Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    Uiteraard...maar de verzekering doet (zeker bij apparatuur ) toch echt aan afschrijven.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Ik had jaren geleden een extra aanvulling op mijn inboedelverzekering (€25000,00) voor een kamer met modeltreinen.
    Na hiermee gestopt te zijn en mijn muziek weer in de picture kwam heb ik dit omgezet voor de aanwezige muziekinstrumenten e.d.
    Prompt een jaar later een gigantisch waterschade, zelfs uit 1 van mijn Gretsch gitaren kwam 1,5 liter water.

    Expert is gekomen en hebben samen alles doorlopen, alles werd 100% nieuwwaarde vergoed en zelfs de aannemer, om de kamer op zich opnieuw op te knappen met alles wat erbij hoorde, werd ook vergoed.
    Ik kon gewoon om nieuw materiaal maar diende daarvan wel de facturen te geven aan de verzekeringsmaatschappij.

    Ik betaal voor deze aanvullende verzekering in mijn inboedel mogelijk een paar tientjes extra wat niet opweegt tegen een dergelijke tegenvaller, lees verlies, als het niet verzekerd was.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Ik heb mijn zooi ook extra op mijn polis laten opnemen, iets van 25k. geloof ik ofzo. Aardige is dat het ook nog in de oefenruimte staat en dat heb ik mooi op mijn polis laten zetten zodat daar nooit gezeur van kan komen.
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ze zien je graag komen, met name als de waarde omhoog gaat (je bent dan of onderverzekerd of ze gooien je premie omhoog )
    Ja, misschien wel maar mijn collectie heeft niet de omvang die jij gewend bent dus het valt alles mee ☺
    Ik neig echter steeds meer naar "boeien".
    Ik bedoel, wat is iets waard?
    Mijn soldano was best een dure amp om eens wat te noemen, maar zie m maar eens voor een goede prijs te verkopen (als ik dat zou willen).
    Vooral in de huidige tijd waarin je voor steeds minder geld best goede gitaren en versterkers kunt kopen, vraag ik me weleens af hoe spastisch je moet zijn met die zooi.
    Als alles affikt is dat jammer, maar ik zou ook best gelukkig kunnen zijn met twee goede gitaren ipv 13. Alhoewel ik ze alle 13 niet kwijt wil, zeg maar.

  5. #15

    Standaard

    Voor het geval mijn gitaar me onderweg ergens uit mijn handen flikkert heb ik een kostbaarheden buitenshuis afgesloten. Nooit voor dat doel gebruikt, maar hij kwam me laatst goed van pas toen ik mijn iphone liet vallen buiten. Want dan viel ook onder die dekking namelijk.

    @WillemdaGuide Zou je me kunnen vertellen welke verzekering dat dan is? Ik zit bij centraal beheer, maar daar wilden ze dit absoluut niet op de manier die jij aangeeft regelen. Gitaren vallen onder de inboedel verzekering, maar zijn niet gedekt als je er mee over straat loopt of er mee optreedt, en ook niet als ze zijn opgeslagen in een oefenruimte. (is mij verteld)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Uiteraard...maar de verzekering doet (zeker bij apparatuur ) toch echt aan afschrijven.
    In de echte wereld toch écht aan dagwaarde. Zou wat zijn als je voor een '24 Typo 35 Bugatti de schrootwaarde terug zou krijgen.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 2 november 2016 om 21:49 Reden: En = In

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Een normale inboedelverzekering zal de schade uitkeren op basis van nieuwwaarde tenzij de dagwaarde lager is dan 40% van de nieuwwaarde (meest algemene regel).
    Bij muziekinstrumenten zul je dan al gauw verschillen van mening over de waarde van het instrument.

