'metal'.

    de alt8 is als een JB op steroiden.

    Dit is natuurlijk wel Peppie (van Peppie en Kokkie ) https://www.youtube.com/watch?v=-H7egNnFzRo maar je krijgt een idee. Rob heeft gewoon een flink schel geluid van zichzelf, helaas. Weet wel dat de alt8 gewoon echt heel, heel erg lekker is

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik neem 'm in ieder geval mee in m'n overweging, absoluut. Waar ik verder nog naar zit te kijken is de Dimarzio Super 3, The Creamery Classic '83 en ik vind de suggestie van Dennis ook een goeie, dat 4seasons.

    Wat ik verder nog heb liggen is dus een BKP Crawler (nou ja, zit nog in m'n SG) en ik bedacht me dat ik ook nog een Lace Nitro Hemi heb liggen. Die vond ik in een Les Paul en SG te dof, maar misschien dat ie juist in m'n strat wel goed kan werken. Die twee opties probeer ik even als eerste. Kost me simpelweg niks. Mocht dat het niet zijn, dan ga ik toch 's even goed nadenken over de andere opties.

    Voor zover bedankt, ik kan weer even vooruit met proberen/overwegen!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    In het kader 'op zoek naar bevestiging' een kleine kaap;

    In de zoektocht naar een single sized humbucker voor mijn strat recent gerepeteerd met een start met een SD Hotrail in de brug. Ik heb nu de Little 59 in mijn tele die ik wat bassig vind en net ff wat ballen mis. Ipv. een dip in het midden heeft de hotrail juist een piek in het midden en flink meer output. Erg fijn dus dat ik de gitaar van Francois van The Guitar Factory mocht lenen om te horen wat in de praktijk de verschillen waren!

    De Hotrail vond ik erg vet. Misschien iets te vet. Maar de output beviel me wel maar het laag/mid zou wat minder mogen en het hoog zou wat extra bite mogen hebben van mij.

    Ik neig nu daarom naar de JB jr. Hoewel er visueel relatief veel verschil in lijkt te zitten (rails vs pole pieces) lijken de specs slechts een naunce. Ietsje minder output 15,2k vs 16,6k en de JB jr. zou iets minder bass/mids moeten hebben en iets meer hoog. Op papier niet de naunce die ik zoek.

    Goede keuze? Of is het werkelijke verschil meer dan een nuance?

    Ik was ook nog eea uit de DiMarzio hoek aan het overwegen. De Super Distortion (13,2k, veel laag/mid en weinig hoog) Tone Zone (12,4k en ook veel bas, nog meer mids en minder hoog dan de SD) lijken door het de lagere output, veel bas, weinig hoog niet te zijn wat ik zoek. Of is het karakter van DiMarzio an sich weer zo anders dat ik dat niet zo één op één kan vergelijken?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als je wilt, ros ik mijn SC sized superdistortion uit mijn strat, en stuur ik m naar je op, kun je hem proberen.
    Ik vind niet dat ie weinig hoog heeft eigenlijk.

  10. #20

    Standaard

    Okee, even een bijdrage omdat ik een beetje met hetzelfde zit.
    In mijn geval een BC Rich Gunslinger met 1 (brug dus) pickup en volgens mij een alder body (maar dat weet ik niet eens zeker). Echt een superfijne gitaar. Ik had eerst een SH4 (JB) erin. Thuis klinkt dat allemaal prima enzo, maar met een band op volume is het altijd anders. De gitaar is zelf sowieso lekker agressief en met de JB net een beetje tè. De power (output) is wel heerlijk.
    Dus eens de A5 magneet gewisseld voor een A2 (zodat het een JB2 werd) maar dat was geen succes. Miste vooral de output van de standaard JB (maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik een beetje ben gaan twijfelen of de A2 magneet wel echt volledig 'charged' is; ik neem aan dat dat kan, slechts deel charged??)

    De JB er weer uit gehaald en origineel gemaakt. Nu heb ik er een ToneZone in. Ik ben eigenlijk altijd een Duncan-man en geen Dimarzio. Maar de klank van de TZ in deze gitaar bevalt me nu best goed, maar nu heb ik weer het fenomeen wat ik echt altijd heb met Dimarzio's (en nooit met Duncans): erg fluiterig (rondzingen dus) terwijl hij toch waxed is.
    Kortom, waarschijnlijk kun je hier niet heel veel mee maar ik vind de ToneZone wat dikker dan de JB en toch (bijna) net zo agressief).
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top