Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 64 van 64
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eriknoorland Bekijk bericht
    Het is m'n eerste project in C code en ik ben er zelf erg tevreden over. Er is zeker een hoop dat mooier en beter kan. Maar dat kan altijd nog in latere versies van de software. Wat betreft de strings gebeurd daar niet zo heel veel mee. Ze zijn vooral voor weergave met uitzondering van de presets. Daar wordt ook doorheen gelopen om de outputs te (de)activeren.

    Documentatie generen is een goede tip. Schema's moet ik eigenlijk nog maken (is logisch dat je dat achteraf doet toch?! )
    Hardstikke!! altijd achteraf plannen.... dan hoef je het niet meer te doen
    Nico


  2. #62
    Member
    Geregistreerd
    29 juli 2013
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    48

    Standaard

    Wow, @obiwanjacobi, jij hebt zeker even in de code gekeken Allereerst bedankt voor alle feedback!

    Object oriented programming stond wel op m'n lijstje maar gezien dit mijn eerste Arduino project is vond ik het nog wat hoog gegrepen. Het is duidelijk dat ik C++ nog niet beheers. Ik heb net even wat voorbeelden gezocht met betrekking tot het state pattern wat hier goed zou passen maar daar loop ik nog wel tegen het één en ander aan. Eigenlijk vooral de context class. Want dat zou in mijn geval de main app zijn (de .ino file). Maar dat is dan weer geen object. Daar moet ik nog even wat best practices in vinden.

    Wat betreft de interrupts was dat zo'n beetje het enige dat ik kon vinden dat werkte. Ik weet niet of dit geldt als hardware de-bouncing maar ik maak gebruik van twee condensatoren bij de rotary pins. Vooralsnog heb ik vrij soepel door de navigatie kunnen scrollen.

    De delay is inderdaad wel iets waar ik iets mee moet doen. Het is gelukkig maar 120ms en ik verwacht niet dat ik ooit sneller moet schakelen dan dat maar toch.

    Wat de naamgeving betreft ben ik toch een beetje allergisch voor underscores. Typt ook zo vreselijk irritant. Sommige functie namen zouden misschien wat liefde kunnen gebruiken maar de kans dat een ander met mijn code moet werken is erg klein. Als het project groter zou worden / zijn dan zou dit in theorie met het toepassen van OOP (deels) opgelost zijn.

    O, en de midi channel 2 is inderdaad een beetje gek. Omdat ik nog niet heb uitgezocht hoe ik Midi.begin(<midi channel hier>) opnieuw zou kunnen of moeten aftrappen gebruik ik een hardcoded waarde. Ik zou natuurlijk op alle channels kunnen luisteren en dan in de midi handlers of channel kunnen controleren maar misschien kan het ook netter binnen de midi library. Dat is nog even uitzoeken. Ook staat de EEPROM write nog uit.

  3. #63
    Member
    Geregistreerd
    29 juli 2013
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    48

    Standaard

    Project OOP is van start gegaan. https://github.com/eriknoorland/ardu...tcher/tree/oop
    Ik neem het dus meteen mee want ik heb voorlopig nog geen haast met de afwerking van het project.

    Weet iemand hier toevallig waar je een beetje mooie simpele vierkante of rechthoekige drukknoppen (of alleen doppen voor drukknoppen) kan vinden? Ik heb wel een dop gevonden voor de switches die ik nu gebruik maar bij Conrad moet ik er daar dan meteen 500 van bestellen en ik heb er maar 2 nodig

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eriknoorland Bekijk bericht
    Moet ik ook nodig met mijn Arduino-projectjes gaan doen ... zijn allemaal net iets te groot geworden om goed overzicht te houden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top