    Een betere (maar ook duurdere) methode is het verzekeren op een kostbaarhedenverzekering op basis van een deskundigentaxatie.
    Als er dan een schade optreedt zal de verzekeringsmaatschappij zich houden aan de waarde die in het taxatierapport is opgenomen. De verzekeringnemer moet wél zelf het taxatierapport laten opmaken door een, door de verzekeringsmaatschappij erkende, deskundige en de kosten van het taxatierapport moet je ook zelf betalen.
    Een taxatierapport blijft in principe 3 jaar geldig (tenzij een indexclausule is opgenomen dan kan het 6 jaar zijn) en moet dan worden vernieuwd. Het taxatierapport maakt dan ook deel uit van de verzekeringsovereenkomst.
    De omvang van de dekking kun je in overleg met de verzekeraar vaststellen. Misschien wil je het alleen binnenshuis verzekeren (brand, diefstal, waterschade etc etc) en misschien wil je ook een buitenhuisdekking. Niet iedere verzekeraar zal iedere dekking klakkeloos accepteren. Sommige dingen zijn eenvoudigweg niet te verzekeren.

    De premie zal in ieder geval hoger zijn dan op de normale inboedelverzekering dus het is ieders persoonlijke afweging of het dat waard is of niet.

    Als je denkt dat je gitaren(verzameling) de moeite waard is dan is het verstandig om contact op te nemen met je assurantietussenpersoon om het door te spreken en evt. een offerte aan te vragen. Neem in ieder geval niet klakkeloos aan dat alles wel geregeld is op je inboedelverzekering.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Een normale inboedelverzekering zal de schade uitkeren op basis van nieuwwaarde tenzij de dagwaarde lager is dan 40% van de nieuwwaarde (meest algemene regel).
    Bij muziekinstrumenten zul je dan al gauw verschillen van mening over de waarde van het instrument.

    Een betere (maar ook duurdere) methode is het verzekeren op een kostbaarhedenverzekering op basis van een deskundigentaxatie.
    Als er dan een schade optreedt zal de verzekeringsmaatschappij zich houden aan de waarde die in het taxatierapport is opgenomen. De verzekeringnemer moet wél zelf het taxatierapport laten opmaken door een, door de verzekeringsmaatschappij erkende, deskundige en de kosten van het taxatierapport moet je ook zelf betalen.
    Een taxatierapport blijft in principe 3 jaar geldig (tenzij een indexclausule is opgenomen dan kan het 6 jaar zijn) en moet dan worden vernieuwd. Het taxatierapport maakt dan ook deel uit van de verzekeringsovereenkomst.
    De omvang van de dekking kun je in overleg met de verzekeraar vaststellen. Misschien wil je het alleen binnenshuis verzekeren (brand, diefstal, waterschade etc etc) en misschien wil je ook een buitenhuisdekking. Niet iedere verzekeraar zal iedere dekking klakkeloos accepteren. Sommige dingen zijn eenvoudigweg niet te verzekeren.

    De premie zal in ieder geval hoger zijn dan op de normale inboedelverzekering dus het is ieders persoonlijke afweging of het dat waard is of niet.

    Als je denkt dat je gitaren(verzameling) de moeite waard is dan is het verstandig om contact op te nemen met je assurantietussenpersoon om het door te spreken en evt. een offerte aan te vragen. Neem in ieder geval niet klakkeloos aan dat alles wel geregeld is op je inboedelverzekering.
    Dit is (met alle respect voor alle andere goedbedoelende gitaristen, niet noodzakelijkerwijze vakkubekwame verzekeringsmensen) voor NL dan toch wel zeer accuraat. In eigen huis en voor 10% elders onder steen/harde dakdekking stomweg op basis van vervangingswaarde. Tenzij niet ouder dan 8 jaar of (bijvoorbeeld opgeslagen) onttrokken aan 'normaal' gebruik.

    Taxatie waarde gedurende 3 of 6 jaar. En dan kiezen waar je die dekking wil hebben. Alleen in eigen huis (of elders 10% zoals eerder vermeld) of ook op straat, in je auto....., etc. Hoe meer je wilt, hoe meer je betaalt. Effe schoppen tegen verzekeraars is OK, maar bij de bakker geldt hetzelfde principe.

    Ike lul, gaat hier weer volop op...
    Vriendéleijke groet, Gus

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Thanks Gus. Ik heb geprobeerd het zo beknopt mogelijk te houden.
    Mijn standaard regel is dat ik privé en zakelijk strikt gescheiden houd maar ik vond dat ik nu m'n mond even open moest doen.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  10. #20

    Standaard

    Ike, je bent een heel fijne gozert.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top