Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Vetter brugelement voor superstrat?

    Na helemaal gelukkig te zijn met een recent aangeschafte Hotrails in de nekpositie, ben ik helaas toch nog niet zo gelukkig met het brugelement in m'n superstratje. Ik ben begonnen met een SD JB in de brugpositie en dat was het echt niet voor mij. Ik heb er nog nooit een lekker resultaat mee behaald, maar ik had 'm nog liggen, dus geprobeerd. De grid was niet lekker en zeker geen vettig geluid. Eerder dun, ook na spelen met de hoogte van zowel polepieces als het element zelf. Vooral de lage D snaar (stapje lager) komt slecht door. Omdat ik in m'n tele een Dimarzio Super Distortion heb zitten, waar ik wel helemaal gelukkig mee ben, dacht ik dat het ook wel zou werken voor m'n strat. Deels... Leads zijn lekker vettig en rond, helemaal goed. Maar bij het zwaardere accoorden werk komt ie in het laag echt te kort in vergelijking met m'n tele. En gezien ik die twee gitaren wil gaan gebruiken voor optredens, wil ik die qua vettigheid ook een beetje naar elkaar toe werken. Ik heb nog een Dimarzio Air Classic liggen, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat die mij ook niet meer vetheid gaat geven, laat staan dat ie qua output mee kan komen met de Super Distortion in m'n tele.

    Ik ben eigenlijk nog nooit in deze situatie gezeten, gezien ik eigenlijk altijd eerder elementen nodig had die juist meer strakheid en minder laag hadden. Ik heb wel ongeveer een idee waar ik moet zoeken, maar ik zou ook jullie input erg waarderen. Kleine cosmetische eis, het moet een zebra element zijn. Maar ik zou dat gerust los laten als een ander alternatief erg veel beter klinkt en niet in zebra te verkrijgen is. Misschien ook niet onhandig om te vermelden, ik speel over een JCM 800 2210. Hoog en mid-hoog meer dan plenty zeg maar. De strat heeft een alder body met maple nek en toets en een floyd. Ook sta ik en stapje lager gestemd, in D.

    Wat jullie?
    Laatst gewijzigd door Brum; 3 november 2016 om 13:13

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Staat de Floyd zwevend?
    Zo niet, dan plat op de body afstellen als je kunt leven met dive only, scheelt enorm! Tenminste, in mijn beleving heb je daarmee een vettigere laag respons.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dive-only. Precies om de reden wat je zegt. Ik heb er ook aan zitten denken om er een dikker tremoloblok in te zetten, van FU Tone of zo. Schijnt ook best veel te schelen qua dikte van geluid.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Jammer dat je dat al hebt. Was een goedkope oplossing voor dikker laag geweest ☺
    Qua elementen weet ik het niet; probeer bijvoorbeeld eens een email te wagen aan 4seasons pickups. Heb daar eens wat besteld wat aangepast was naar mijn wensen. Prima spul, concurrerend geprijsd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Neem ik mee in m'n zoektocht, thanks! Ik heb ook 's zitten kijken naar The Creamery Classic '83 pickups. Soundclipjes klinken erg goed en ook de prijs is echt spotgoedkoop voor een klein bedrijfje dat handwound elementen maakt. Zijn ook nog 's te verkrijgen met verschillende soorten magneten. Alnico 8 zou dan het warmste moeten klinken vermoed ik? Nou lijkt het alsof ik al een keuze heb gemaakt, maar da's zeker niet zo hoor. Ik heb ook o.a. bij Dimarzio zitten kijken en vond de Super 3 wel erg interessant bijv.

    edit: Ik zie dat dat 4seasons in Limburg zit. Dat vind ik dan al leuk, dat het Nederlands is. Misschien er 's over denken om daar gewoon 's langs te gaan. Zo'n wereldreis is het nu ook weer niet vanuit Breda. Laten we nou net toevallig vanavond ook in Limburg moeten optreden, hehe...
    Laatst gewijzigd door Brum; 3 november 2016 om 14:20

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Voel je de body resoneren als je de lage D snaar aanslaat?
    Misschien worden deze frequenties wel ergens (door) gedempt? Als dat zo is, helpt geen enkele pickup.

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    begin met de magneet te wisselen. Koop een alnico 8 magneet, frut dat in je pup en boem. Veel meer mids, meer ballen en een VEEL strakker laag.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    begin met de magneet te wisselen. Koop een alnico 8 magneet, frut dat in je pup en boem. Veel meer mids, meer ballen en een VEEL strakker laag.
    Ik heb iets vergelijkbaar gedaan Alnico 2 ipv Anico 5 en dat scheelt echt een stuk! De slechts 11,60 en een half uurtje werk waren ook erg prettig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ga niet beginnen aan het verwisselen met magneten. Simpelweg niet technisch genoeg voor. Ik ben al blij met het beginners bak-en-braad waarmee ik een element kan vast solderen. Ik zoek het echt eerder in een ander element.

    Het dempen van een frequentie vind ik wel een goeie en heb ik ook aan gedacht, maar ik heb niet het idee dat dat de kwestie is. Of het moet zijn dat andere frequenties juist nog meer omhoog komen door resonantie, want de gitaar is van zichzelf wel behoorlijk resonant. Dat valt akoestisch al meteen op en dan komt de lage D snaar wel goed mee eigenlijk. Misschien is het de combinatie alder-maple? Ik heb voorheen nog nooit eerder met een alder body met humbucker en maple nek met dito toets gespeeld. M'n tele heeft een mahonie body, maple nek en ebben toets. Dat klinkt sowieso al anders en matched misschien beter met de Dimarzio SD.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Wat voor soort sound wil je? Ik kan je niets aanbevelen zonder die kennis Desondanks ben ik erg te spreken over de SD Full-Shred, helemaal niet zo high gain als de naam doet vermoeden. Strak in t laag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top