Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 64
  1. #11

    Standaard

    Ik ben wel in voor wat spanning en sensatie ;-) Lekker een beetje eng
    Maar gelukkig zit er ook nog een jack input voor je veilige volume pedaaltje.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    29 juli 2013
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    48

    Standaard

    @obiwanjacobi, Is dit iets wat ik kan gebruiken? https://www.kiwi-electronics.nl/4-ka...?search=relais Het is vergelijkbaar met wat ik gevonden heb ik in deze blog post bij iemand die iets soortgelijks heeft gemaakt (http://www.diystompboxes.com/smfforu...topic=112424.0).

    Ik heb al eens een jack in de switches gestoken en de tip en ground verbonden maar dat gaf een buzzend geluid vanuit de versterker. Leek me niet helemaal de bedoeling.

    @herrieman, Ik denk niet dat dat kastje is wat ik zoek.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Je kan elke willekeurige 5V relais boardje gebruiken die je kan vinden.
    Bijv: http://www.ebay.com/itm/Relay-5V-Cha...-/232103143010
    (bedenk wel dat je 4 individuele relais nodig hebt)

    Zou er dan toch een "ring" (een stereo plug dus) op de external switches zitten?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    29 juli 2013
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    48

    Standaard

    Ik gebruik nu de Voodoo Lab GCX om de Boogie te switchen met een mono jack. Ik ga er stiekem een beetje vanuit dat de GCX op zo'n zelfde manier werkt als wat ik nu zelf wil bouwen. Zeker omdat je een duidelijke klik (van de relais neem ik aan) hoort als er geswitched wordt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eriknoorland Bekijk bericht
    Ik heb al eens een jack in de switches gestoken en de tip en ground verbonden maar dat gaf een buzzend geluid vanuit de versterker. Leek me niet helemaal de bedoeling.

    Is dat niet het geluid van de spoel van een relais dat bekrachtigd blijft?
    Ik denk dat je momentary switching nodig hebt namelijk; mijn Roadster schakelt ook met momentary; een schakelmoment van max 100ms is genoeg; veelal is veel minder genoeg, maar veel switchers, oa die van RJM, hebben een pulse van 100ms.

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    29 juli 2013
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    48

    Standaard

    Dat zou ik dan kunnen testen door het nog eens kort te proberen en dan zien of de versterker geschakeld is. Dat ga ik proberen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Precies; als je kort de tip naar sleeve kortsluit, en de versterker schakelt naar het corresponderende kanaal en blijft dan ook op dat kanaal staan, dan weet je het 👍

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    29 juli 2013
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    48

    Standaard

    Het is geen momentary switch. Wanneer ik de tip en ground disconnect dan schiet de amp naar haar default channel (orange channel). Ik heb dus een latching switch nodig.

    Overigens had ik nu geen buzz.
    Laatst gewijzigd door eriknoorland; 3 november 2016 om 18:35

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Eigenlijk gunstig; dan heb je maar twee relais nodig om de drie kanalen te schakelen (en, waar het om gaat, daarom ook maar twee kabels).
    Ga je de switcher in de top inbouwen, of niet?

  10. #20
    Member
    Geregistreerd
    29 juli 2013
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    48

    Standaard

    Ik denk dat ik toch voor 4 ga omdat ik ook de solo boost en FX loop wil kunnen schakelen. Of ik het gebruik is een tweede maar dat maakt verder niet heel veel uit. Wie weet in de toekomst.

    Ik ga de switcher niet in de amp bouwen maar in een stompbox doosje of in een 19" rack doos (maar die kan ik nog niet vinden voor een schappelijke prijs in een klein (lees niet diep) formaat). Ook verander ik liever niets aan de amp zelf. Zoals je merkt gaat mijn elektro kennis niet heel diep

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top