Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 44 van 44
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Je hebt in ieder geval een zgn. mic-pair nodig.
    B.v. de Rode NT5 ? Ik ben begonnen met de Samson C02 en die bevallen nog steeds goed.
    Maar er zijn ongetwijfeld betere voor jouw budget. Natuurlijk bepaalt de ruimte waar je opneemt voor een groot deel de kwaliteit van de opname. Dus hele dure mics in een slechte ruimte gaat 'm niet worden, denk ik.

    Er is een zeer recente discussie over geluidinterfaces in het topic "Recording" misschien dat die kan helpen met het vinden van de juiste/beste kaart ?

    Tweede mix beluisterd maar niet erg veel verschil met de eerste gehoord.
    Wel dat de zang te hard in de mix zit, net als bij de eerste....
    Wederom bedankt voor de feedback en de tips v.w.b. mics en audio-interface.

    Ik kan een M-Audio Fast Track Ultra 8R overnemen, en de Rode's staan ook 2ehands op MP, maar ik denk toch dat ik eerst 's met de NT1-A wat ga opnemen.
    Dat had ik al een paar keer gedaan, maar dat materiaal is niet zo geschikt om wereldkundig te maken.
    Ik vind zelf de geluidskwaliteit best te pruimen. De gitaar heb ik iets (+10) naar rechts gepand, en de zang -3 naar links, ook in deze opname.
    Ik vind het wel wat hebben, lijkt net of je er tegenover zit, niet te ver ervan af.
    Bovendien kan ik ook altijd overwegen om een 2e gitaarpartij op te nemen, en vervolgens beide partijen links/rechts pannen.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik was van de stukken die Mima hier heeft gepost bijzonder onder de indruk.
    Klein zingen, schitterende frasering hier en daar, kortom: heel fijn. Ik heb die bewondering voor die artistieke kanten nooit onder stoelen of banken gestoken.

    Iets minder ingenomen ben ik geweest met haar nonchalance met diegenen, met wie ze een lied maakte (backing) of zelfs maar de naam van het lied. Single of studio, dat waren de aanwijzingen waarmee de mindere goden zoals ik het dan maar moesten doen.

    Helaas hoeven wij niet langer te wachten op haar nieuwe werk.
    Ik vind het daarom super om een zelfde cover te kiezen (soort van tribute toch) en wel open te zijn over hoe en wat er bij is komen kijken.

    En om mijn wester-buren te quoten: Not half bad.
    Er gaat veel rond over de techniek, waarover best iets te melden valt, maar dat dit kennelijk een van de eerste pogingen is van dit duo maakt dat ik heel hoopvol uitkijk naar volgende posts.

    En een speciaal pet af voor den gitarist die geen enkel experiment schuwt.
    Warts and all, ik vind het eigenlijk best een lekker stukkie geworden.
    Next!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    Wat een mooie post Gus, bedankt man!
    Ik moest wel even opzoeken wat "warts and all" betekent.

    Ik vind het, net als jij, ook vreemd dat Mima zo weinig info gaf over haar geposte muziek, maar het zij zo denk ik dan.
    Je weet niet wat erachter heeft gezeten, maar dat ze het moeilijk had, lijkt me evident.

    Ik beschouw mijn bijdrage inderdaad als een soort van tribute, maar toch ook wel als iets persoonlijks.
    Er zit wat mij betreft best wel gevoel in. Het is één take, en we zaten pal naast/schuin tegenover elkaar toen we het opnamen.
    We voelden elkaar perfect aan, met een bepaalde vorm van imperfectie, tijdens het inspelen.
    Dat het dan niet zo overkomt door de manier van opnemen, en/of omdat de zang-/gitaarpartij soms wat te wensen overlaat, is wel jammer natuurlijk.
    Als we ooit een betere versie, of een ander nummer hebben opgenomen, wat naar mijn idee voor Gitaarnet geschikt is, zal ik het wel weer posten.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Die Gus, hij weet het altijd zo prachtig te brengen, waarvoor mijn grote waardering. Toen wij als team hoorden dat Mima was overleden, kwam dat hard aan en ik heb er persoonlijk nog altijd moeite mee waarom iemand die zo jong is, zo getalenteerd en zo mooi, er voor kiest om uit te stappen.

    Mooi ook dat Henri een soort van tribute brengt met een dame waarvan ik denk dat het zijn vriendin is of partner, correct me if I'm wrong. Zij kan absoluut zingen, heeft een goede stem en doet heel erg haar best om het zo mooi mogelijk te maken.

    En dat is denk ik nou precies het probleem wat ik er mee heb. Er valt weinig fouts aan te ontdekken, het is zuiver, maar omdat ze zo vreselijk haar best doet schiet ze in mijn beleving het doel voorbij.

    Het nummer is bepaald niet vrolijk en zingen doe je vanuit je ziel. Probeer het op te bouwen en werk naar een climax, daar vraagt dit nummer om.

    Als je het puur voor je plezier doet; vooral doen en geniet er van. Wil je er meer mee bereiken, leg dan de lat een paar standjes hoger en laat je gevoel de belangrijkste leidraad zijn. Zangtechniek is mooi en absoluut onontbeerlijk, maar het is je gereedschap.

    Goed bezig en vooral doorgaan.
    Han, aan jou een speciaal bedankje.
    Dit zijn posts waar je wat mee kunt als muzikant, super.

    De zangeres ken ik sinds een jaartje via muzikantenbank.net, maar we zijn geen partners, behalve muzikaal gezien dan.
    Ze heeft zangles, en probeert de technieken daarvan toe te passen. Dat doet ze soms misschien te goed, waardoor het gevoel een beetje ondersneeuwt.
    Ik heb ook nog steeds gitaarles, en dit nummer heb ik geleerd van mijn gitaarleraar een paar weken geleden, vlak nadat Mima was overleden. Sindsdien heeft het nummer, en vooral Mima's uitvoering een speciaal plekje in mijn hart.
    "She made her mark".

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Grayfink en woldhek ook bedankt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top