Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: compacte neck jig

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard compacte neck jig

    ik moet mijn gitaar werkjes sinds 2 jaar op zeer beperkte ruimte doen. heb daar ook geen vaste plek voor.
    heb wel een workmate, een uitklapbare tafel aan de muur maar verder geen werkbank.
    nu heb ik nog een hals liggen met nieuwe frets er al in, maar die moeten nog helemaal afgewerkt worden incl. leveling en crowning.
    hebben jullie enige tips voor een compacte neck jig die je hiervoor gebruiken kunt?
    ps in dit geval is het een bolt on neck

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Je zou zoiets kunnen maken als de neck jig die ik heb. Ik gebruik hem zowel voor het rondzetten van de neck als ook voor het afwerken van de frets. Hij neemt niet veel ruimte in en je kunt hem, met een lijmklem o.i.d., vastzetten op werkbank of workmate.

    Je kunt hem zien op mijn site (inclusief filmpje): http://atgp.nl/neckjig.php
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik heb heel veel halsjes gecarved en afgewerkt gewoon op een workmate: gewoon vastklemmen met twee serganten en gaan met die banaan

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    een simpele versie van die van ike57 zou een goede oplossing zijn. want dat wat ik zoek is eigenlijk een mogelijkheid om enigszins trekbelasting van de snaren na te bootsen door enige druk bovenaan de hals aan de onderkant bij de topkam te geven om zo goed te kunnen vlakken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top